Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud toestel behouden bij aankoop nieuwe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oud toestel behouden bij aankoop nieuwe?

    Ik ben sinds deze week eigenaar van een canon 300D. Ik heb de afgelopen drie jaar ontzettend veel (leerrijk) plezier beleefd aan mijn olympus C3000Z en om die reden ben ik niet direct geneigd om hem te verkopen. Het toestel is trouwens een heel stuk makkelijker mee te nemen.

    Ik vraag mij nochtans af of mijn oude camera na de aankoop van mijn canon in de praktijk nog ooit uit zijn tas zal komen.

    Welke ervaring hebben jullie hiermee? Grijpen de DSLR-bezitters onder jullie nog ooit terug naar een compact of wordt die meestal dadelijk een museumstuk met enkel emotionele waarde? In dat laatste geval zou ik mijn olympus beter meteen verkopen.
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

  • #2
    Bij mij is het meer het sentimentele museumstuk dat op de markt niets meer waard is maar steeds goed van pas zal komen moest er iets schelen met mijn 300D.
    Ik heb hier trouwens nog al mijn fototoestellen liggen. Ik zal dan wel heel sentimenteel zijn zeker.

    groeten,
    Erik

    Comment


    • #3
      Wat , als om wat voor reden dan ook , je Canon een keer in reparatie zou moeten ..... Zit je gemiddeld toch mooi een paar weken zonder camera Gewoon als back-up houden dus De camera eet geen brood en jij zult er niet armer van worden ...........
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #4
        K@rel,

        Het antwoord op die vraag kan jij alleen weten:
        Wat is de sentimentele waarde die je aan de C3000Z hebt?
        Hou je die graag als souvenir ? Als back-up camera ?
        Wil je als back-up camera de C3000Z, of verkies je een kleine, "steengoede" camera die altijd in je vestzakje past. Zo een "klein maar fijn" ding?
        Heb je de C3000Z dan nog nodig ?
        Heb je grotere kinderen die de C3000Z kunnen gebruiken ?
        Zou je graag die C3000Z nog eens gebruiken op een nostalgische dag ?
        ('t ja : soms koop ik nog eens een film voor mijn oude ASLR....en na die nostalgische bui met een BIG smile vlug vlug terug naar digitaal )

        Sommigen ontdoen zich van hun oude camera om de nieuwe te financieren.....
        Voorbeeld : mijn Fuji 6900 heb ik verkocht om de aankoop van de 300D en het glas... enz... te (peulschil..) financieren.

        Mijn Ricoh Caplio RR1 is vervangen door een Canon Ixus 400.
        De RR1 is nu voor mijn kinderen. Ze doen ermee wat ze willen... Liefst mooie foto's maken..... Maar persoonlijk geef ik er geen zier om wat ermee gebeurd. ('k bedoel : valt ze in het water bij de volgende rock Werchter... ?, of koesteren ze het beestje...)
        PS : Opvoedkundig weet ik wel wat ik wil, die RR1 is daarvoor slecht het middel......


        Enkele ideetjes van :
        Skitch




        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Ik houd mijn C40 zeker! Enorm fijn en klein (!). Zit dus bij mij altijd in mijn werktas, je weet maar nooit wat je tegenkomt op een dag. Een tweede kleinere camera is erg praktisch als je een keer geen zin hebt om je dslr mee te nemen (mijn c40 past in een jaszak) of om mee te geven aan vrouw/vriendin/kind.

          Met de dalende prijzen van digicams is er voor zo'n camera toch niet zo heel veel te krijgen (de afschrijving is bij mij zo'n 200 euro per jaar geweest, op een camera van 649 euro) en dus weegt de verkoopwaarde niet op tegen het gemak dat je er nog van kunt hebben.

          Houden dus, is tenminste mijn devies...
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Ik maak nog dikwijls fotos met mijn oude camera en eigenlijk zo goed als niemand die het verschil merkt
            Nee, houden!! Absoluut!! soms is een 300D gewoon te groot om mee te sleuren
            http://www.razziphoto.com/

            Comment


            • #7
              Binnenkort de D70-kit, m’n Fuji 602Z zal hopelijk een mooi tweede leven krijgen in de handen van vriendin. Hopelijk mag ik er af en toe ook nog eens mee spelen. (Zou misschien een interessante poll zijn, in hoeveel gevallen krijgt de partner de ‘afdankertjes’)

              Greetz

              Sam Jae

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sam Jae
                (Zou misschien een interessante poll zijn, in hoeveel gevallen krijgt de partner de ‘afdankertjes’)

                Mijn partner gebruikt nu mijn G5, maar in de toekomst zal dat ook wel een DSLR worden. Maar dan blijft de G5 bij ons. Het is altijd makkelijk om een extra compacte camera te hebben...
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                Comment


                • #9
                  Ik heb na de aankoop van een 300D, mijn Coolpix 880 verkocht, en daar heb ik nu al spijt van. Het is altijd handig om een compact toestelletje bij de hand te hebben, als die grote DSLR niet meekan.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Ik ben al vele jaren met fotografie bezig. Mijn eerste toestellen van betere kwaliteit waren de Minolta XD7's. Dan volgden de Mamiya 645, de Minolta 7xi, de Minolta 9xi en dan spreek ik nog niet van het uitgebreide gamma objectieven en assecoires. Oh ja, ik zou het nog vergeten, nog een aantal camera's uit de jaren stillekes die ergens in een kast liggen.

                    Ik kan er inderdaad geen afscheid van nemen, m'n 10D zal het zich soms wel beklegen.
                    http://www.torekefoto.be

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Sam Jae
                      Binnenkort de D70-kit, m’n Fuji 602Z zal hopelijk een mooi tweede leven krijgen in de handen van vriendin. Hopelijk mag ik er af en toe ook nog eens mee spelen.
                      Met je vriendin of met de Fuji
                      TOM

                      | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
                      100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb nu de 300D, maar de Fuji S602 wordt nu door mijn zoon gebruikt, en ook nog door mij als meeneem-camera bij wat moeilijker condities .. en die Fuji zal ik ook meehebben op Kreta in mei ! Ik heb hem kort na aankoop van de Canon ook willen verkopen, maar gelukkig nu dat het niet gelukt is hem kwijt te raken
                        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                        Comment


                        • #13
                          Wat zijn we met z'n allen toch bevoorrecht dat we zomaar onze "oude" camera kunnen houden en een betere, duurdere nieuwe kunnen kopen .

                          Toen ik de D30 kocht, was ik eigenlijk wel van plan mijn Nikon 5700 te verkopen (of de 5000 van Erik ), maar ondertussen heb ik de 5700 toch al weer diverse malen gebruikt, voornamelijk om stiekem foto's van theater- en cabaretvoorstellingen te maken, waar een camera eigenlijk niet is toegestaan. Hoewel de 5700 ook niet echt klein is, is deze soms toch gemakkelijker mee te nemen dan de D30. Ik heb dan ook besloten hem maar te houden .

                          ps. Toen ik daarentegen de 5700 kocht, heb ik de Olympus C720UZ direct weggegeven, maar het verschil tussen die twee is denk ik niet zo groot als met een D30.

                          Stiekem zit ik ook nog te denken aan een echte "zakcamera", maar die zal er voorlopig nog niet komen denk ik. Aangezien ik nog een nieuwe GSM wil kopen, zal ik er misschien wel een met camera kopen (als gadget).
                          Meer foto's op Mukblog

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tobrin
                            Originally posted by Sam Jae
                            Binnenkort de D70-kit, m’n Fuji 602Z zal hopelijk een mooi tweede leven krijgen in de handen van vriendin. Hopelijk mag ik er af en toe ook nog eens mee spelen.
                            Met je vriendin of met de Fuji
                            TOM


                            het te verwachten antwoord

                            Comment


                            • #15
                              ik had er ook al aan gedacht om mijn CP5700 te verkopen
                              indien ik de D70 zou kopen, maar ga em waarschijnlijk houden
                              is handig om mee te nemen op reis
                              kan zeer goed dienen als backup
                              en de prijs van een nieuwe is al enorm gedaald,
                              dus kan je er niet veel meer voor vragen
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X