Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

    ik ben aan het twijfelen om voor een nikkor 17-55 te gaan voor op mijn D7000 , is dit in dit bereik de beste keus samen met D7000 of zijn er toch nog betere?
    ik ben wat aan het twijfelen aangezien de 17-55 toch al wat "oudere" lens is en je veel leest dat je best bent met zo goed mogelijk en recent glas voor de hogere MP's te benutten?

    bijvoorbeeld de tamron 17-50 waar het tegenwoordig zoveel over gaat is recenter en pakken goedkoper zou deze dan mssn beter presteren of toch niet?
    probleem is dat de nikkor in het kopke zit dus er is een goed argument nodig om het eruit te halen

  • #2
    Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

    Koop een Nikkor 2de hands, er zijn er zat van mensen, die naar FX gaan en dan zal blijken dat deze goedkoper in gebruik zal dan een Tamron. De Tamron heeft echter één voordeel zijn gebrek aan gewicht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

      zou idd zoizo voor een occasie exemplaar gaan van de nikkor , maar wat bedoel je met goedkoper in gebruik dan tamron?

      Tamron komt nieuw op +- 330 en nikkor occasie minstens 750 ?
      nu zoals ik zeg de prijs van de nikkor occasie stoort me niet maar wel als de tamron bijvoorbeeld toch beter zou zijn voor de hogere MP's?

      Comment


      • #4
        Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

        Hetgeen hjanssen hoogstwaarschijnlijk bedoelt, is dat de Nikon veel beter haar waarde blijft behouden als je ze ooit zou verkopen (bij overschakeling op FF bijvoorbeeld).

        Ik gebruik de Nikon 17-55/2.8 op mijn D7000 en ik moet zeggen dat dit een super combinatie is. Iets beter ga je niet vinden in DX.

        De 17-55/2.8 is speciaal ontwikkeld voor DX camera's, en ik denk niet dat de gebruikte techniek nu reeds achterhaald is. Bij mij staat ze er 80% van de tijd op.

        Geloof me, die 17-55/2.8 doe je nooit meer weg!
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

          17-55 nikkor, als je deze niet koopt krijg je toch spijt.
          ik gebruikte hem jaaaaren, was mijn beste lens.
          De enige reden van verkoop is dat het moest ivm fullframe
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

            ik twijfel idd heel hard om iets anders te kopen aanezien zoals ik zeg het zit in mijn kopke en ben wel nikkor-minded dus zal moeijk zijn om anders te gaan denken maar wil toch eens kijken of er me iemand probeert om te praten met goede argument voor de tamron of sigma ofzo bijvoorbeeld

            Comment


            • #7
              Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
              ik twijfel idd heel hard om iets anders te kopen aanezien zoals ik zeg het zit in mijn kopke en ben wel nikkor-minded dus zal moeijk zijn om anders te gaan denken maar wil toch eens kijken of er me iemand probeert om te praten met goede argument voor de tamron of sigma ofzo bijvoorbeeld
              Als je zo Nikkor minded bent, dan heb je stilletjes de keuze al gemaakt voor die mooie, robuuste Nikkor 17-55 mm/f2.8. De Tamron 17-50 mm/f2.8 blijft echter ook een fantastisch objectief, voor veel minder geld, en ook nog eens een stuk compacter en lichter. Wat je keuze ook zal worden, beide objectieven zijn goed. Mocht je veel foto's gaan nemen in ruige omstandigheden, dan zal de Nikkor je beste vriend worden....aan jou de keuze
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Als je zo Nikkor minded bent, dan heb je stilletjes de keuze al gemaakt voor die mooie, robuuste Nikkor 17-55 mm/f2.8. De Tamron 17-50 mm/f2.8 blijft echter ook een fantastisch objectief, voor veel minder geld, en ook nog eens een stuk compacter en lichter. Wat je keuze ook zal worden, beide objectieven zijn goed. Mocht je veel foto's gaan nemen in ruige omstandigheden, dan zal de Nikkor je beste vriend worden....aan jou de keuze
                Helemaal mee eens, ik gebruik zelf de Tamron, omdat ik inderdaad de Nikkor te groot en te zwaar vind.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
                  ik ben wat aan het twijfelen aangezien de 17-55 toch al wat "oudere" lens is en je veel leest dat je best bent met zo goed mogelijk en recent glas voor de hogere MP's te benutten?
                  oudere lens? die is van 2003, dat is in lenzenland even oud als een baby waarvan de navelstreng bijna doorgeknipt is. Mijn manuele 135mm hebben ze 29 jaar geproduceerd zonder optische veranderingen, het Zeiss Planar ontwerp is ouder dan zelfs de idee van de reflexcamera...

                  Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van de Tamron, maar ik zit vaak met mijn Nikkor primes rond te crossen gewoon omdat ik met mijn idiote kop de Tamron gewoon niet WIL gebruiken.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                    Het enige wat nog aan een !7-55 verbeterd zou kunnen worden, is denk ik Nano-coating. Ik vond de lens toch goed bestand tegen allerlei tegenlicht effecten.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                      Een jaar of 2 geleden heb ik de Nikkor 17-55 ook aangeschaft en zoals door anderen hier al aangegeven staat die voor 95% procent op de camera. Het is inderdaad wel een "gewichtig" objectief, ook qua formaat. Wanneer ik wat minder wil opvallen verwissel ik hem met een 50 mm prime.

                      Van de Tamron hoor ik ook goede dingen, maar als je budget het toelaat zou ik niet twijfelen en voor de Nikkor gaan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                        Nog een voorstander voor de Nikkor 17-55. Ik heb hem op een D300s.
                        Ook tweedehands gekocht. Nieuw vond ik hem te duur.
                        Ik heb de mijne wel in een periode kunnen kopen dat iedereen de lens wegdeed wegens overschakelen op fullframe. Ik heb de mijne kunnen kopen voor 700 euro. Nu vragen ze ongeveer rond de 900 euro heb ik al gemerkt.
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                          Nog een voorstander voor de Nikkor 17-55. Ik heb hem op een D300s.
                          Ook tweedehands gekocht. Nieuw vond ik hem te duur.
                          Ik heb de mijne wel in een periode kunnen kopen dat iedereen de lens wegdeed wegens overschakelen op fullframe. Ik heb de mijne kunnen kopen voor 700 euro. Nu vragen ze ongeveer rond de 900 euro heb ik al gemerkt.
                          Veek goedkoper.
                          Ik verkocht onlangs de D300 met 17-55 voor 1250
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                            Ik heb de 17-55 uitvoerig vergeleken met de 18-70 op mijn D70 omdat ik ze ook overwogen had en ze wou aanschaffen, maar mijn teleurstelling was groot, mijn 18-70 presteerde nauwelijks slechter dan de dure 17-55. Als je gaat pixelpeepen zie je inderdaad verschil, maar op een 22 inch scherm amper, en een leek zal het nooit zien! Het allerbelangrijkste is en blijft de fotograaf zelf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7000 + NIKKOR 17-55 of toch niet?

                              Onlangs is de Nikkor 17-55/2.8 getest in het Duitse blad ColorFoto. Uit het verhaal blijkt dat dit objectief verre van ideaal is en tevens flink aan de prijs is.
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment

                              Working...
                              X