Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handleiding ad photoshop el. 9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • handleiding ad photoshop el. 9

    Beste Forumleden, onlangs kocht ik Adobe photoshop elements 9 ter vervanging van mijn 'oudere' 5. Groot was mijn verbazing toen ik in de verpakking géén handleiding terugvond. Enkel een eenvoudig boekje waarmee je het zelf moet uitzoeken. Bij psp 5 zat er nog een hele handleiding bij in boekformaat. Hier helemaal niets van dat. Ook niet op de bijhorende cd-rom met het programma. Ik heb reeds enkele vruchteloze pogingen gedaan op internet om de handleiding ergens terug te vinden in pdf of zo maar tevergeefs.
    Is er iemand op het forum die mij een link kan doorspelen waar ik die handleiding wel kan terug vinden?
    Alvast van harte dank.
    filips

  • #2
    Re: handleiding ad photoshop el. 9

    Blijkbaar van Adobe te downloaden. Of er echter een NL versie bestaat...
    Where can I find a link to download, in PDF format, a User Manual for Photoshop Elements 9? There doesn't seem to be a manual on the installation DVD.


    Bij verder nazicht lopen de eerste links in dat draadje dood. De volgende werken dan weer wel, maar leiden naar de manual(s) van PSE 10.


    Dit is dan weer een link voor versie 9:


    Blijkbaar geen boekvorm meer, maar online te consulteren. Nogmaals: of er een NL versie bestaat...
    Last edited by LesC; 1 oktober 2011, 14:22.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: handleiding ad photoshop el. 9

      Beste LesC, hartelijk dank voor de vlotte reactie. Dat je de handleiding niet in boekvorm krijgt maar in pdf-versie op het net vind ik nog aanvaardbaar. Wat je nodig hebt kan je selecteren en printen, en de handleiding is steeds bij de hand, zeg maar. Dat men wel een Nederlandstalig programma verkoopt en dan verwijst naar Engelstalige manuals vind ik, persoonlijk, commercieel gezien niet goed van Photoshop Elements. Akkoord, je kan elke bladzijde laten vertalen door de pc maar wat voor vertaling krijg je dan? En mijn kennis van het Engels is niet van die aard dat ik vlot met die taal overweg kan en dus zonder Nederlandse vertaling mijn plan kan trekken.
      Ik ben dus aangewezen op boeken die als een soort 'handleiding' kunnen dienen. In ieder geval wil ik je nog een keertje zeggen dat ik het ten zeerste waardeer dat u mij met de beschikbare links van dienst heeft willen zijn.
      Vriendelijke groeten
      filips

      Comment


      • #4
        Re: handleiding ad photoshop el. 9

        Help => Adobe Photoshop Elements 9 NL
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #5
          Re: handleiding ad photoshop el. 9

          @filips: met plezier gedaan; ik had natuurlijk geen idee van je talenkennis (ben zelf Engelsman en ga er dus te makkelijk vanuit dat iedereen Engels kent; niet dus)
          @foto4fun: schitterende link die TS zeker kan gebruiken!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: handleiding ad photoshop el. 9

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            @foto4fun: schitterende link die TS zeker kan gebruiken!
            och gewoon in de link en_US veranderen naar nl_NL en je hebt de juiste te pakken
            VB;
            http://help.adobe.com/en_US/photoshop/cs/using/index.html Engelse versie
            http://help.adobe.com/nl_NL/photoshop/cs/using/index.html Nederlandse versie

            Btw: je kan ook de pdf downloaden(+ opslaan & printen); zie rechts in het zwarte balkje staat Help PDF weergeven ( 25MB)
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: handleiding ad photoshop el. 9

              Je moet het maar weten..., maar ja, ik ga altijd voor de E versie van een programma, indien mogelijk, en zoek dan ook naar een E manual.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: handleiding ad photoshop el. 9

                Beste foto4fun, hartelijk dank voor je link. Daarmee heb ik natuurlijk waarnaar ik zo op zoek was. Hopelijk is de handleiding zo handig als jouw reactie vlug was!
                Nogmaals veel dank en beste groeten
                filips

                Comment


                • #9
                  Re: handleiding ad photoshop el. 9

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  @filips: met plezier gedaan; ik had natuurlijk geen idee van je talenkennis (ben zelf Engelsman en ga er dus te makkelijk vanuit dat iedereen Engels kent; niet dus)
                  @foto4fun: schitterende link die TS zeker kan gebruiken!
                  Beste LesC mijn kennis van het Engels dateert van in de middelbare school (zoals dat toen nog heette, tegenwoordig secundair genoemd). M.a.w. in Engeland zou ik niet vergaan van honger en dorst...Handleidingen gaan vaak over technische onderwerpen en zijn bijgevolg doorspekt van technische termen die je in het dagelijkse leven niet tegenkomt. als je dus de juiste terminologie niet kent sta je daar met je mond vol tanden...Vandaar dus mijn voorkeur voor een Nederlandstalige handleiding. De jongere generatie is veel meer en veel vroeger vertrouwd geraakt met het Engels (muziek, gebruik van pc, ipod, mp3 speler enz...) waardoor het Engels voor hen een tweede natuur geworden is....Hopelijk kan je mijn redenering wat volgen.
                  Met vriendelijke groeten
                  filips

                  Comment

                  Working...
                  X