Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D 90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D 90

    Ben op zoek naar een goede lens voor mijn nikon D 90 , wil het voornamelijk gebruiken voor binnenshuis , welke kan ik het beste gebruiken ?

  • #2
    Re: nikon D 90

    Kan je nader aangeven wat jij onder 'goed' noemt? Dat heeft te maken met het doel van je fotobestanden. Is het doel een A2 voor aan de muur of een 10 x 15 cm printje voor in het familie album?

    En als je graag speelt met scherptediepte dan is een goede lens een lichtsterke lens. Spelen met scherptediepte is een stijlmiddel. Maar ik weet niet of dat jouw stijl is.

    Graag toelichting dus. En je budget natuurlijk.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: nikon D 90

      Wat heb je nu?

      Als je alleen een kitlens heb ligt denk ik een 1.8 35mm of 50mm voor de hand, kijk maar eens met je zoomlens welk brandpunt je het meeste zou gebruiken.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: nikon D 90

        Zou de lens willen gebruiken voor mensen in groep binnenshuis te fotograferen, de meeste komen in de familie album maar de beste laat ik uitgroten , de scherptediepte is zeker belangrijk bij sommige foto's.Was eigenlijk aan twijfelen tussen een 12-24mm of een vaste 28mm , weet niet of deze een goede keuze is ?
        heb momenteel een 50mm.

        Comment


        • #5
          Re: nikon D 90

          28 mm op een D90 is weinig groothoekig.

          Wat dat betreft is een 12-24 mm geschikt.
          De Nikon variant ken ik niet, wel de Tokina 12-24 mm/4.0. Ik ben aardig onder de indruk van de scherpte van dat objectief. Bij 18 en 24 mm opvallend weinig vervormng.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: nikon D 90

            Ik heb de 12-24 van Nikon en ben er heel tevreden mee, altijd scherp en weinig vervorming vind ik de twee grootste troeven van deze lens. Ze verandert ook niet van lengte als je in of uitzoomt, alles gebeurt inwendig en dat maakt ze dus robuuster.

            Comment

            Working...
            X