Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotowedstrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotowedstrijden

    Ik heb al eens gezocht maar niet echt gevonden wat ik zoek.

    Ik zoek een aantal fotowedstrijden waaraan ik deel kan nemen. Een wedstrijd zoals die van National Geographic al heb ik die te laat ontdekt en is die te hoog gegrepen.

    Ik heb via google eens naar wedstrijden gekeken en ik kom meestal wedstrijden tegen voor foto's van een bepaalde plaats (bv: stad/Nederlandse wateren/..) of wedstrijden waar de winst afhangt van het aantal likes of facebook stemmen die je hebt. Aan zo'n populariteit wedstrijden wens ik niet deel te nemen.

    Suggesties?

    Alvast bedankt
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Fotowedstrijden

    bij een fotoclub gaan die aan wedstrijden deelneemt... dat spaart je heel wat aan verzendings en inschrijvings kosten...


    kijk ook eens naar het CVB
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Fotowedstrijden

      Zoek het niet verder dan BD en natuurlijk niet te vergeten Shoot.
      Of ga naar de wedstrijdaankondigingen van Beeldexpressie.be.
      Last edited by Jumpingjacquesflash; 10 september 2011, 18:02. Reden: Toevoeging link Shoot
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Fotowedstrijden

        Als je wat vindt, lees dan goed de reglementen, want veel fotowedstrijden worden georganiseerd om de foto in bezit te krijgen jij krijgt een waardebon van €25.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Fotowedstrijden

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Als je wat vindt, lees dan goed de reglementen, want veel fotowedstrijden worden georganiseerd om de foto in bezit te krijgen jij krijgt een waardebon van €25.
          zeer terechte opmerking !

          Comment


          • #6
            Re: Fotowedstrijden

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Als je wat vindt, lees dan goed de reglementen, want veel fotowedstrijden worden georganiseerd om de foto in bezit te krijgen jij krijgt een waardebon van €25.
            Goed om weten, als ik binnen 25 jaar klaar ben om daar aan mee te doen
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

            Comment


            • #7
              Wordt lid van een fotoclub. Vele clubs hebben een clubcompetitie waarbij je op regelmatige basis foto's kan inleveren.
              Bijkomend: op die manier kan je ook deelnemen aan provinciale of gewestelijke wedstrijden.
              Als je dan steeds beter wordt kan je deelnemen aan internationale fotowedstrijden met PSA of FIAP allure.
              Aldaar kan je dan sterren of punten scoren zodat je sterren of zelfs ganse galaxies of pins kunt verdienen,...
              Zoals je ziet: the sky is the limit,... of niet, dus.
              Veel plezier...
              Groeten,
              ShaoLynx

              Comment


              • #8
                Re: Fotowedstrijden

                Comment


                • #9
                  Re: Fotowedstrijden

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  maar daar zitter er enorm veel tussen die steden, en andere nederlandse zaken bevatten!!

                  fotoclub is inderdaad een optie!

                  als je wilt heb je er zoveel, alleen niet makkelijk om ze allemaal te vinden
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotowedstrijden

                    Ja, het is veel Nederlands gedoe.
                    Er komen veel wedstrijden bij dus als je het een tijdje volgt zit er misschien toch nog iets voor je bij.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotowedstrijden

                      Kun je dan niet beter gaan tennissen? Niet denigrerend bedoelt, maar ik heb zo mijn idee
                      bij foto, poëzie, film, toneel, dans en bloemschikwedstrijden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotowedstrijden

                        Ik hou helemaal niet van foto/film of wat voor wedstrijden dan ook op kunstgebied.
                        Ik heb overigens nog nooit gehoord van een wedstrijd voor kunstschilders
                        Er bestaat geen enkele referentiekader op dat gebied en is over het algemeen puur willekeur. Kunst kun je niet meten, of het moet over de afmeting van het voorwerp gaan: hardlopen of fietsen is te meten in snelheid en de sporter die een duizendste van een seconde sneller gaat dan de rest heeft gewonnen. Zo zijn boekenprijzen, toneelprijzen muziekprijzen pure onzin en meer bedoeld om de verkoop te bevorderen en of dat die beroepsgroepen elkaar graag veren in hun kont stoppen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotowedstrijden

                          Bedankt aan iedereen voor de input!

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Dat zijn zoals David al zei de wedstrijden waarbij het over een stad gaat of iets Nederlands of waarbij je via facebook moet stemmen Maar mss verschijnt er wel een 'goeie' op termijn


                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Kun je dan niet beter gaan tennissen?
                          Haha neen bedankt, ik speel al zaalvoetbal

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Als je wat vindt, lees dan goed de reglementen, want veel fotowedstrijden worden georganiseerd om de foto in bezit te krijgen jij krijgt een waardebon van €25.
                          Bedankt voor de tip!
                          ::: Flickr :::

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotowedstrijden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Ik hou helemaal niet van foto/film of wat voor wedstrijden dan ook op kunstgebied.
                            Ik heb overigens nog nooit gehoord van een wedstrijd voor kunstschilders
                            Er bestaat geen enkele referentiekader op dat gebied en is over het algemeen puur willekeur. Kunst kun je niet meten, of het moet over de afmeting van het voorwerp gaan: hardlopen of fietsen is te meten in snelheid en de sporter die een duizendste van een seconde sneller gaat dan de rest heeft gewonnen. Zo zijn boekenprijzen, toneelprijzen muziekprijzen pure onzin en meer bedoeld om de verkoop te bevorderen en of dat die beroepsgroepen elkaar graag veren in hun kont stoppen.
                            En ik het maar netjes proberen te verwoorden. Om op geen lange teentjes te trappen,
                            of tere schenen te bezeren. Maar ik ben het wel met je eens. Kunst in een wedstrijd
                            gaan beoordelen, wordt entertainment. En vermits we ons al kapot amuseren, mag er
                            van mij enige ernst in blijven.
                            En toch hou ik van de HOF. Omdat het mijn inziens niet echt over winnaars gaat maar
                            over werken die nog eens extra onder de aandacht worden gebracht. En dat vind ik dan
                            weer een goed idee.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotowedstrijden

                              Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                              ..........

                              Ik zoek een aantal fotowedstrijden waaraan ik deel kan nemen.
                              waarom?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X