Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: goede boekhouder regio Leuven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht: goede boekhouder regio Leuven

    Hey,

    Aangezien ik weldra over 'de kaap' van 5500€ omzet ga gaan, en dus in het BTW-plichtige-stelsel terecht ga komen, wordt het dringend tijd om een boekhouder onder de arm te nemen.

    Ik ben dus op zoek naar een goeie in regio Leuven.
    Daarbij stel ik me volgende vragen: wat ervaren jullie als voordeligste? Factuur van de boekhouder per kwartaalaangifte of factuur per gewerkte uur?
    En wat zijn de gangbare tarieven dat ze aanrekenen?

    Ik hoor het graag...

    Leentje
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: Gezocht: goede boekhouder regio Leuven

    niemand die me kan helpen met een GoedE, BetrouwbarE boekhouder?
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: goede boekhouder regio Leuven

      Ik heb je een mailtje gestuurd

      Hieronder staat een groot gedeelte van de mail omdat ik geen reclame wil maken, maar dan kan iedereen het lezen:


      Ik werk zelf in een boekhoudkantoor. En ik kan zeker ons kantoor aanraden als het aankomt op betrouwbaarheid en we horen dikwijls genoeg van onze klanten dat ze tevreden zijn over onze prestaties. Een goede boekhouder verdient zich op termijn zeker terug! Maar, we zijn zeker niet de goedkoopste. Maar ik denk wel dat we ons mogen rekenen bij de top als het aankomt op het geven van ondernemersadvies en onze prijs/kwaliteitverhouding.

      De kleine kantoren zijn goedkoper, maar van veel van onze nieuwe klanten (klein en groot) horen we dikwijls dat ze achteraf blij zijn dat ze bij ons kantoor zijn terechtgekomen.

      Het eerste gesprek is op ons kantoor gratis, dus hier heb je al niets te verliezen natuurlijk. Dit gesprek duurt ongeveer een uur.

      Mijn werkuren komen op 60 euro per uur wat een gangbaar tarief is in de iets grotere kantoren (wij zijn met +/- 20) Ik kan je een uiteenzetting geven van wat al de kosten zijn die hier bij komen kijken om dit bedrag te verantwoorden, maar ik denk dat je zelf ook wel een idee kan vormen van die kosten. Ik gok dat de gemiddelde erelonen zich situeren tussen de 40 en de 60 per uur. Dit is dan wel het tarief van de laagste in rang, de mensen die met jouw dossier bezig zullen zijn. De uren van accountants en senioren liggen hoger dan 100 euro per uur. Maar dat is enkel voor specifieke zaken natuurlijk.

      Als ik even wild gok => 1 uur per kwartaal om de btw-aangifte te doen + 1 uur voor jouw aangifte in de personenbelasting + 2,5 uur diverse adviezen komt neer op 7,5 uur per jaar. Wat niet veel is. Maar 7,5*60 is al snel 450 per jaar.

      Maar dit kan de boekhouder natuurlijk voor jouw terugverdienen in de vorm van goede adviesverlening en kostenoptimalisering. En daarbovenop wordt je hele administratie bijgehouden en worden er geen zaken vergeten die je boetes en extra kosten kunnen opleveren.

      Hopelijk kan je hier al een beetje mee verder.


      Via PB wil ik wel onze website doorgeven.
      ___
      Dries
      My Instagram

      Comment

      Working...
      X