Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is "Lite " ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is "Lite " ?

    Ik had vandaag het genoegen een E-mail te ontvangen inzake het komende evenement van BD, Belgium Digital Lite, zoals het nu noemt. Na het lezen van deze mail kreeg ik echter wel een bedenking over het "Lite" zijn van deze gebeurtenis. Persoonlijk vind ik 47 euro als inkom, plus (een bescheiden bijdrage) aan administratiekosten nu net niet echt "Lite" te noemen. Nu zijn er 2 zaken die me echt storen aan dit alles,
    en dat zijn om het even op een rijtje te zetten.
    1- Een algemene inkom, zonder keuze van deelname of geen deelname aan de workshops.
    2- De meerkost voor de online faciliteiten, zelfs een algemeen iets als bankcontact .

    Ben ik daar alleen in, ja ..... da kan, dan ben ik stevig op weg van ne oude zak te worden, maar daar zal ni veel aan te doen vallen hé.

    Een feit is zeker : ik kom niet ! dit is gewoon te duur naar mijn normen !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Re: Wat is "Lite " ?

    Net kaartje besteld, tijdens het bestellen kun je een keuze maken welke ochtendsessie je bij wilt wonen. Overigens vind ik het ook veel geld hoor, echter zo vaak ga ik niet naar dit soort activiteiten, en ben zeer benieuwd naar het verhaal van Marsel van Oosten
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: Wat is "Lite " ?

      Ja... ik kan begrijpen als je naar iets verlangt dat je ook bereid bent van de prijs te betalen, maar alleen komen kijken, kost evenveel als deelnemen, dus niet komen, is dan het enige alternatief.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Wat is "Lite " ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Ja... ik kan begrijpen als je naar iets verlangt dat je ook bereid bent van de prijs te betalen, maar alleen komen kijken, kost evenveel als deelnemen, dus niet komen, is dan het enige alternatief.
        mee eens en das heel jammer.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wat is "Lite " ?

          [Mod-LesC]Ik heb enkele posts verwijderd, waarin gesproken werd over een soortgelijke draad in het VZW-subforum. Omdat niet-VZW-leden daaraan niet kunnen deelnemen, is het bestaan van een soortgelijke topic buiten het VZW-gedeelte wel gerechtvaardigd, vind ik.
          Ik hoop dat de posters akkoord gaan om de twee gescheiden te houden.

          De reden van deze hogere prijs is de mindere sponsoring dan de vorige edities van BDLive. Bovendien moet de organisatie ditmaal trachten uit de kosten te komen. Het is dus aan eenieder om te beslissen of dit teveel is of niet, en ik vrees dat discussiëren over de vastgestelde prijs vrij zinloos is.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Wat is "Lite " ?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            De reden van deze hogere prijs is de mindere sponsoring dan de vorige edities van BDLive. Bovendien moet de organisatie ditmaal trachten uit de kosten te komen. Het is dus aan eenieder om te beslissen of dit teveel is of niet, en ik vrees dat discussiëren over de vastgestelde prijs vrij zinloos is.[/Mod]
            Noem het dan gewoon 'entree', daar valt niemand over, maar een geringe bijdrage in de administartieksoten(50% bv) en voor €100 kun je nogal wat af administreren.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Wat is "Lite " ?

              Die "kleine administratieve kost" voor online betaling snap ik ook niet.
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: Wat is "Lite " ?

                [Mod-LesC]Ik vermoed dat de prijsbepaling ook gebeurd is aan de hand van zoveel mogelijk uitbesteden (=professionaliseren zoals dat in managers termen heet). Ook vorig jaar meen ik dat er een toeslag was, maar daar waren het verzendkosten. Als je b.v. tickets bestelt voor een optreden in het Sportpaleis komt daar ook nog 't een en 't ander bij. D'er is zelfs nog niet gevraagd voor vrijwillige helpers. Misschien wordt ook dit "geprofessionaliseerd"?

                Opgelet: ik wil niets goedpraten en weet als Mod en VZW lid eigenlijk niet meer dan jullie gewone stervelingen. Daarom hoop ik ook dat iemand van de organisatie deze draad mee volgt en op tijd commentaar levert.
                Als Moderator probeer ik alleen het gesprek in goeie banen te houden.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Wat is "Lite " ?

                  Kijk als er een kost extra is bij een ticket dan kan ik het daar eens mee zijn als die extra bijvoorbeeld is voor reservatie, wat dan wil zeggen dat iemand die niet online koopt net zo goed reservatie betaald aan de kassa.

                  Een ander voorbeeld , we doen beiden boodschappen in bij Carrefour ik betaal cash mijn boodschappen, jij kiest voor bankcontact, zoals de meeste mensen tegenwoordig, toch betalen wij beiden enkel voor onze producten. En is er geen meerkost voor de een noch voor de andere klant.

                  MVG, Jeff C.
                  Last edited by Digipics357; 12 september 2011, 18:11.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat is "Lite " ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Kijk als er een kost extra is bij een ticket dan kan ik het daar eens mee zijn als die extra bijvoorbeeld is voor reservatie, wat dan wil zeggen dat iemand die niet online koopt net zo goed reservatie betaald aan de kassa.

                    Een ander voorbeeld , we doen beiden boodschappen in bij Carrefour ik betaal cash mijn boodschappen, jij kiest voor bankcontact, zoals de meeste mensen tegenwoordig, toch betalen wij beiden enkel voor onze producten. En is er geen meerkost voor de een noch voor de andere klant.

                    MVG, Jeff C.
                    Das een feit, maar voor tickets (algemeen) is dat anders.
                    Die reservatiekost wordt op andere plaatsen ook aangerekend.

                    De organisatie van het evenement dat is iets anders, daar kan je gelijk in hebben.
                    Echter ga ik mij daar niet in moeien omdat ik niet van plan ben te komen.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat is "Lite " ?

                      Ik ga akkoord dat de prijs aan de hoge kant lijkt en dat de financiering van de organisatoren voor de klant (=bezoeker) niets mag uitmaken.
                      Als je voor dit bedrag een vorming van een voormiddag (ik vermoed toch minstens 2 uur) door professionele lesgevers krijgt (toegegeven, het is met 175 man) dan is de prijs toch aanvaardbaar lijkt me.

                      Maar dat is natuurlijk een persoonlijke evaluatie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat is "Lite " ?

                        Over de prijs ga ik niet discussieren, maar een vraag : ik heb een macrosessie geboekt in de voormiddag, mag ik in de namiddag dan de andere sessie volgen ?

                        En kan je je sensor laten reinigen (gratis) ?
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat is "Lite " ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Over de prijs ga ik niet discussieren, maar een vraag : ik heb een macrosessie geboekt in de voormiddag, mag ik in de namiddag dan de andere sessie volgen ?

                          En kan je je sensor laten reinigen (gratis) ?
                          Ben bang van niet Johan. We hebben niet voor niets moeten kiezen welke sessie je bij woont (denk ik).
                          Overigens zit ik bij de zelfde sessie, alleen vind ik het verhaal van Marsel v Ooosten wat interessanter
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat is "Lite " ?

                            Is het alleen voor BD-leden ofzo?
                            Hoewel ik me al een jaar verheug op BD (ik was vorig jaar voor het eerst) zal ik nu wel even goed nadenken voor ik kom.
                            Ik vind het veel geld en ik stook nog een tank benzine leeg om er te komen bovendien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat is "Lite " ?

                              Het evenement is er voor iedereen, zelfs voor niet leden van BD, dat was ten miste de vorige jaren zo. Daar zit ook volgens mij het probleem niet, voor mij is het grootste probleem het algemene van de inkom, men heeft geen mogelijkheid meer om je bezoek af te stemmen naar je interesses, er wordt een inkom gevraagd waar de deelname aan een workshop inzit, een alternatief is er niet, wil je geen koffie en gebak, ja het is in de prijs begrepen. Dat en de surplus voor online faciliteiten is voor mij een aanslag op je persoonlijke vrijheid als mens, en wat meer is , ook als mogelijke klant van de deelnemers aan dit evenement. Want gewoon even komen kijken naar het nieuws dat er tentoon staat heeft een prijskaartje van 47 Euro plus kosten. Als je dan om de lieve vrede in het huis te bewaren, ook nog is je madame moet meenemen is het maal 2 hé.

                              Waarom niet iedereen trachten te geven wat hij of zij graag wil :

                              - Inkom
                              - deelname workshop
                              - consumptie van koffie en gebak

                              Nu is alles in één prijs, wat zonder twijfel veel kandidaat bezoekers zal weerhouden van het evenement te bezoeken, resultaat de deelnemende bedrijven hebben niet de verwachte respons, en haken af voor volgend jaar !

                              Dus nog minder sponsoring en wellicht geen evenement meer !
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X