Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye objectief - canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye objectief - canon 400D

    Beste,

    Ik denk er aan om mij een fisheye objectief te willen aanschaffen op mijn 400D.
    Het doel is om extreme sports foto's hier mee te gaan trekken. Ik doe dit nu al met een gewoon objectief maar wil eens experimenteren met een fisheye.

    Ik had graag gekeken naar een tamelijk extreme "fisheye-effect". Kunnen jullie mij een paar lenzen aanraden?


    Alvast bedankt!

    Jan

  • #2
    Re: Fisheye objectief - canon 400D

    Tokina heeft een fisheye zoom, 10-17 mm.
    Heel compact gebouwd en ook nog bruikbaar, vanaf een mm of 12, op full frame.

    Toevallig heb ik afgelopen week een exemplaar van de importeur gekregen om er mee aan de slag te gaan.

    Overigens, je hebt 2 sorten fisheye objectieven, beeldvullend en cirkelvormend, welke zoek je?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye objectief - canon 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Tokina heeft een fisheye zoom, 10-17 mm.
      Heel compact gebouwd en ook nog bruikbaar, vanaf een mm of 12, op full frame.

      Toevallig heb ik afgelopen week een exemplaar van de importeur gekregen om er mee aan de slag te gaan.

      Overigens, je hebt 2 sorten fisheye objectieven, beeldvullend en cirkelvormend, welke zoek je?
      beeldvullend
      Tokina dit past op een canon 400D ?

      Comment


      • #4
        Re: Fisheye objectief - canon 400D

        Ik ben dit objectief aan het esten op een Canon 60D. Net zoals jouw Canon voorzien van een APS-C beeldsensor.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Fisheye objectief - canon 400D

          Sigma 10mm 2.8 geet uitstekende resultaten en heeft een HSM AF.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Fisheye objectief - canon 400D

            Samyang 8mm f/3.5 heeft een uitstekende reputatie en is bovendien nog erg betaalbaar. Je mist wel af, maar wat gokken op de afstand is in principe voldoende voor een fisheyeobjectief. Enkel als je héél erg dichtbij wil komen, kan je focus er manueel weleens naast zitten.

            Comment


            • #7
              Re: Fisheye objectief - canon 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
              Samyang 8mm f/3.5 heeft een uitstekende reputatie en is bovendien nog erg betaalbaar. Je mist wel af, maar wat gokken op de afstand is in principe voldoende voor een fisheyeobjectief. Enkel als je héél erg dichtbij wil komen, kan je focus er manueel weleens naast zitten.
              jammer dat deze niet over autofocus beschikt. Kan ik niet veel mee beginnen omdat het immers om skaten,snowboard,bmx- fotografie gaat.

              mvg,

              Comment

              Working...
              X