Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oproep forum moderators

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oproep forum moderators

    Tal van toestellen maken hun intrede, meer en meer gebruikers, vele postings, ik denk dat het tijd is voor een herevaluatie :

    Mss op een volgende vergadering kunnen jullie het volgende bespreekbaar maken:

    - nieuw onderdeel waarbij een onderscheid DSLR en compact wordt gemaakt

    - eventueel een onderdeel per DSLR vanaf de D60 en D100 en opwaarts

    - geen Nikon/canon opdeling, dan riskeer je van die dpreview 'trolling'

    Persoonlijk denk ik dat de lezers meer gericht naar hun ding kunnen zoeken als ze over een bepaald type mee rinfo willen, de posters kunnen ook gerichter antwoorden. Nu staat alles door elkaar.

    ik denk hier maar luidop, ik weet niet of anderen er ook zo over denken ?

  • #2
    Daar kan ik wel inkomen. dat maakt het zoeken een stuk gemakkelijker.
    Nu wordt er ook al te dikwijls gepost zonder te vermelden over welke of welk soort camera het gaat met als gevolg dat er of niet gereageerd wordt, of eerst verder moet gevraagd worden.
    Het kan een hoop ergernis besparen zonder een "merkenoorlog" te ontketenen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ik kan mij volledig aansluiten met de vraag van Phille.
      BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

      Comment


      • #4
        Apartheid!
        Groeten,
        Ronald
        http://fotografie.jouwweb.nl/

        Comment


        • #5
          Originally posted by maturin
          Apartheid!
          Apartheid!
          hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
          member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
          visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

          Comment


          • #6
            Apartheid8? Niks apartheid, gewoon een paarse vereenvoudiging van de zaken, zodat uiteindelijk niemand nog weet wie wat waar en wanneer heeft gepost, maar uiteindelijk levert dit dan wel 200.000 nieuwe mod's op en daar gaat het toch om, niet?

            Maar allee, ik vind het eigenlijk geen slecht idee.
            http://www.arnesmeets.tk

            Comment


            • #7
              Even een reactie in persoonlijke naam.

              Zoals ik het lees wil Phille een opdeling van het forum "Camera's en Accessoires" in DSLR en compact, met daarin nog eens een onderverdeling tussen "gewone" en "beter" DSLR (een onderdeel per DSLR vanaf de D60 en D100 en opwaarts)
              Ik ben er niet zo'n voorstander van.

              Het grote voordeel van een forum als BD, is dat iedereen er wat van kan opsteken. Dezelfde problemen als bij DPreview "trolling" ga je dan mogelijks hier creëren. Niet tussen Canon en Nikon, maar tussen DSLR en compact, 300D/D70 en 10D/D100.
              Bovendien kan een apart forum voor bijvoorbeeld een D60 wekenlang levensloos zijn, en een nieuwe topic kan zo snel gemist worden.
              Dan heb ik het nog niet eens over de topics die beginnen als een, zeg maar 10D topic, en dan verdergaan over de D100.

              Wat wel veel eenvoudiger kan, is het correct gebruiken van de "subject" of onderwerpregel bij het starten van een nieuwe topic. Zet daarin alvast over welk toestel of categorie het gaat. Topics die je niet interesseren, sla je gewoon over.
              Je mag ook niet vergeten dat vele vragen "tijdelijk" zijn. Komt er een nieuw toestel uit, zal het forum een overvloed krijgen aan vragen rond dat bepaalde toestel. Zo hebben we de recent de 300D periode gekend, en zijn we nu toe aan de D70 weken.

              Natuurlijk worden alle vragen naar de Moderators of Crew besproken bij de eerstvolgende gelegenheid.


              Willy

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Het voorstel van Phille bevat wel een dubbelzinnigheid: voorstel 2 en voorstel 3...
                De opsplitsing tussen compact en DSLR lijkt me daarentegen wel interessant. Kruisbestuiving heb je trouwens altijd...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Phille

                  - nieuw onderdeel waarbij een onderscheid DSLR en compact wordt gemaakt
                  Hier sta ik volledig achter


                  - eventueel een onderdeel per DSLR vanaf de D60 en D100 en opwaarts
                  Vind ik een minder goed gedacht. Want de meeste vragen (en antwoorden) kan je meestal doortrekken naar de andere types/merken
                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by BD Moderator Software
                    Wat wel veel eenvoudiger kan, is het correct gebruiken van de "subject" of onderwerpregel bij het starten van een nieuwe topic. Zet daarin alvast over welk toestel of categorie het gaat.
                    Willy
                    Daar heb je zeker en vast een heel goed punt. Het al of niet lezen van een topic gebeurt toch meestal (zeker voor wie niet zo veel tijd heeft) op basis van de titel van de topic.
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Als we nu beginnen met iets toe te voegen aan het subject als bijvoorbeeld [DSLR] aan het begin, dan is dat onderscheid al gemaakt en als iemand het op een specifieke camera wil richten, maak er dan [DSLR D60] van. Is er geen apart forum nodig, maar is het wel direct herkenbaar.... Mocht tijdens het topic de inhoud wijzigen (andere camera's worden betrokken, kruisbestuiving dus), dan kan éénvoudig het subject aangepast worden...

                      Persoonlijk heeft mij dit niet zo gehinderd de afgelopen tijd en hoeft het ook niet zo, maar als je een dag of twee niet hebt gekeken en snel weer bij wilt zijn, dan kan het wel helpen bij het overzicht...
                      www.lowspark.nl

                      Comment


                      • #12
                        Wat is "trolling" btw?
                        This reflects my opinion. Beware, for you it is just an opinion.
                        My websites : Digitale camera's & Photoshop 7 & FireFox : The Album

                        Comment


                        • #13
                          Het gaat toch om de man achter de camera? Geef Jaja een fuji finepix 1300 en mij een canon 10d met toeters en bellen, dan weet ik nog zeker dat Jaja van me wint

                          Mocht er opdeling nodig zijn dan zie ik dat eerder in een opdeling tussen beginners en gevorderden. Het voordeel hierbij is ook dat men niet naar portemonnee word opgedeeld.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Plofkop


                            Mocht er opdeling nodig zijn dan zie ik dat eerder in een opdeling tussen beginners en gevorderden. Het voordeel hierbij is ook dat men niet naar portemonnee word opgedeeld.
                            Moeilijk uit te voeren, hoe ga je iemand in een bepaalde categorie plaatsen? Wanneer ben je gevorderde? Iedereen wil zo snel mogelijk van de stempel "beginneling" af.
                            Of wanneer is een bepaalde vraag voor de sectie beginners, dan wel voor gevorderden?
                            Komt er nog bij dat je best gevorderde bent in studiofotografie, maar een absolute beginner in macro-fotografie.

                            Neen, de enige opdeling ik ik zie zitten (als het dan toch moet) is een onderverdeling in DSLR en compact. Maar voor mij hoeft het beslist niet.

                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Ben het met de moderator software en mikekiwi eens. Inderdaad de subjectregel goed gebruiken zou het probleem van Phille en anderen moeten oplossen.

                              --------------------------------------------------------------------------------
                              Het gaat toch om de man achter de camera? Geef Jaja een fuji finepix 1300 en mij een canon 10d met toeters en bellen, dan weet ik nog zeker dat Jaja van me wint

                              Mocht er opdeling nodig zijn dan zie ik dat eerder in een opdeling tussen beginners en gevorderden. Het voordeel hierbij is ook dat men niet naar portemonnee word opgedeeld.
                              Ook dit vind ik een sterk argument hoewel ik twijfel of een apart beginnersforum iets zou zijn. Ik heb er zelf in het verleden eens naar gevraagd maar kreeg als antwoord (en dat bleek ook zo te zijn) dat er genoeg bereidwillige BD ers zijn om je op weg te helpen en dat je niet bang moet zijn om domme vragen te stellen.

                              Een ander probleem dat je bij "apartheid" zou krijgen is: Wat doen we met de accessoires. De accessoires (kaartjes tassen, xdrives etc) zijn vaak niet voor een bepaald type camera dus dat wordt dan moeilijk zoeken

                              Comment

                              Working...
                              X