Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop aankopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe laptop aankopen

    Hallo iedereen,

    ben al tijdje aan het denken om nieuwe laptop aan te schaffen, laptop (Acer Aspire 3680) nu is reeds 6 a 7 jaar. Photoshop CS5 draait hier echt traag op, wat normaal is natuurlijk. Bewerkingen gaan super traag, als je wat aanpast reageert pc pas enkele seconden nadien .

    Nu heb ik al wat zitten rondkijken naar nieuwe laptop. Ik denk eerlijk gezegd al paar jaar aan een MacBook Pro. Heeft wel zijn prijskaartje tegen natuurlijk. Mensen die werken met een MacBook Pro kunnen jullie je ervaring van jullie Mac ook meedelen aub.

    Nu wou ik jullie mening eens horen over het al dan niet aanschaffen van een MacBook Pro en welke schermafmeting jullie zouden nemen, 13inch of 15inch. De 17inch vind ik persoonlijk te groot als ik laptop eens zou willen meenemen op locatie. Kalibreren jullie je pc scherm, kleuren juist zetten i.v.m. witbalans e.d. ? Is dat bij alle laptops nodig, Mac of andere merken van laptops?

    Jullie mogen ook altijd eens doorgeven welke laptop jullie hebben en hoe krachtig die is:
    - i5 of i7
    - (RAM) geheugen
    - (GB) geheugen
    - hoeveel Ghz
    - ..inch
    - ...

    Alvast bedankt voor al jullie info

    Mvg,
    Kevin
    Last edited by losyke; 26 september 2011, 15:20.
    Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

  • #2
    Re: Nieuwe laptop aankopen

    Ik ben reeds 2 jaar in het bezit van een macbook pro 17". Heb zelf al enkele keren gezegd als ik mij een nieuwe zou kopen ik voor de 15" zou gaan maar anderzijds voor fotobewerking is een 17 dan weer beter. Je kan er natuurlijk een extern scherm aanhangen maar dat kost natuurlijk ook weer geld.

    Tevredenheid: Wel ik wil hier niet de zoveelste discussie te zien krijgen mac versus windows maar na twee jaar kan ik met volle tevredenheid zeggen dat éénmaal een mac, altijd een mac, althans voor mij. Foutmeldingen zijn tot op heden onbekend, vastloper eveneens onbekend. Wat ik vooral een pluspunt vindt is het virusvrij zijn, ja een windows machine kan je voldoende beveiligen maar bij mac moet je momenteel niks doen. Ik zeg wel momenteel want ooit komt de dag dat er ook voor mac virussen zullen zijn.

    Mijn macbook pro is een Dualcore 2.8 Ghz met 4 MB ram en 500 gig hhd. Ook de batterij is een groot pluspunt, die gaat nu na 2 jaar toch nog steeds tussen de 4 a 5 uur mee.

    Indien je nog vragen hebt hoor ik het wel.

    Groetjes
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe laptop aankopen

      Hey Dextro,

      alvast bedankt voor je info! Jij hebt nu een Dualcore 2.8 Ghz, de nieuwe macbooks hebben allemaal quad-core en een AMD-grafische processor. Welke van de twee gaat dan het "snelst" draaien/werken? Heb jij ook een AMD - grafische processor?

      Idd de 17inch is beter voor fotobewerking maar is te groot en veel te duur .

      Weet jij soms of je ook recht hebt op de studentenkorting in de Apple store als je avondschool (studentenkaart) volgt?

      Groeten
      Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe laptop aankopen

        Volgens mij is je studentenkaart ook geldig en mijn processor is een intel. Grafische kaard is een nvidea geforce 9600 en de 9400.
        Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
        https://500px.com/marnix_photography

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe laptop aankopen

          hp laptop

          i7
          6GB ram
          500GB opslag
          1.60ghz
          ATI Mobility Radeon HD 5650
          17inch widescreen

          cs5 en lr3 draaien hier met gemak op.enkel het opslaan van zeer grote files gaat wat trager.(files van 1.5GB)
          “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe laptop aankopen

            Voor mijn Macbook had ik een HP uit de 9000 serie, kostprijs 1650 euro, toen die bijna 3 jaar oud was heeft die er de brui aan gegeven, niet meer repareerbaar. Tijdens die bijna 3 jaar heb ik niks anders dan miserie gekend. Uitvallen, uit zichzelf heropstarten, de BSOD's zijn niet te tellen. Voor mij is het heel simpel een HP komt hier NOOIT meer over de vloer.
            Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
            https://500px.com/marnix_photography

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe laptop aankopen

              Waarom een laptop voor alles?
              Ben je niet beter af met een goede desktop voor fotobewerking, en een goedkopere laptop om mee te nemen op locatie?
              Nikon D5100 + 18-105mm VR
              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe laptop aankopen

                Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                Waarom een laptop voor alles?
                Ben je niet beter af met een goede desktop voor fotobewerking, en een goedkopere laptop om mee te nemen op locatie?
                zelfde idee gehad, en ik heb deze gekocht om mee te nemen op verlof/uitstap en de foto's aan ouders / schoonouders zonder pc en internet te tonen. Ook altijd handig om filmpje mee te zien op verlof
                Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe laptop aankopen

                  Asus Computer 18,3 inch
                  Intel Core I7-2630QM CPU @ 2.00GHz
                  12 GB RAM
                  64-bitsbesturingssyteem
                  NVIDEA GeForce GT-540M met 1GB DDR3 VRAM
                  USB 3

                  Dit alles voor 999€
                  Last edited by Franciskine; 27 september 2011, 18:22.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe laptop aankopen

                    Mijn laptop is een Acer Aspire 7750G.

                    de specs kort samengevat:

                    -6GB Ram
                    -Windows 7 64bit
                    -Intel(R) Core(TM) i7-2630GM CPU @ 2.00GHz
                    -750G harde schijf
                    -17" scherm


                    Hier vind je de volledige specs en een review (engels)
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe laptop aankopen

                      @ CIB; werk al enkele jaren met laptop en ben het zo gewoon. Laptop neemt ook minder plaats in woning.

                      @ Franciskine; ziet er idd leuk laptopke uit!! Waar heb je je pc gekocht als ik vragn mag.
                      Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe laptop aankopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door losyke Bekijk bericht
                        @ Franciskine; ziet er idd leuk laptopke uit!! Waar heb je je pc gekocht als ik vragn mag.
                        Ge gaat het niet geloven . . . bij Van den Borre : http://www.vandenborre.be/laptop/asus-x93sv-yz095v

                        Officiele Asus site : http://www.asus.com/Notebooks/Versat...ormance/K93SV/
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe laptop aankopen

                          @ Franciske; amai bij Van den Borre zo een koopje
                          Nikon D90, Tamron 17-50 F2.8 VC, Nikkor DX 35mm F1.8, Manfrotto 055XDB met 808RC4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe laptop aankopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door losyke Bekijk bericht
                            @ CIB; werk al enkele jaren met laptop en ben het zo gewoon. Laptop neemt ook minder plaats in woning.
                            Zoveel plaats neemt een desktop ook niet echt in.
                            Een grote plus, voor mij toch, is dat ik een 24" scherm heb waar ik alles goed kan op beoordelen. Ik zal zelfs meer zeggen, de volgende monitor zal nog groter zijn, een 27" lijkt me ideaal ook al zit ik slechts 40/50cm van mn scherm, inzoomen heeft niet hetzelfde resultaat als een grotere monitor.
                            De prijs van een goede desktop is in vergelijking met een laptop met dezelfde specs ook veel lager, terwijl die laptop toch minder zal presteren wegens vlug oververhitten, dat is ook de reden dat elk onderdeel in een laptop ingesteld is om nooit op het maximum te presteren, terwijl dat in een desktop wel kan door de betere koeling.
                            Zoals ik reeds gezegd heb, koop je een deftige desktop met een 24" of 27" monitor, zodat je je foto's deftig kan beoordelen en aanpassen en koop daar een kleine laptop bij die je in het veld kan gebruiken.
                            Je moet mij niet geloven, en ik probeer ook niet te zeggen wat je moet kopen. Ik geef enkel mijn mening omdat dit niet de eerste dergelijke discussie is waar de koper na enkele maanden serieus teleurgesteld is over de laptop die hij/zij gekocht heeft, terwijl een goede desktop + kleine laptop geen euro meer kost.
                            Nikon D5100 + 18-105mm VR
                            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe laptop aankopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
                              Voor mijn Macbook had ik een HP uit de 9000 serie, kostprijs 1650 euro, toen die bijna 3 jaar oud was heeft die er de brui aan gegeven, niet meer repareerbaar. Tijdens die bijna 3 jaar heb ik niks anders dan miserie gekend. Uitvallen, uit zichzelf heropstarten, de BSOD's zijn niet te tellen. Voor mij is het heel simpel een HP komt hier NOOIT meer over de vloer.
                              Ik heb een 2 jaar oud HP laptopke : 17", i7 met 4 GB ram en 1 TB harddisk.
                              Het ding is nog nooit uitgevallen en draait alles wat ik hem voorschotel (en dat is redelijk wat).
                              Een laptop heeft maar 1 voordeel : het ding is draagbaar. Voor de rest is een desktop op alle vlakken in het voordeel : sneller voor dezelfde prijs, je kan zelf het scherm kiezen, en als je een 30" nodig hebt, dan kan dat. Een laptop beperkt je op alle vlakken in de keuzes die je wil kunnen maken. Sommigen (de meesten ???) hebben die keuzes wel niet nodig...
                              Die laptop was mijn eerste, ben er dus wel content van. Maar op het vlak van rekenkracht komt hij toch tekort ten opzicht van een desktop (maar dat is natuurlijk afhankelijk van de eisen die je daar stelt : Photoshop en lightroom zijn nu ook weer niet de meest veeleisende programma's).
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X