Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotostudio

    IK heb niet voldoende plaats om een vaste studio te maken, daarom volgende vraag:
    Heeft er iemand ervaring met de fotostudio "Walimex Jumbo Lichtstudio 200x200x200cm" (te koop op Ebay)? Ik zou daar "3x180W PORTABLE STUDIO FLASH LIGHT LIGHTING KIT STROBE" (ook te koop via Ebay) willen bijkopen. De bedoeling is om een portable studio te maken om voorwerpen (geen miniatuur) en/of portretten te maken. Of zijn er andere mogelijkheden?

    Alvast bedankt voor uw reactie.
    Last edited by Krolvdw; 7 oktober 2011, 10:10.

  • #2
    Re: Fotostudio

    klikkie wikkie

    als het draagbaar moet zijn is werken met speedlites een heel goed alternatief.
    Last edited by putor; 8 oktober 2011, 08:24.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Fotostudio

      Als je plaats hebt om dat te zetten heb je ook plaats om een gewone studio te maken.
      Een simpel achtergrond systeem met klassieke achtergrond rollen die je desnoods met een zaag inkort. Op een achtergrond systeem kan je ook doek hangen (bv voorafgemaakte gordijnen van ikea, behangpapier enz.
      Voor de rest een goede set lampen, strobist of gewoon en je bent vertrokken.

      Grtz,

      Jean,
      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

      Comment


      • #4
        Re: Fotostudio

        Alvast bedank voor jullie reacties. Ik zou inderdaad een studio kunnen maken in mijn garage. Probleem is echter dat er geen verwarming is waardoor het in de winter niet te doen is. Voor de belichting ga ik zondag mij licht eens opsteken op BelgiumdigitalLite te Schelle. Alle andere reacties zijn nog steeds welkom. bv welk set van belichting raden jullie mij aan? Zijn er andere alternatieven om een verplaatsbare studio te maken of weten jullie waar ik er een kan kopen. De bedoeling is om in de winter in bv de badkamer of het bureau die verplaatsbare studio te plaatsen.

        Groetjes,
        Rudy

        Comment


        • #5
          Re: Fotostudio

          Hallo,
          Ik ben op zoek naar goede tips om een fotostudio samen te stellen. Ik heb een canon 550D met een externe flitser (de speedlite 580EXII). Wat heb ik nodig om een goeie studio te kunnen samenstellen. Een achtergrond, dat weet ik, het is meer naar belichting toe dat ik graag wat tips zou krijgen. Alvast merci

          Comment


          • #6
            Re: Fotostudio

            Oorspronkelijk geplaatst door bibitje Bekijk bericht
            Hallo,
            Ik ben op zoek naar goede tips om een fotostudio samen te stellen. Ik heb een canon 550D met een externe flitser (de speedlite 580EXII). Wat heb ik nodig om een goeie studio te kunnen samenstellen. Een achtergrond, dat weet ik, het is meer naar belichting toe dat ik graag wat tips zou krijgen. Alvast merci
            je kan beter een nieuwe topic hiervoor aanmaken... in plaats van andermans topic hiervoor te gijzelen...

            maar ik zie dat je hier nieuw bent... welkom bij BD... je kan heel veel van je vragen oplossen door de zoekfunctie te gebruiken... jouw vragen zijn al meermaals gesteld...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Fotostudio

              Oorspronkelijk geplaatst door Krolvdw Bekijk bericht
              Alvast bedank voor jullie reacties. Ik zou inderdaad een studio kunnen maken in mijn garage. Probleem is echter dat er geen verwarming is waardoor het in de winter niet te doen is. Voor de belichting ga ik zondag mij licht eens opsteken op BelgiumdigitalLite te Schelle. Alle andere reacties zijn nog steeds welkom. bv welk set van belichting raden jullie mij aan? Zijn er andere alternatieven om een verplaatsbare studio te maken of weten jullie waar ik er een kan kopen. De bedoeling is om in de winter in bv de badkamer of het bureau die verplaatsbare studio te plaatsen.

              Groetjes,
              Rudy
              een elektrische warmtestraler kan al wonderen doen hoor !
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment

              Working...
              X