PDA

Volledige versie bekijken : heavy transport

Ricky93
17 oktober 2011, 23:46
In het plaatsje Wierden was gisteren de grootste mobiele kraan ter wereld aanwezig voor het plaatsen van betonnen elementen. Fotogeniek was het helaas niet maar toch kon ik onderstaand plaatje er nog uit halen.

http://img207.imageshack.us/img207/7287/1122c.jpg

En vandaag zijn kleinere broertje tegen het lijf gelopen.

http://img692.imageshack.us/img692/2159/sarens2f.jpg

Commentaar is welkom.

Jos Vanhengel
18 oktober 2011, 00:54
Je hebt twee verschillende kranen gefotografeerd. :rolleyes:

Die tweede vind ik als ex-kraanman een mooie, maar véél te krap in het kader.

bouk
18 oktober 2011, 06:40
...........

Commentaar is welkom.

Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.

Ricky93
18 oktober 2011, 10:41
Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
- Camera Model
- Lens
- Sluitertijd
- Diafragma
- ISO waarde
- Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
grt,bouk.

Klopt,

Sinds ik met een andere computer moet werken lukt het mij niet meer om de EXIF gegevens af te lezen. Iemand enig idee hoe ik dat tegen kan gaan?

@Jos: Mee eens. De kraan reed met een vaart van 30 km/h dus ik moest snel handelen om er nog een redelijke foto van te maken.

Jos Vanhengel
18 oktober 2011, 16:14
... Sinds ik met een andere computer moet werken lukt het mij niet meer om de EXIF gegevens af te lezen. Iemand enig idee hoe ik dat tegen kan gaan? ...

In het programma waarmee je de foto's verkleint, aanvinken dat de exif bewaard moet blijven.

Wil je de exif uit andermans foto's halen, dan kan je gratis Opanda IExif van het net downloaden.

Ricky93
18 oktober 2011, 17:58
In het programma waarmee je de foto's verkleint, aanvinken dat de exif bewaard moet blijven.

Wil je de exif uit andermans foto's halen, dan kan je gratis Opanda IExif van het net downloaden.

Ik ben even wezen kijken en het is ondertussen gelukt.

voor de geïnteresseerden:

Foto 1:

Nikon D5100
Focuslengte: 105 mm
Diafragma F 9.0
sluiter: 1/250
ISO-100
ADL extra-hoog
meetmodus: patroon
belichtingsprogamma: handmatig
Belichtingscompesatie -0,3 stap

Foto 2:

Nikon D5100
Focuslengte: 70 mm
Diafragma F 5.3( moet voortaan hoger voor dit soort fotos)
sluiter: 1/125 sec
ISO-100
ADL extra-hoog
Meetmodus: patroon
Belichtingscompesatie +0,7 stap