Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindwerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindwerk

    Hallo iedereen ,

    Ik studeer fotografie en zit nu in mijn laatste jaar.

    Dit jaar hebben we dus een eindwerk, waarbij we een thema moeten kiezen rond TIJD.
    We moeten rond dat thema een reportage,portretten en het belangerijkste 10 'vrij werk' foto's maken.

    Ik heb het het thema DEPRESSIE gekozen omdat dit toch wel de 'ziekte van de 21e eeuw is'

    Heeft iemand misschien nog tips of ideetjes rond het thema DEPRESSIE?
    Alvast bedankt!
    Last edited by Studente; 28 september 2011, 19:53.

  • #2
    Re: Eindwerk

    klik hier eens. Dat was een vrije opdracht in de les van een fotograferende vriendin. Depressie met een zwart humoristische touch.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Eindwerk

      Oorspronkelijk geplaatst door Studente Bekijk bericht
      Hallo iedereen , ik ben Sanne en ben 17 jaar.

      Ik studeer fotografie en zit nu in mijn laatste jaar.

      Dit jaar hebben we dIk zou daus een eindwerk, waarbij we een thema moeten kiezen rond TIJD.
      We moeten rond dat thema een reportage,portretten en het belangerijkste 10 'vrij werk' foto's maken.

      Ik heb het het thema DEPRESSIE gekozen omdat dit toch wel de 'ziekte van de 21e eeuw is'

      Heeft iemand misschien nog tips of ideetjes rond het thema DEPRESSIE?
      Alvast bedankt!
      Je kiest een thema waarvan je zelf de invulling niet kan geven ?



      Nerdi
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Eindwerk

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Je kiest een thema waarvan je zelf de invulling niet kan geven ?



        Nerdi
        Ik heb zeker al een beeld van hoe ik depressie in beeld wil brengen.
        Ik vraag gewoon tips,ideetjes van anderen waardoor ik mijn werk eventueel kan verbeteren ?
        Last edited by Studente; 28 september 2011, 14:39.

        Comment


        • #5
          Re: Eindwerk

          Hmm. Dit is géén goede benadering van de opdracht. Ik kan je tips en ideen geven maar het is beter dat je een concept opstelt, uitwerkt en fotografeert.
          Het resultaat kun je ter beoordeling posten. Dit is uiteraard ook een tip.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Eindwerk

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Hmm. Dit is géén goede benadering van de opdracht. Ik kan je tips en ideen geven maar het is beter dat je een concept opstelt, uitwerkt en fotografeert.
            Het resultaat kun je ter beoordeling posten. Dit is uiteraard ook een tip.
            Oke bedankt!

            Comment


            • #7
              Re: Eindwerk

              Oorspronkelijk geplaatst door Studente Bekijk bericht
              Ik heb zeker al een beeld van hoe ik depressie in beeld wil brengen.
              Ik vraag gewoon tips,ideetjes van anderen waardoor ik mijn werk eventueel kan verbeteren ?
              het is ondertussen normaal dat er hier met modder gegooid wordt naar fotografiestudenten die hun opdrachten voorstellen. Ik vind het altijd leuk te lezen welke opdrachten er zoal gegeven worden.

              Tips en ideeë? 't Beeld moet zonder uitleg werken, anders is t navelstaarderij.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Eindwerk

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Je kiest een thema waarvan je zelf de invulling niet kan geven ?



                Nerdi
                Het lijkt tegenwoordig wel haast standaard zo dat studenten fotografie niks meer zelf kunnen bedenken

                Comment


                • #9
                  Re: Eindwerk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Je kiest een thema waarvan je zelf de invulling niet kan geven ?



                  Nerdi
                  Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                  Het lijkt tegenwoordig wel haast standaard zo dat studenten fotografie niks meer zelf kunnen bedenken
                  Oorspronkelijk geplaatst door Studente Bekijk bericht
                  Dit jaar hebben we dus een eindwerk, waarbij we een thema moeten kiezen rond TIJD.
                  We moeten rond dat thema een reportage,portretten en het belangerijkste 10 'vrij werk' foto's maken.

                  Ik heb het het thema DEPRESSIE gekozen omdat dit toch wel de 'ziekte van de 21e eeuw is'
                  Wat heeft tijd met depressie te maken? Als je dat even verduidelijkt kan je misschien meer hulp verwachten.
                  Het eerste wat bij mij opkomt bij "tijd" zijn treinen, die nooit opTIJD zijn....

                  Verder volg ik de andere reacties.
                  Nikon D5100 + 18-105mm VR
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindwerk

                    Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                    Wat heeft tijd met depressie te maken? Als je dat even verduidelijkt kan je misschien meer hulp verwachten.
                    Het eerste wat bij mij opkomt bij "tijd" zijn treinen, die nooit opTIJD zijn....

                    Verder volg ik de andere reacties.
                    ja het is wel de bedoeling dat we ons een beetje verdiepen in de term en niet de vanzelfsprekende dingen gebruiken.

                    Depressie is toch de ziekte van de 21e eeuw.
                    21e eeuw heeft toch ergens te maken met tijd ..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eindwerk

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                      Het lijkt tegenwoordig wel haast standaard zo dat studenten fotografie niks meer zelf kunnen bedenken
                      Moet dat afkraken altijd erbij ? Ik vraag gewoon tips om mijn werk te verbeteren. Ik heb al een duidelijk beeld van hoe ik depressie wil fotograferen.

                      Maar het is een ruim onderwerp dus misschien denken mensen aan goede dingen waar ik helemaal nog niet aan heb gedacht ? En kan ik er iets mee doen. Maarja!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eindwerk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Studente Bekijk bericht
                        ja het is wel de bedoeling dat we ons een beetje verdiepen in de term en niet de vanzelfsprekende dingen gebruiken.

                        Depressie is toch de ziekte van de 21e eeuw.
                        21e eeuw heeft toch ergens te maken met tijd ..
                        Ik zie nog steeds het verband niet maar als jij dat wel ziet, en het tegenover je leraar ook kan verantwoorden, moet je er voor gaan
                        Nikon D5100 + 18-105mm VR
                        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eindwerk

                          misschien kan je wat ideeën opdoen in het museum Dr. Guislain in Gent
                          http://www.museumdrguislain.be/
                          dslr4dummies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eindwerk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Studente Bekijk bericht
                            Depressie is toch de ziekte van de 21e eeuw.
                            Dat weet je toch pas in de 22e eeuw?

                            Maar toch succes gewenst bij je opdracht.
                            Het lijkt me boeiend maar ook moeilijk om depressie in foto's uit te beelden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eindwerk

                              Ik geef een tip. Je moet uitbeelden hoe jij het ziet, niet hoe wij het zien. Ik zou depressie uitbeelden met noten. of citroenen. of tandwielen.

                              YMMV Nerdi

                              had bijna politiekers gezegd
                              Last edited by Nerdifant; 28 september 2011, 20:57. Reden: idee !
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X