PDA

Volledige versie bekijken : SD Kanne 5 november 2011

Edje C
22 september 2011, 20:54
http://i55.tinypic.com/2jgsw9.jpg

SD te Kanne, parel aan de grens, zaterdag 5 november 2011

Beste BD'ers,

Op zaterdag 5 november 2011 staat er een nieuwe Shooting Day op het programma. We trekken er dan een dagje op uit in Kanne en omstreken. Kanne ligt pal op de grens tussen beide Limburgen, net onder Maastricht. Kanne is niet alleen gekend omwille van de prachtige natuur en de vele fiets- en wandelroutes, Kanne heeft nog veel meer te bieden.Je bent die dag dan ook van harte welkom om enkele van die verborgen plekjes te ontdekken.

Opgelet, het aantal deelnemers is omwille van praktische redenen beperkt tot een maximum van 25 deelnemers!!! Wil je er bij zijn wacht dan niet te lang en schrijf je tijdig in.

Het programma van de SD te Kanne ziet er als volgt uit;

8u45 - 9u00 Start SD in het centrum van Kanne op de grote parking, tekenen van de deelnemerslijst.

9u00 – 9u30 Heilig Grafkapel

9u45 – 11u30 Kasteel Neercanne + panoramas

12u00 – 13u45 Mergelgrotten Kanne met alle streekgebonden hapjes en koffie( € 12,50 pp)

14u00 – 17u00 Bezoek fort Eben-Emael, grote tour (€ 6,00 pp)

17u30 – 19u30 De brug van Kanne verlicht in het donker

20u00 - … Avondmaal en een tasje koffie

http://i53.tinypic.com/2s7gkmq.jpg

SD Kanne, kort doorgelicht.

We verzamelen die dag dus voor 9 uur op het grote parkeerterrein gelegen aan de Statiestraat te Kanne.
Daar wordt dan ook de deelnemerslijst ondertekend en om 9 uur stipt starten we de SD. Vanaf de parking wandelen we naar de Heilig Grafkapel, hierna gaan we te voet verder om 100m verderop de grens over te steken voor ons bezoek aan het kasteel van Neercanne. Met wat geluk zijn ook de prachtige wijngrotten/kelders ter onzer beschikking om er foto's te maken. Om 11u30 verzamelen we terug aan de voet van het kasteel en wandelen we rustig terug naar de parking.

Om niet teveel tijd te verliezen die dag maken we vanaf dan alle resterende verplaatsingen per auto. We stappen in en steken dan de brug over van het Albertkanaal, vervolgens parkeren we op 100m van de ingang van de mergelgrotten.

In de mergelgrotten krijgen we een rondleiding met gids en worden we onderweg op diverse plaatsen voorzien van volgende hapjes en degustaties;
Grottenbier en grottenkaas, champignionsoep en champigniontoast, rijsttaart met koffie.
Uiteraard ben je vrij om zelf nog een aanvullend lunchpakket en/of drank mee te nemen die dag.

We zetten onze tocht namiddag verder richting Eben-Emael voor een bezoek aan het legendarische fort wat destijds oninneembaar werd geacht. Een ervaren gids zal ons door het 5 km lange gangenstelsel loodsen langsheen de vele geschutsposities, diverse ondergrondse ruimtes en exposities.
Het fort heeft in 2008-2009 nog als decor gefungeerd in de schitterende reeks "De smaak van Keyser".

Na dit bezoek rijden we terug naar de parking gelegen aan de grotten van Kanne. Een korte maar stevige wandeling van 20 minuten brengt ons naar de top van de Tiendeberg. Vanf dit punt heb je een prachtig zicht op de mooi verlichte brug van Kanne. Ook onderaan de brug zijn er heel wat mogelijkheden om mooie avondfoto's foto's te maken.

Om 19u30 sluiten we de SD dan af en bieden we je nog de mogelijkheid tot het nuttigen van een warme maaltijd in caf/restaurant "'t Heukske". Deze gezellige brasserie ligt op 100 meter van dezelfde parking waar we 's ochtends zullen samenkomen. Na het eten kan er nog gezellig nagebabbeld worden bij een lekkere tas koffie of een Ciney van 't vat.

Je kan uit volgende voor- en hoofdgerechten je keuze maken:

Voorgerecht

Tomatensoep € 3,00
Zalmsalade € 7,00
Garnalencocktail € 7,00

Hoofdgerecht

Konijnenbouten van 't huis met frietjes en warme groenten € 18,50
Varkenshaasje met frietjes en warme groenten € 16,40
Mosselen natuur met frietjes € 16,00
Mosselen witte wijn met frietjes € 19,60

Dessert is vrij te kiezen de avond zelf.

http://i51.tinypic.com/2elv4af.jpg

Kostprijs?
Kostprijs voor een deelname aan deze Shooting Day bedraagt 18,50 euro voor leden, 20,50 euro voor niet leden. In deze prijs zijn inbegrepen, verzekering, 2 x bezoek met gids en de degustaties in de grotten van Kanne.

Hoe Inschrijven?

Reageer in deze topic als je wenst deel te nemen aan deze SD. Vermeld duidelijk je nickname, BD-lidnummer als je lid bent en het aantal personen. Niet BD-leden kunnen ook deelnemen mits een extra bijdrage van 2 euro voor verzekeringskosten.

Wens je 's avonds mee te gaan eten vermeld dan ook je keuze uit de voor- en hoofdgerechten. Het eten wordt de avond zelf ter plaatse afgerekend.

Gelieve ook via pm je gsm-nr even naar me door te sturen. Dit is vrijblijvend uiteraard maar het is makkelijk om de dag zelf een nummer bij de hand te hebben als je zou afdwalen tijdens de SD of 's morgens te laat zou zijn.

Gelieve na het inschrijven uw bijdrage te storten, met vermelding van SD Kanne, Nick name, VZW-lidnummer en het aantal personen op volgend rekeningnr.

Belgiumdigital vzw
Broekstraat 46A bus 1
2220 Hallaar
IBAN BE81 7350 2015 0524
BIC KRED BE BB

Je inschrijving is pas geldig na betaling van de deelnamekosten.

Enkele praktische zaken.

Startplaats van de SD; grote parking in Kanne centrum, gelegen aan de Statiestraat.
Er is geen bankautomaat in Kanne, 's avonds kan er wel met bankcontact betaald worden in " 't Heukske".
Zowel in de grotten als in het fort liggen de temperaturen rond de 12 C, houd hier zeker rekening mee, zorg dus voor aangepaste kledij en schoenen.
Een statief is onmisbaar die dag, zowel voor in de grotten en tunnels maar ook voor de avondsessie aan de brug. Een breedhoeklens is ook een must wens je de mooie landschappen te fotograferen.

Nuttige links en meer info.

De Heilig Grafkapel.
http://www.kerkeninvlaanderen.be/pages/kerk_00130.htm

Het kasteel van Neercanne.
http://www.chateauhotels.nl/default.aspx?sc=5

Toerisme Riemst.
http://www.riemst.be/bezoekersinfo/historisch-riemst/kanne

De grotten van Kanne.
http://www.riemst.be/bezoekersinfo/toerisme/bezienswaardigheden/mergelgrotten-kanne

Het fort van Eben-Emael.
http://www.fortissimus.be/home.php?lang=nl

Een korte impressie van Kanne.
http://www.youtube.com/watch?v=PifnRK63igo

Deelnemerslijst

01. Rude50D BD 1735 BE 1 persoon 1 x avondmaal
02. PURLUT 1 persoon 1 x avondmaal
03. PATRICSKE BD 1192 BE 1 persoon 1 x avondmaal
04. ZIMBRU 1 persoon 1 x avondmaal
05. LVB BD1782 BE 1 persoon geen avondmaal
06. Mrs T 1 persoon geen avondmaal
07. jvdk BD 1633 NL 1 persoon geen avondmaal
08. fotosdirk BD 1013 BE 1 persoon 1 x avondmaal
09. Bachus 1909 BD 0460 BE 1 persoon 1 x avondmaal
10. Francis 1950 BD 0461 BE 1 persoon 1 x avondmaal
11. Heembeek BD 1801 BE 1 persoon geen avondmaal
12. James 71 BD 0617 BE 1 persoon 1 x avondmaal
13. Lut BD 0286 BE 1 persoon 1 x avondmaal
14. travelphoto BD 1248 BE 2 personen 2 x avondmaal
15. jivo BD 1343 BE 2 personen 2 x avondmaal
16. baloo BD 0337 BE 1 persoon 1 x avondmaal
17. delta-d BD 1805 BE 2 personen 2 x avondmaal
18. Wim 314 1 persoon 1 x avondmaal
19. Roel T. 2 personen geen avondmaal
20. Gwulf01 1 persoon 1 x avondmaal
21. nikonian frog BD 1600BE 1 persoon 1 x avondmaal
22. Edje C BD 1777BE 1 persoon 1 x avondmaal

groen = betaald

Totaal aantal deelnemers op 18/10 om 23u44 : 26 deelnemers

SD Kanne is volzet!!!

Organisatie en info.

Edje C, Eddy Coenen

0478/247795

rude50d
22 september 2011, 21:52
hallo

ik wil mij inschrijven voor deze shoot
Rude50d
BD1735BE
1 persoon met eten
menu:
Tomatensoep
Varkenshaasje met frietjes en warme groenten

groetjes rudy:G:G

Wim.Vanmaele
22 september 2011, 22:03
Ik wens me ook in te schrijven voor deze tocht.
Purlut
2 personen.
Ik kan helaas nog niet melden of ik 's avonds blijf eten ...

Patricske
23 september 2011, 06:49
Mij mag je ook op de lijst zetten

Patricske
BD1192BE
1 persoon
Tomatensoep

zimbru
23 september 2011, 08:05
Mijn deelname mag je ook noteren:

Zimbru
1 persoon
Tomatensoep

LVB
23 september 2011, 08:59
Hallo

U mag mij ook op de lijst zetten, voor het eten moet ik het nog bekijken. Maar ik laat zeker op tijd iets weten.

Mvg

MrsT
23 september 2011, 09:17
Count me in!
MrsT - 1 persoon - zonder avondmaal

Ik kijk er al naar uit. Ook om mijn maatje van de SD Gent Rudy terug te zien! :p

jvdk
23 september 2011, 10:59
Ik wil ook graag mee,
BD 1633Nl, geen eten.

fotosdirk
23 september 2011, 11:17
Als er nog een plaatje is mag je mij aanvullen bij het lijstje.

fotosdirk
BD 1013 BE
1 persoon

tomatensoep + varkenshaasje

Succes met de verdere organisatie van deze SD

Dirk

Bachus1909
23 september 2011, 12:18
Wij schrijven ons ook in.

Bachus1909 (BD0460BE)
Francis1950 (BD0461BE)

2 x tomatensoep
2 x mosselen met frietjes

Ik moet nu al slikken, :D alleen al aan de gedachte van mosselen. :love:

Heembeek
23 september 2011, 17:24
Ik ook.
Blijf evenWel niet eten
Bd1801

Greetz

Peter

Edje C
23 september 2011, 17:34
Inschrijving voor James71 - BD 0617 BE - 1 persoon - menukeuze nog door te geven.

Het gaat snel hier, al 13 deelnemers en topic is nog geen 24 uur online :G.

Grtjs

jvdk
23 september 2011, 17:36
Inschrijving voor James71 - BD 0617 BE - 1 persoon - menukeuze nog door te geven.

Het gaat snel hier, al 13 deelnemers en topic is nog geen 24 uur online :G.

Grtjs

Programma ziet er ook gewoon goed uit:G

lut
23 september 2011, 17:44
Ja, ik wil ook nog mee !

Edje C
23 september 2011, 17:53
Programma ziet er ook gewoon goed uit:G

Dank je wel, heb er ook heel wat uurtjes in gestoken en ben 3x op verkenning gegaan om het programma en tijdschema in elkaar te knutselen. De bezoeken zijn allemaal gereserveerd en bevestigd, alles in "Kanne" en kruiken dus :G.
Kanne en omgeving leent zich ook schitterend om een gevarieerd menu samen te stellen. Ik had er nog veel meer willen insteken maar dan had ik twee dagen nodig :D.

grtjs

Sannepoes
23 september 2011, 18:21
Ik wil wel mee :) Geen avondmaal voor mij aub. 't Is al lang genoeg naar huis rijden zonder dat ik blijf eten :rolleyes:

BD1244BE Sannepoes 1 persoon

LVB
23 september 2011, 20:03
Hallo

Nu de rest even aanvullen.

Helaas kan ik niet blijven eten, de avond is al bezet met een etentje.

LVB
BD1782BE

Mvg

Luc

travelphoto
23 september 2011, 20:06
Hier wil ik ook heel graag bij zijn.

2 personen

2x tomatensoep
2x varkenshaasje

groeten,
Rudi

jivo
24 september 2011, 22:09
Hallo,

Net terug thuis van SD in Antwerpen (knap georganiseerd door James) en al weer zin in de volgende.

Jivo + Marianne gaan dus ook graag mee.

2xtomatensoep
2xmosselen natuur.

Tot dan

Edje C
25 september 2011, 00:16
Hallo,

De teller staat momenteel op 19 deelnemers :G, er kunnen dus nog maar 6 personen inschrijven na het lezen van dit bericht.
grtjs

Heembeek
25 september 2011, 16:00
Ik blijf niet eten. Heb er een weekendje Maastricht aangebreid, zo heeft mevrouw er ook wat aan. ;=)
Ter info: het is dan koopzondag in Maastrieg

baloo
26 september 2011, 09:29
Graag zal ik er ook bij zijn! (een kleine kans dat ik alsnog moet afhaken, dus ik betaal pas over een weekje of zo als ik het definitief weet, OK?)

Voor avondmaal: tomatensoep, varkenshaasje.

Edje C
26 september 2011, 16:27
Graag zal ik er ook bij zijn! (een kleine kans dat ik alsnog moet afhaken, dus ik betaal pas over een weekje of zo als ik het definitief weet, OK?)

Voor avondmaal: tomatensoep, varkenshaasje.

Geen enkel probleem :G, je hebt nog wel even de tijd om te betalen.

grtjs

Guest6
1 oktober 2011, 14:30
hallo

ik wil mij inschrijven voor deze shoot
delta-d
BD1805BE
2 personen met eten
2 x Garnalencocktail € 7,00
1 x Varkenshaasje met frietjes en warme groenten € 16,40
1 x Konijnenbouten van 't huis met frietjes en warme groenten € 18,50

mijn gsm nr : 0472 274 335

Edje C
1 oktober 2011, 23:37
Deelname is genoteerd voor 2 personen delta-d :G, er zijn nog maar 3 inschrijvingen mogelijk vanaf nu en we zitten aan het maximum. Wie nog twijfelt kan dus best hl snel inschrijven.

Grtjs

wim314
2 oktober 2011, 09:23
Ik wil mee. Kan je me op de lijst zetten. ? Thanks wim

Edje C
2 oktober 2011, 14:51
Nog 2 openstaande vacatures voor deze SD :).

grtjs

Roel T.
3 oktober 2011, 12:44
Dan zou ik ook nog graag meegaan.
Hopelijk ben ik nog op tijd.
Helaas kan ik die avond niet mee gaan eten, ik heb dan al een afspraak staan.
Groet, en hopelijk tot dan !
Roel

Edje C
3 oktober 2011, 18:50
Je bent er nog bij Roel :G.
Dat wil dus zeggen dat er nog n laatste plaats beschikbaar is voor deze SD.
Wie hieronder als eerste reageert is die gelukkige laatste deelnemer ;).

Grtjs

Edje C
3 oktober 2011, 19:05
Zonet 1 annulatie ontvangen, er zijn dus opnieuw 2 plaatsen beschikbaar.

Grtjs

Roel T.
7 oktober 2011, 14:08
Hoi Ed,
Ik zou graag mijn inschrijving uitbreiden naar 2 personen.
Dit weekend maak ik het administratief in orde, incl. mobiel nummer, etc.
Tot dan !
Groet,
Roel

Edje C
7 oktober 2011, 16:23
Hoi Ed,
Ik zou graag mijn inschrijving uitbreiden naar 2 personen.
Dit weekend maak ik het administratief in orde, incl. mobiel nummer, etc.
Tot dan !
Groet,
Roel

Ok Roel, wordt genoteerd. Deze tweede persoon, is hij/zij vzw-lid?

grtjs

Edje C
7 oktober 2011, 16:32
Er is momenteel nog 1 plaats beschikbaar voor deze SD en dan zit de boot vol. Ik ben alvast zeer blij met het aantal inschrijvingen. Ook ben ik benieuwd wie er voor dat laatste ticket zal gaan, de volgende poster hier is de gelukkige 25ste :).

Grtjs

g.wulf01
8 oktober 2011, 20:32
Beste,

graag had ik mij ingeschreven voor deze shoot, indien nog een plaatsje vrij?.

1 persoon met eten.

Menu: Garnalencocktail 7,00
Konijnenbouten van t'huis met frietjes en warme groenten 18,50

Groetjes Gilbert;

Edje C
8 oktober 2011, 22:22
Beste,

graag had ik mij ingeschreven voor deze shoot, indien nog een plaatsje vrij?.

1 persoon met eten.

Menu: Garnalencocktail 7,00
Konijnenbouten van t'huis met frietjes en warme groenten 18,50

Groetjes Gilbert;

Ie hebt de eer om de laatste deelnemer te zijn. Van harte welkom in deze SD en tot binnekort op 05 november :G.

grtjs

Sannepoes
18 oktober 2011, 16:51
'k ga jammer genoeg niet mee kunnen :(
Een jonge dame heeft de achterkant van mijn auto en de voorkant van de hare verbouwd tot een modern kunstwerk. Misschien heb ik de wagen al terug, maar de kans is groot van niet.
'k Vrees ook dat ik geen hele dag ga kunnen sleuren met mijn fototas en statief. De meeste nek en hoofdpijn is over, maar de stijfheid zit er nog in. 'k Ga een beetje rustig aan doen de komende weken.

Edje C
18 oktober 2011, 22:36
Hey Sannepoes,

Jammer dat je niet mee kan maar gezien de omstandigheden uiteraard te begrijpen. Een ongeval is gauw gebeurd, gelukkig ben je er zelf goed uit gekomen. Ik wens je een spoedig herstel toe :G en we zien elkaar wel op een volgende afspraak ;).
Ik had al eventjes iemand op de reservelijst staan, er komt dus geen extra plaats vrij voor deze SD.

Grtjs

Edje C
22 oktober 2011, 12:03
Het aftellen kan beginnen :G, over precies twee weken zijn we immers op pad in Kanne :).
Hopelijk kunnen we dan ook van hetzelfde stralende weer genieten zoals vandaag.
Mag ik wel vragen aan de mensen die nog moeten overschrijven om dit ten laatste voor volgende week vrijdag 28 oktober te doen, alvast bedankt.
Volg vanaf volgend weekend zeker ook deze topic voor de laatste weetjes, weersverwachtingen en updates.

Grtjs,
Edje C

Guest6
23 oktober 2011, 08:16
Mag ik wel vragen aan de mensen die nog moeten overschrijven om dit ten laatste voor volgende week vrijdag 28 oktober te doen, alvast bedankt.

suggestie :
plaats naast de lijst van de deelnemers in dit topic ( een van eerste berichten ) de melding betaald voor diegenen die reeds betaald hebben.
dit heeft het voordeel dat zij die reeds betaald hebben zien dat je de betaling hebt ontvangen en dat zij dien nog moeten betalen ook zien dat je hun betaling nog niet hebt ontvangen.

tot binnenkort

Dirk

( en tussen haakjes , ik heb reeds geruime tijd geleden betaald ) ;)

Edje C
24 oktober 2011, 06:23
suggestie :
plaats naast de lijst van de deelnemers in dit topic ( een van eerste berichten ) de melding betaald voor diegenen die reeds betaald hebben.
dit heeft het voordeel dat zij die reeds betaald hebben zien dat je de betaling hebt ontvangen en dat zij dien nog moeten betalen ook zien dat je hun betaling nog niet hebt ontvangen.

tot binnenkort

Dirk

( en tussen haakjes , ik heb reeds geruime tijd geleden betaald ) ;)

Breng ik vanavond in orde :G, dat was de bedoeling maar ik heb alweer een zwaar weekend achter de rug gehad waardoor de tijd me ontbrak.

grtjs

Edje C
29 oktober 2011, 10:01
Nog precies een week en we zijn op pad in Kanne. De bestellingen voor het avondeten zijn doorgegeven en de gidsen zullen klaar staan om ons te ontvangen. De eerste weersvoorspellingen zien er ook relatief goed uit, temperaturen blijven zacht voor de tijd van het jaar en er wordt ook weinig tot geen neerslag verwacht :G.

Nog een tip voor de avondshoot van de brug, vergeet je zaklamp of headlight niet mee te brengen. Op het panoramapunt en de weg er naar toe is geen verlichting voorzien en staan we volledig in het donker :cool:.

Grtjs

jvdk
29 oktober 2011, 12:02
Nog precies een week en we zijn op pad in Kanne. De bestellingen voor het avondeten zijn doorgegeven en de gidsen zullen klaar staan om ons te ontvangen. De eerste weersvoorspellingen zien er ook relatief goed uit, temperaturen blijven zacht voor de tijd van het jaar en er wordt ook weinig tot geen neerslag verwacht :G.

Nog een tip voor de avondshoot van de brug, vergeet je zaklamp of headlight niet mee te brengen. Op het panoramapunt en de weg er naar toe is geen verlichting voorzien en staan we volledig in het donker :cool:.

Grtjs

Dat is een goede tip:G
Ik heb er trouwens veel zin in

Edje C
31 oktober 2011, 09:51
Gisteren nog een heerlijke herfstwandeling gaan maken in Kanne met de hond. Alles ziet er goed uit voor ons programma zaterdag :G. Volgens de laatste weersvoorspellingen krijgen we een bewolkte maar droge dag met nog steeds zachte dagtemperaturen rond de 15 C.

Voor de mensen die de E313 volgen en de afrit Tongeren-Maastricht nemen nog het volgende.

In het centrum van Riemst zijn er momenteel nog wegwerkzaamheden aan de gang, deze zitten gelukkig wel in een laatste fase. Er staan verkeerslichten en over een korte strook wordt het verkeer er in beide richtingen beurtelings doorgelaten. Overdag moet je er even aanschuiven maar 's morgens tussen 8 en 9 zal dat voor een zaterdag best wel meevallen.

Grtjs

Edje C
2 november 2011, 18:02
Beste Kanners,

De weersvoorspelling ziet er al bij al nog vrij gunstig uit voor zaterdag :G. Voormiddag wisselend bewolkt met af en toe een opklaring, min. temp. 9C en max.temp. 16C, kleine kans op een drupje regen (verwachte hoeveelheid 0,3 mm).

Het ziet er dus naar uit dat we het droog gaan houden in de voormiddag en tijdens de avondshoot van de brug, voor het overige gedeelte zitten we toch ondergronds.

Net de gids van het fort nog aan de lijn gehad, hij wil ons een bijzonder plekje laten zien in het fort maar daar hebben we wel enkele zaklampen/ headlights voor nodig. Ze gaan dus niet alleen van pas komen tijdens de avondshoot maar ook in het fort.

Groetjes,
Edje C

Edje C
3 november 2011, 16:11
We zijn alweer een dagje dichter bij de SD van Kanne.

De plaatselijke weersvoorspellingen zien er nog steeds redelijk goed uit. Het zal geen zonnige zomerdag zijn maar we gaan het op misschien een enkel buitje na wel droog houden.

Vandaag ook nog bericht gekregen van Chteau Neercanne, er wordt nog een bijzonder mooi plekje voor ons opengesteld. Zaterdag meer hierover, even de spanning er nog in houden maar hou zeker al het statief en lange sluitertijden bij de hand :).

Nog even de aandachtspuntjes op een rij;

* Er is geen bankcontact of pinautomaat in Kanne, je kan wel met de kaart betalen in de taverne waar we 's avonds gaan eten.
* Vergeet zeker je statief niet, een zaklamp of headlight is ook aan te raden, zeker voor 's avonds maar ook in het fort.
* Draag makkelijke kledij en goede wandelschoenen, houd rekening dat er misschien toch wel eens een drupje regen kan vallen. In de grotten en in het fort bedraagt de temp. ongeveer 11C.
* Er zijn wegenwerken in het centrum van Riemst voor hen die daar passeren maar de werken zullen voor weinig hinder zorgen op het vroege uur.
* Het belangrijkste, wees op tijd 's morgens ;), beter 5 minuten te vroeg dan 10 minuten te laat.

Grtjs,
Edje C

baloo
4 november 2011, 10:01
Voorbije nacht is mijn vader in het ziekenhuis opgenomen, en ik zal de volgende dagen voor hem en mijn moeder moeten zorgen.

Daarom moet ik tot mijn grote spijt voor deze ongetwijfeld schitterende SD passen...

En troost: misschien maak ik zo iemand op de wachtlijstr gelukkig?

Veel plezier allemaal! Ik zie de fototjes wel op het forum...

jvdk
4 november 2011, 10:09
Voorbije nacht is mijn vader in het ziekenhuis opgenomen, en ik zal de volgende dagen voor hem en mijn moeder moeten zorgen.

Daarom moet ik tot mijn grote spijt voor deze ongetwijfeld schitterende SD passen...

Sterkte!

Wim.Vanmaele
4 november 2011, 12:43
Ballo, dit is sneu.
Sterkte voor je vader en hopelijk is het niet te erg en volgt een snel herstel.

Edje.
Misschien kan het nuttig zijn even op te geven dewelke de beste weg is.
We kunnen via Antwerpen maar eveneens via Brussel komen en dit scheel maar 5 minuten. In werkelijkheid kan dit eventueel meer zijn door werken ...
Iemand een idee?
We hebben voor een pakweg 1.50 enkel voor de boeg (volgens gps en daar reken ik altijd 10% vertraging bij), dus deze zijn hier al weg om 6.15 morgen vroeg

Edje C
4 november 2011, 16:17

Erg jammer voor je Baloo, hopelijk komt het snel terug goed met je vader.
Ik heb voorlopig niemand meer op de wachtlijst, ik zal eens horen of er nog een kandidaat te vinden is.

Ballo, dit is sneu.
Sterkte voor je vader en hopelijk is het niet te erg en volgt een snel herstel.

Edje.
Misschien kan het nuttig zijn even op te geven dewelke de beste weg is.
We kunnen via Antwerpen maar eveneens via Brussel komen en dit scheel maar 5 minuten. In werkelijkheid kan dit eventueel meer zijn door werken ...
Iemand een idee?
We hebben voor een pakweg 1.50 enkel voor de boeg (volgens gps en daar reken ik altijd 10% vertraging bij), dus deze zijn hier al weg om 6.15 morgen vroeg

Voor zover ik weet zijn er over het traject Antwerpen geen wrkzaamheden meer. En van files zal je morgen ook wel gespaard blijven.
Ik wens jullie vroege vogels alvast een veilige rit morgenvroeg naar het verre Limburg.
Ik sta trouwens ook op om 06 uur, nog even de hond uitlaten voor ik vertrek.

Tot morgen,
EdjeC

Edje C
4 november 2011, 16:20
In extremis is er door spijtige omstandigheden een plaatsje vrijgekomen voor deze SD.
Als er iemand zou zijn die toch nog mee wil gaan maar nog niet had ingeschreven geef dan even een seintje via telefoon op +32478247795, de lijn staat open tot vanavond 23:00 uur.

Grtjs

baloo
4 november 2011, 17:48
Bedankt allemaal voor de wensen!

Het gaat momenteel redelijk goed, maar aan 83 jaar wil je beter niet teveel risico's nemen...

rude50d
5 november 2011, 01:11
veel sterkte Baloo met je vader
hopelijk komt alles snel terug in orde

groetjes rudy

Heembeek
5 november 2011, 20:06
Eerst en vooral ook van mijnentwege veel sterkte baloo

Daarnaast oprechte welgemeende dank aan edje c voor de organisatie van deze sd.
Het was weer leuk om bekende en nog niet gekende bd-ers te ontmoeten.
Bovendien een puike organisatie waarbij vooral de wijnkelder van neercanne bijbleef alsmede het bezoek aan eben-emael (en de zeer enthoesiaste gids). Het champignonsoepje en de ragout smaakten ook zeer goed.

Om vrouwlief toch ook een gezellige avond te bieden kan ik geen oordeel vellen over het menu, maar als het was zoals de rest van de dag zal het zeker uitstekend geweest zijn.

Groetjes vanuit Maastrig, waar morgen nog een koopzondag wacht met hopelijk zonnige terrasjes.

Edje c, nogmaals een dikke pluim.

Groetjes

Peter

jvdk
5 november 2011, 21:44
ik sluit me bij Peter aan,
De SD was goed georganiseerd, dus Ed, van harte bedankt:G
En verder leuke mensen tegengekomen.
Vooral het enthousiasme van de gids in Eben-Emeal was mooi;)

jivo
6 november 2011, 12:31
Prachtige organisatie, veel gezien, veel geleerd, ook wat aan lichamelijke ontwikkeling gedaan... En dan nog een gezellig en lekker etentje.

Meer moet da ni zijn. Met dank aan Edje C.

Guest6
6 november 2011, 19:23
weer een toffe SD onder BDers ! :G:G

bedankt ook aan de organisator Eddy !

foto's volgen binnenkort ......;)

groetjes,

Dirk

Patricske
6 november 2011, 20:05
Ik kan alleen maar de possitieve commentaren van de andere deelnemers beamen, gewoon een fantastische organisatie met een prachtige locatie.

Je mag dat nog doen Edje, een dikke pluim voor u.

James71
7 november 2011, 00:26
Eddy

bedankt voor de organisatie van deze SD :cool:, alles was tot in de puntjes geregeld, prima timing, lekker gegeten, toffe gids in Eben Emael (ook al ontweek hij de vragen :p)

Het was een lange dag, veel bijgeleerd, weer toffe (oude en nieuwe) BD'ers ontmoet.
Voor herhaling vatbaar :G

James71
13 november 2011, 23:32
Ik was danig onder de indruk van het verhaal van Eben Emael
Als je daar meer over wil vernemen, bekijk dan even deze video's (http://www.youtube.com/results?search_query=The+Fall+Of+Fort+Eben+Emael+% 28Part+&aq=f)