Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

    Hoi hoi,


    Ik ben toe aan een nieuwe laptop, en vroeg me nu af welke laptops jullie aanraden om fotobewerkingen mee uit te voeren (maw met een scherm wat een extern scherm kan evenaren).

    Zijn er alternatieven op de markt die een macbook kunnen vervangen? (Als het even kan zou ik graag wat minder geld uitgeven dan een macbook ;-) )


    Alvast bedankt voor jullie input.


    Groetjes,


    Ellen

  • #2
    Re: Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

    Oorspronkelijk geplaatst door ellenb Bekijk bericht
    Hoi hoi,


    Ik ben toe aan een nieuwe laptop, en vroeg me nu af welke laptops jullie aanraden om fotobewerkingen mee uit te voeren (maw met een scherm wat een extern scherm kan evenaren).

    Zijn er alternatieven op de markt die een macbook kunnen vervangen? (Als het even kan zou ik graag wat minder geld uitgeven dan een macbook ;-) )


    Alvast bedankt voor jullie input.


    Groetjes,


    Ellen
    Dell XPS 15 met het optionele Full HD scherm is zelfs beter als de macbooks
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

      Acer aspire 7750G

      hier enkele specs:
      -6gb RAM
      -750G harde schijf
      -Graphics adapter
      AMD Radeon HD 6850M - 1024 MB, Core: 675 MHz, Memory: 800 MHz, GDDR3 SDRAM 128Bit, 8.783.2.0

      -17" scherm
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

        Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
        Acer aspire 7750G

        hier enkele specs:
        -6gb RAM
        -750G harde schijf
        -Graphics adapter
        AMD Radeon HD 6850M - 1024 MB, Core: 675 MHz, Memory: 800 MHz, GDDR3 SDRAM 128Bit, 8.783.2.0

        -17" scherm
        Maar een slechte kwaliteitscherm, kijk hier maar eens... Dat scherm is niet geschikt voor fotobewerking
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

          ok, die Dell ziet er inderdaad goed uit, en komt met een hoop extras nog een stuk goeiekoper uit dan de macbook... merci voor de tip.

          Nog andere alternatieven?

          Comment


          • #6
            Re: Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

            De dell XPS met full HD scherm is besteld ondertussen ;-)

            bedankt,

            Ellen

            Comment


            • #7
              Re: Laptop met bruikbaar scherm voor fotobewerking

              Een 15" scherm is echt wel klein voor fotografie . . .

              Da's snel, ik heb just deze gekocht : http://www.asus.com/Notebooks/Versat...ormance/K93SV/

              Scherm: 18.4 inch
              Ram geheugen: 12288 DDR3
              Harde schijf: 1024 Gb
              Lezer/Schrijver: Blu-ray lezer + DVD+-R/RW brander

              en dat voor minder dan 1000€
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment

              Working...
              X