Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding verplicht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding verplicht?

    Hallo,
    Ik heb gehoord dat men in België een professionele opleiding moeten hebben om geld te verdienen als fotograaf. Is dit juist?
    Als dat juist is, welk soort opleiding zou noodzakelijk zijn?
    Bedankt bij voorbaat
    Matz Nilsson

  • #2
    Re: Opleiding verplicht?

    Nee, dat is niet juist.
    Fotograaf is geen beschermd beroep meer.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding verplicht?

      De enige opleiding die je moèt hebben, is een diploma/getuigschrift van bedrijfsbeheer. En ik ken uw leeftijd niet, maar mocht je het getuigschrift hebben behaald in 1 van de lagere jaren van het middelbaar onderwijs, dan kan het zijn dat het niet voldoende is. Ik heb 't 2 keer behaald, 1 keer in het 4de jaar en 1 keer in het 6de jaar. Ze wilden de versie van het 6de jaar, met vermelding dat het deel uitmaakte van een volledig schooljaar waar ik als regelmatige leerling aanwezig ben geweest.

      mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding verplicht?

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        De enige opleiding die je moèt hebben, is een diploma/getuigschrift van bedrijfsbeheer. En ik ken uw leeftijd niet, maar mocht je het getuigschrift hebben behaald in 1 van de lagere jaren van het middelbaar onderwijs, dan kan het zijn dat het niet voldoende is. Ik heb 't 2 keer behaald, 1 keer in het 4de jaar en 1 keer in het 6de jaar. Ze wilden de versie van het 6de jaar, met vermelding dat het deel uitmaakte van een volledig schooljaar waar ik als regelmatige leerling aanwezig ben geweest.

        mvg,
        Bart
        Als je een boekhouder gebruikt moet je dan nog dit getuigschrift hebben ? Ik heb gelukkig economische wetenschappen gedaan in het middelbaar, was wel in de jaren tachtig maar dit was ook voldoende.

        Je mag toch starten en dan pas zo'n getuigschrift halen.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding verplicht?

          Oorspronkelijk geplaatst door MatzN Bekijk bericht
          Hallo,
          Ik heb gehoord dat men in België een professionele opleiding moeten hebben om geld te verdienen als fotograaf. Is dit juist?
          Als dat juist is, welk soort opleiding zou noodzakelijk zijn?
          Bedankt bij voorbaat
          Matz Nilsson
          Neen het is niet verplicht (behalve de opleiding bedrijfsbeheer) maar wel aan te raden

          Wat je wel moet doen als je geld wil verdienen met fotografie even langs het ondernemingsloket passeren
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Opleiding verplicht?

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Als je een boekhouder gebruikt moet je dan nog dit getuigschrift hebben ? Ik heb gelukkig economische wetenschappen gedaan in het middelbaar, was wel in de jaren tachtig maar dit was ook voldoende.

            Je mag toch starten en dan pas zo'n getuigschrift halen.
            Je mag inderdaad ook starten als je de cursus bedrijfsbeheer bezig bent te volgen. Maar niet wanneer je op je plechtige communie zieltje beloofd dat te zullen gaan doen.

            En ja, ook als je met een boekhouder werkt, moet je dat getuigschrift hebben. Zelfs als je met vrijstelling van BTW werkt...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Opleiding verplicht?

              Met een masterdiploma is een getuigschrift bedrijfsbeheer niet nodig.

              Comment


              • #8
                Re: Opleiding verplicht?

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                De enige opleiding die je moèt hebben, is een diploma/getuigschrift van bedrijfsbeheer. En ik ken uw leeftijd niet, maar mocht je het getuigschrift hebben behaald in 1 van de lagere jaren van het middelbaar onderwijs, dan kan het zijn dat het niet voldoende is. Ik heb 't 2 keer behaald, 1 keer in het 4de jaar en 1 keer in het 6de jaar. Ze wilden de versie van het 6de jaar, met vermelding dat het deel uitmaakte van een volledig schooljaar waar ik als regelmatige leerling aanwezig ben geweest.

                mvg,
                Bart
                Als je een hoger diploma hebt (korte of lange type) is er geen specifiek diploma bedrijfsbeheer vereist. In mijn opleiding was er geen vak "bedrijfsbeheer" en ik kan starten wanneer ik maar wil. 't is een vreemde logica, maar ze is.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Opleiding verplicht?

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  Als je een hoger diploma hebt (korte of lange type) is er geen specifiek diploma bedrijfsbeheer vereist. In mijn opleiding was er geen vak "bedrijfsbeheer" en ik kan starten wanneer ik maar wil. 't is een vreemde logica, maar ze is.
                  Ik denk dat de logica is dat iemand die met succes een hogere opleiding afgerond heeft, ook capabel is een bedrijfje te starten en zo nodig de benodigde informatie of mensen rond hem te verzamelen.

                  Comment

                  Working...
                  X