Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens verschil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon lens verschil

    Ik heb nu een 18-55 2.8 USM IS lens van canon.
    De 24-70 L 2.8 (rode rand) lens.
    Wat zijn de voordelen ervan ivm kwaliteit?

  • #2
    Re: Canon lens verschil

    Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
    Ik heb nu een 18-55 2.8 USM IS lens van canon.
    De 24-70 L 2.8 (rode rand) lens.
    Wat zijn de voordelen ervan ivm kwaliteit?

    Zoeker eens gebruiken van BD, echt handig, lopen al veel discussies over dit item.



    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Canon lens verschil

      L is duurder...
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • #4
        Re: Canon lens verschil

        de L-lenzen is de topklasse van canon

        beter glas nog dus de hoogste kwaliteit,
        weersbestendig dus vrij spatwaterdicht etc
        de prijs is natuurlijk ook navenant

        de 17-55 2.8 IS die je noemt, wordt door velen ook bestempeld als een L-lens wegens de degelijke beeldkwaliteit
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon lens verschil

          een voordeel fan de 24-70 is dat deze, door het iets grotere telebereik, beter in te zetten is als portretlens.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon lens verschil

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            een voordeel fan de 24-70 is dat deze, door het iets grotere telebereik, beter in te zetten is als portretlens.
            Elk voordeel heb zijn nadeel: je hebt minder breedte, dus voor architectuur en zo wellicht
            iets minder. Maar waarschijnlijk prachtig op een FF camera. Op crop zou ik liever de 17-
            55 2.8 hebben. Daar zijn best ook wel leuke portretjes mee te maken.

            Comment


            • #7
              Re: Canon lens verschil

              Oorspronkelijk geplaatst door minipolis Bekijk bericht
              Ik heb nu een 18-55 2.8 USM IS lens van canon.
              De 24-70 L 2.8 (rode rand) lens.
              Wat zijn de voordelen ervan ivm kwaliteit?
              De L lens is normaal van een hogere kwaliteit, vooral de bouwkaliteit.
              Maar, de 18-55 2,8 word wel eens als een L lens bestempeld, het is een EF-S lens, die dus niet op fullframe gaat, waardoor Canon het officieel geen L lens noemt.
              Mijn ervaring zegt, dat ik de 24-70 2,8L niet zou inzetten op een cropbody. De 18-55 2,8 is daar beter voor geschikt. Je verliest de 18mm. Denk daar eens over na.
              Bijkomend, de 24-70 is groot en lomp, met een kanon van een zonnekap.
              Ik weet niet welke lenzen je nog bezit, maar ik zou het geld niet in het bereik 24-70 steken.

              Comment


              • #8
                Re: Canon lens verschil

                18-55 2.8 lijkt me redelijk uniek, waarschijnlijk bedoel je 17-55 en die is kwa glas en focus motor eigenlijk al L, alleen de bouw van het objectief zelf niet. Voor crop is er op standaardbereik eigenlijk geen betere.
                Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                Comment


                • #9
                  Re: Canon lens verschil

                  zou zelf ook geen 24-70 op je crop-body zetten, je verliest gewoon teveel groothoek..

                  er zijn trouwens non-L lenzen, die scherper zijn dan de L-equivalenten.. staar je er niet blind op..

                  bouwkwaliteit van L-class objectieven is erg goed, ze zijn waardevast, meeste zijn gesealed, maar er zijn ook zeer goede alternatieven te vinden..zeker op crop..

                  ´t is dat mijne vent al dat spul gekocht heeft, voor mij was het niet nodig geweest..al blijft het altijd wel lekker natuurlijk..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon lens verschil

                    17 - 55 op crop
                    24 - 70 op FF of 1,3 crop

                    zeer vergelijkbare resultaten,maar 24 - 70 op 5D is wel top.
                    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon lens verschil

                      "er zijn trouwens non-L lenzen, die scherper zijn dan de L-equivalenten.. staar je er niet blind op.."

                      Hoi,

                      welke lenzen raden jullie dan aan in plaats van de L lenzen?
                      Ik ben nu in het bezit van een ef-s 18 - 135 f/3,5-5,6 is lens, het bereik is voor mij in orde op mijn eos 550d camera maar echt een topper is deze lens niet.
                      Scherpstellen is soms een probleem heb ik al gemerkt.

                      Groetjes
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon lens verschil

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                        "er zijn trouwens non-L lenzen, die scherper zijn dan de L-equivalenten.. staar je er niet blind op.."

                        Hoi,

                        welke lenzen raden jullie dan aan in plaats van de L lenzen?
                        Ik ben nu in het bezit van een ef-s 18 - 135 f/3,5-5,6 is lens, het bereik is voor mij in orde op mijn eos 550d camera maar echt een topper is deze lens niet.
                        Scherpstellen is soms een probleem heb ik al gemerkt.

                        Groetjes
                        Ik heb een 17-85 IS, een 17-55 IS 2.8 en een 70-200 IS 2.8 , meer moet dat niet zijn voor mij
                        Groeten , VDSDigit@l

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon lens verschil

                          Als je wat beters wil , lever je in op bereik, dat is onvermijdelijk.
                          Wat je dan kiest, hangt weer af van wat je wil: beeldkwaliteit of lichtsterkte....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon lens verschil

                            TS,
                            Wat is je budget?
                            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon lens verschil

                              Zoals hier reeds een aantal keren gezegd:

                              17-55 f/2.8 op crop (tamron heeft een treffelijk: alternatief 17-50 f/2.8, dat de helft minder kost). Eerstvermelde zit quasi continu op mijn 50d.

                              Het ander objectief is meer bedoeld voor een full frame of een 1.3 crop (series 1d en 5d).

                              Ik heb een tijd rondgewandeld met de 24-105 f/4 op mijn toestel en zat steeds verveeld met die 24. Voor de rest was het bereik natuurlijk fantastisch aan de 'tele'-kant

                              Succes met jou keuze!
                              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                              Comment

                              Working...
                              X