Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooten in het "Centraal" station...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shooten in het "Centraal" station...

    Gisteren gaan shooten in het Centraal station met een ploegje van 4 mensen en een kar vol strobist materiaal. 2x aangehouden door security, laatste keer door "agenten" met veiligheidsvesten en een grote dovbberman die gemuilkorft was.
    Ik had gelukkig een toelating aangevraagd maar leuk was anders...

    Just letting you all know!
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Shooten in het "Centraal" station...

    goed dat die dobbermann gemuilkorfd was, want dat kunnen echte moordmachines zijn.
    mijn idee.

    Comment


    • #3
      Re: Shooten in het "Centraal" station...

      Als ze in Luik op dezelfde manier te werk gaan, dan zal de security zich daar niet vervelen.
      Je kan tegenwoordig naar geen enkele fototentoonstelling gaan kijken zonder dat er foto's van het station in Luik bij zitten.
      Volgens mij lopen daar dagelijks een heleboel fotografen rond.

      Over de taalgrens mag je dus meer dan aan deze kant (toch in de stations), ze hebben niet overal dezelfde prioriteiten.
      Maar een fotograaf lastig vallen is natuurlijk gemakkelijker en veiliger dan iemand aanpakken die daar met "foute plannen" rondloopt...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Shooten in het "Centraal" station...

        was gisteren een schuif aan een kleine waterloop aan het fotograferen.
        (foto staat al op mijn website voor zij die geïnteresseerd zijn).
        na enkele ogenblikken stond er al een man van een aanpalend huis, met zijn armen breed in de lenden mij te observeren.
        dacht waarschijnlijk dat ik op 9/11 de waterloop ging opblazen.
        Om maar te zeggen, tegenwoordig kan je op het openbaar domein niet veel foto's meer nemen, of ze komen je intimideren.

        (van de foto zelf ben ik niet 100% tevreden, want de onderkant van de schuif staat er niet op. mijn groothoek is helaas niet groot genoeg. sparen voor een wijdere).

        Comment


        • #5
          Re: Shooten in het "Centraal" station...

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          goed dat die dobbermann gemuilkorfd was, want dat kunnen echte moordmachines zijn.
          mijn idee.
          Bwa, dat hangt van veel factoren af maar ik ben een hondenliefhebber en dat beest deed ook maar wat hem was opgedragen hé.
          Waarschijnlijk zijn veel poedels ed andere neven en nichten veel agressiever van karakter dan die van den NMBS.
          Ik denk ook da ne poedel meer onder den indruk ga zijn van nen tik me mijne 70-200 dan da iets groter mpdel.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: Shooten in het "Centraal" station...

            Ik heb al paar keer rondgelopen met een fototoestel op het centraal station en nog nooit heeft iemand mij daar op aangesproken. Misschien was je kar vol strobist materiaal er teveel aan in het weekend van 9/11.

            Comment


            • #7
              Re: Shooten in het "Centraal" station...

              Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
              Gisteren gaan shooten in het Centraal station met een ploegje van 4 mensen en een kar vol strobist materiaal. 2x aangehouden door security, laatste keer door "agenten" met veiligheidsvesten en een grote dovbberman die gemuilkorft was.
              Ik had gelukkig een toelating aangevraagd maar leuk was anders...

              Just letting you all know!
              Je hebt juist gehandeld, en je had een toelating, dus waar is dan het probleem !
              De mensen die je ontmoete die deden hun werk, als ze dat niet doen, dan is er ook kritiek, maar voor U was er geen probleem, want je had toelating.

              Ik heb ook een shoot gedaan met model in Antwerpen centraal, ook gevraagd en toelating gekregen. Maar ik heb niemand gezien voor de controle, maar dat wil niet zeggen dat zomaar iedereen shoots moet gaan doen, zonder toelating hé.

              Besluit : 2 X Chapeau, 1 maal voor U en 1 maal voor de sucurity !

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Shooten in het "Centraal" station...

                Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                Ik heb al paar keer rondgelopen met een fototoestel op het centraal station en nog nooit heeft iemand mij daar op aangesproken. Misschien was je kar vol strobist materiaal er teveel aan in het weekend van 9/11.
                Met een fototoestel rondlopen is toegestaan, van het moment dat je een statief neerplant in het een andere zaak
                En al helemaal als je begint met flitsers op statief met grote paraplu's

                Deze reglementen zijn er deels ook voor de veiligheid en het comfort van de passagiers.

                Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                Gisteren gaan shooten in het Centraal station met een ploegje van 4 mensen en een kar vol strobist materiaal. 2x aangehouden door security, laatste keer door "agenten" met veiligheidsvesten en een grote dovbberman die gemuilkorft was.
                Ik had gelukkig een toelating aangevraagd maar leuk was anders...

                Just letting you all know!
                Die mannen wilden misschien indruk maken op de modellen
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Shooten in het "Centraal" station...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Je hebt juist gehandeld, en je had een toelating, dus waar is dan het probleem !
                  De mensen die je ontmoete die deden hun werk, als ze dat niet doen, dan is er ook kritiek, maar voor U was er geen probleem, want je had toelating.

                  Ik heb ook een shoot gedaan met model in Antwerpen centraal, ook gevraagd en toelating gekregen. Maar ik heb niemand gezien voor de controle, maar dat wil niet zeggen dat zomaar iedereen shoots moet gaan doen, zonder toelating hé.

                  Besluit : 2 X Chapeau, 1 maal voor U en 1 maal voor de sucurity !

                  MVG, Jeff C.
                  Hij zegt nergens een probleem te hebben (gehad). Hooguit dat prettig anders is.
                  Hij opende dit topic duidelijk om anderen, die denken (of niet weten) een toelating nodig te hebben, te waarschuwen. getuige daarvan de laatste zin.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shooten in het "Centraal" station...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    goed dat die dobbermann gemuilkorfd was, want dat kunnen echte moordmachines zijn.
                    mijn idee.
                    Dat vind ik echt veralgemenende flauwekul !!!

                    Ik ben vrijwilliger in een asiel waar de meeste honden groot zijn (stafford, rottweiler, doggen, labrador, boxer, veel herders) en de enige hond die me daar ooit gebeten heeft is een jack russell !!!

                    Ik betwijfel trouwens of men nog dobermanns gebruikt bij de politie of security.

                    En dat je een toelating moet vragen om foto's te maken met professioneel materiaal, lijkt me niet meer dan normaal.

                    We spreken hier niet over snapshots met een compactje.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shooten in het "Centraal" station...

                      Wij zijn een tijdje geleden gaan schieten in het Centraal Station van Antwerpen, en hebben zelfs foto's gemaakt van de security, met gemuilkorfde hond. Geen toelating om te fotograferen, maar ook geen probleem want we hadden immers geen statieven of dergelijke bij. Redelijk professioneel materiaal toch wel. (7D)

                      Onbewerkte jpg:


                      Ik laat deze zien omdat de mensen er 'onherkenbaar' op staan, al heb ik even goed foto's waar ze naar de camera kijken; dit is geen 'candid camera' En aan de hondenkenners: dit lijkt mij geen doberman, wel?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shooten in het "Centraal" station...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Wij zijn een tijdje geleden gaan schieten in het Centraal Station van Antwerpen, en hebben zelfs foto's gemaakt van de security, met gemuilkorfde hond. Geen toelating om te fotograferen, maar ook geen probleem want we hadden immers geen statieven of dergelijke bij. Redelijk professioneel materiaal toch wel. (7D)

                        Onbewerkte jpg:


                        Ik laat deze zien omdat de mensen er 'onherkenbaar' op staan, al heb ik even goed foto's waar ze naar de camera kijken; dit is geen 'candid camera' En aan de hondenkenners: dit lijkt mij geen doberman, wel?
                        Nah, eerder ne Mechelse scheper?
                        Die zal de late hebben gehad, de mijne was ne zwarte (donkerbruin mss?) maar de muilband lijkt wel dezelfde.
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment

                        Working...
                        X