Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

    Hallo,

    ik ga dus voor een jaar naar Australië, en zou daar natuurlijk veel willen filmen en fotograferen. Ik heb nu een Canon 550D met 18-55 kitlens, samyang 8mm fisheye, en ik ga hoogstwaarschijnlijk vrijdag een 50mm 1.8 halen.
    Ik zoek dus nog een lens ( of lenzen) om mee te nemen naar Australië, zelf was ik aan het denken aan een 70-200 mm 2.8 (zonder IS, buiten budget) om mijn bereik wat uit te breiden, en omdat dit gewoon een goede tele is. Voor de rest zie ik door de bomen het bos niet meer... Het zou een beetje een All-round lens moeten worden, architectuur, landschappen, portret en sport.. Iemand aanbevelingen en/of tips?

    Oh ja, budget is ong. 1500€... Alvast bedankt
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

  • #2
    Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

    Ik zou iets van een UWA nemen->Sigma 10-20, 8-16 oid. Op vakantie reizen gebruik ik zelden een tele en die zou misschien alleen van toepassing zijn voor sport.

    Vakantiegebieden met woestijn en bergen en steden heb ik het over.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

      waarom de 70-200 2.8?

      is de f4 is dan niet voldoende?

      en sowieso snap ik niet waarom je ineens veel geld in een tele wilt steken aangezien je daarbuiten nog met een kitlens werkt

      ik zou idd eerder ook voor een UWA gaan, daarop aansluitend heb je dan je kitlens, wil je deze verbeteren met een beetje een allround bereik, zou ik deze vervangen voor een 24-105 F4 bvb (je boet wel wat in qua breedhoek maar daarvoor heb je je uwa enigzins he
      ook zie ik het nut niet onmiddellijk in van een 50mm 1.8 voor een reis
      dan heb je al lichte tele en wil je nog meer tele, kan je eventueel de kit-telelens kopen, de 55-250 IS

      als je een mooi bereik wil coveren met volgens mij kwalitatieve lenzen, zijn de volgende mss een aantal mogelijkheden:
      - Tokina 12-24 f4
      - Tamron 28-75 f2.8 of canon 24/105 f4 IS of canon 24/70 2.8 of sigma 24-70 2.8
      - canon kit-telelens 55-250 IS

      dan heb je een vrij lichtsterke continu breedhoek voor architectuur, een allround lens (al dan niet lichtsterktste) en een telefens die niet te duur is en je hebt een bereik gecoverd van 12mm tot 250mm
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

        Ik zou toch ook aan de draagbaarheid denken. Dus eerder de 70-200 f/4 L
        Eventueel inderdaad een wide objectief en eventueel een betere standaardlens, want die laatste gebruik te nog het meest.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

          De 50mm kwam er sowieso (ook zonder de reis), heb er een weekje mee kunnen werken (geleend) en vond hem echt fantastisch voor de prijs. De tele kwam van pas voor concert (speel zelf in een band, ben dus vaak aanwezig op festivals met all-area pasje, handig voor foto's).. Hiervoor leek mij een diafragma van 2.8 toch wel noodzakelijk.

          een UWA was ik zelf ook na over aan het denken, zal eens kijken naar de sigma's..
          De kitlens word amper gebruikt, trek bijna alles met fisheye, ofwel de 55-250 van m'n ouders, als ze hem zelf niet nodig hebben.

          alvast bedankt voor de reactie
          Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

          Comment


          • #6
            Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

            verkoop de kitlens en koop een Tamron 17-50mm f2.8 en een Sigma 70-200mm f2.8 (dit is ook een goeie macro) of een Canon 70-200mm f4 en eigenlijk voor een reis is een 50mm wel leuk maar je kan die met de 17-50mm f2.8 min of meer vervangen.

            Comment


            • #7
              Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

              verkoop al je lenzen, en ga voor deze kit:

              24-105 f/4.0 L IS
              100-400 L IS

              Dat zou ik doen moest ik in jouw plaats gaan. 24-105 om quasi altijd op te laten en als je net dat bereik nodig hebt voor één of andere trip dan kan je de 100-400 erop monteren.

              just my 50 cent
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                Neem mee wat je nu hebt en eenmaal daar kan je kopen wat je denkt nodig te hebben...

                Comment


                • #9
                  Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Neem mee wat je nu hebt en eenmaal daar kan je kopen wat je denkt nodig te hebben...
                  yep..mee eens.
                  maar bewaar wel je aankoopbon.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                    Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    verkoop al je lenzen, en ga voor deze kit:

                    24-105 f/4.0 L IS
                    100-400 L IS

                    Dat zou ik doen moest ik in jouw plaats gaan. 24-105 om quasi altijd op te laten en als je net dat bereik nodig hebt voor één of andere trip dan kan je de 100-400 erop monteren.

                    just my 50 cent
                    Onlangs de foto's gezien van een kameraad uit Australie en hij werkte voornamelijk met een 70-200 f2.8 met 2x extender (nikon). Vooral om dieren te fotograferen die niet je niet zo dicht kan naderen (kroks, dingo's, vogels, ...).

                    Zelf ben ik ook aan het kijken naar uitbreiding lenzenarsenaal voor een gelijkaardige reis (mss andere locatie), en neig ook naar 100-400L. Daarnaast dacht ik aan een UWA, voor landschappen. Je kan uiteraard ook verschillende foto's samenplaatsen, maar dat is niet altijd even evident.

                    De 50mm 1.8 is prettig om mee te werken, maar als je een zoom gewoon bent is het aanpassen. Hoe dan ook geen al te slechte keuze. Als je echter budget over hebt, mss kijken voor een 1.4 (stevigheid).

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                      Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                      verkoop al je lenzen, en ga voor deze kit:

                      24-105 f/4.0 L IS
                      100-400 L IS

                      Dat zou ik doen moest ik in jouw plaats gaan. 24-105 om quasi altijd op te laten en als je net dat bereik nodig hebt voor één of andere trip dan kan je de 100-400 erop monteren.

                      just my 50 cent
                      Sorry maar wat zegt gij nu allemaal? Australie HET land van de landschappen en gij zegt dat zijn weidste lens een 24mm is (op een crop is dit al bijna Tele).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                        Voor UWA ga ik gewoon mij fisheye gebruiken, ookal is het voor architectuur en landschappen, het vervormen is voor mij geen probleem.

                        Het word waarschijnlijk een 17-55mm 2.8, om budgettaire redenen de Tamron versie, en de 70-200 f4 om m'n bereik wat uit te breiden, niet rechtstreeks voor de reis, die is pas volgend jaar, maar ook om een degelijke tele te hebben.
                        Lenzen ginds kopen zal niet gaan aangezien mijn ouders dit niet gaan zien zitten ivm met garantie en dergelijke..

                        De 100-400 is me net iets te duur. Ik ga nog even nadenken over de 24-105..

                        Allemaal bedankt voor de reacties!
                        Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                          Heb je ook al nagedacht over een goede tas waar je alles continu in wil meedragen? Voor je het weet ben je een pakezel en sleep je de ganse dag de gehele glascollectie mee
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                            Ik zit daar in een gastgezin, dus het is niet dat ik altijd en overal foto's ga maken, maar die tas komt er zeker, word waarschijnlijk een rugzak, maar ik vind dat je zoiets in een winkel moet kopen, is vasthebben, omdoen en aanvoelen
                            Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uitbreiding lenzenpakket voor jaar Australië

                              Oorspronkelijk geplaatst door ToonD Bekijk bericht
                              Voor UWA ga ik gewoon mij fisheye gebruiken, ookal is het voor architectuur en landschappen, het vervormen is voor mij geen probleem.

                              Het word waarschijnlijk een 17-55mm 2.8, om budgettaire redenen de Tamron versie, en de 70-200 f4 om m'n bereik wat uit te breiden
                              Lijkt me een goeie keuze.
                              Wat ikzelf ook nog altijd een leuk alternatief vind, is een Sigma 18-250 HSM, voor de dagen dat je niet met een zak vol lenzen op stap wil .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X