Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digital imaging?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digital imaging?

    Hallo,

    meermaals is in de fora hier gesproken over de term "digital imaging".
    Ik heb me hierover laten informeren en nu blijkt dat de term zelf bij het handelsregister niet bekend is.
    Wél het bewerken van digitale beelden etc... maar blijkbaar kan digital imaging niet echt opgenomen worden in het handelsregister.

    Heeft er iemand van jullie meer info over de term of zelfstandigen die deze term gebruiken?

    groeten,
    Luc

  • #2
    Het is niet omdat de term nog niet bekend is dat hij niet zou mogen bestaan want dan zouden er heel veel zaken momenteel niet meer in het handelsregister kunnen worden opgenomen. Ook het handelsregister kan niet om de vooruitgang heen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Het is wel een beetje raden naar je eigenlijke vraag.
      Clash, een handelsregister is geen woordenboek, noch Engels, noch Nederlands, en ik zou bijgevolg niet weten waarom ze "digital imaging" erin zouden moeten opnemen. Een handelsregister is wel een register waarin alle handelaars, zowel natuurlijke personen als rechtspersonen, verplicht zijn om zich te laten inschrijven alvorens met hun activiteiten te beginnen. Het doel is inlichtingen te verschaffen over de handelaars. Een van de vermeldingen is de aard van de economische bedrijvigheid die ze willen voeren. Misschien bedoel je dat een omschrijving in het Engels in Vlaanderen niet wordt aanvaard en dat is uiteraard zo.
      In dat geval is de vraag dus of 'digital imaging' Engels is dan wel algemeen aanvaard is in het Nederlands. Volgens mij is het nog altijd Engels en heeft de griffier die dergelike omschrijving van een economische bedrijvigheid weigert, gelijk.
      Maar dat is dus louter een taalkundige kwestie.
      BD0252BE

      Comment


      • #4
        Om wat te verduidelijken; het is zo dat je als zelfstandig ondernemer verscheidene activiteiten aan je handelsregister kan toevoegen.
        Het handelsregister zelf bestaat sinds kort niet meer, maar de opsomming van activiteiten blijft wel bestaan.
        Als grafisch ontwerper kan je bv... "het verrijken en bewerken van tekst en digitale beelden"... "het plaatsen van tekst en beelden op gegevensdragers, film of fotografisch papier" etc... laten toevoegen aan je handelsregister.
        Deze termen zijn zo ruim te interpreteren, dat je mijns inziens gedekt bent als je zelf je digitale beelden bewerkt en afdrukt.

        De term "digital imaging" zou dus deze activiteiten kunnen omvatten, maar de term zelf is niet opgenomen in de lijst van activiteiten die kunnen toegewezen worden aan zelfstandig ondernemers.

        groeten,
        Luc

        Comment


        • #5
          Luc, probeer ze eens 'digitale beeldverwerking' of 'beeldbewerkingen & manipulaties' door te geven, ze zullen toch wel iets in die richting kunnen opnemen ... wanneer gaan we nu trouwens eens afspreken

          Comment


          • #6
            Originally posted by Phille
            Luc, probeer ze eens 'digitale beeldverwerking' of 'beeldbewerkingen & manipulaties' door te geven, ze zullen toch wel iets in die richting kunnen opnemen ... wanneer gaan we nu trouwens eens afspreken
            Is inmiddels in orde Philip... ik mail u volgende week.

            groeten,
            Luc

            Comment

            Working...
            X