Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's onterecht plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's onterecht plaatsen

    ik heb opgemerkt dat iemand mijn foto's plaatst op zijn website met zijn naam erbij.
    Mag dat wettelijk zonder mijn toestemming.Het zijn foto's van bij de 24u van Zolder genomen.Hij zegt dat het zijn foto is en dat hij hem heeft gemaakt.

  • #2
    Re: Foto's onterecht plaatsen

    Normaal mag dat niet ze hebben ooit foto's gebruikt van mijne setter en ook de leonberger van mijn schoonzus het was een fokker die beweerde dat zij hun dekreuen waren de na een paar mails waren die foto's verdwenen en de advertentie verwijderd .Bij ons was het een verkoop advertentie dat is wel iets anders dan een website .

    Comment


    • #3
      Re: Foto's onterecht plaatsen

      Blijkbaar heeft hij dan geen goede bedoelingen, is het een commerciële site ? Dan kan je een advocaat aanspreken ... kan je nog iets opbrengen dan, maar wat zeer belangrijk is :
      zorg dat je een PDF maakt van die pagina (waar dan gelijk extra gegevens opstaan zoals datum, uur en url) zoek dan zijn DNS gegevens op en stuur een mailtje naar zijn host en registrant (als hij dat zelf niet is) ... die reageren altijd ! (probleem is dat de meeste hosts gewoon héél de site offline halen, en dat kan tegen je werken op de lange duur ... dus dit pas doen als je echt met je rug tegen de muur staat)

      Zit er nog EXIF in het beeld dat online staat bij hem, dan kan je toch perfect aantonen dat het jouw beeld is ... jij hebt de originele file, hij niet ... simpel toch ?!

      Een advocaat een 'dreig' briefje laten opmaken is niet zo duur hoor, gewoon eens langsgaan bij eentje in je buurt ... waar host jij je site (waar de foto gestolen is), altijd nuttig als je site in de VS staat ... daar zijn de advocaten echte aasgieren

      je mag me altijd even een PM sturen met details, wil best even kijken naar de site en wat extra info bijeenzoeken hoor
      Last edited by LamboCars; 5 september 2011, 09:07.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Foto's onterecht plaatsen

        Oorspronkelijk geplaatst door canon50 Bekijk bericht
        ik heb opgemerkt dat iemand mijn foto's plaatst op zijn website met zijn naam erbij.
        Mag dat wettelijk zonder mijn toestemming.Het zijn foto's van bij de 24u van Zolder genomen.Hij zegt dat het zijn foto is en dat hij hem heeft gemaakt.

        Ben je zeker dat het jouw foto is?
        Op evenementen waar veel fotografen aanwezig zijn, lijken de foto's wel eens erg op elkaar.

        Indien het zeker jouw foto is, zou ik dit niet zomaar laten voorbij gaan.
        vooral het bijplaatsen van zijn naam is in dat geval ronduit schandalig.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's onterecht plaatsen

          Hoi,

          Zijn foto's staan op de website www.rhfmedia.be
          Dan fotoalbums aanklikken
          24hours Zolder 2011
          Dan zie je ze staan verlopig op de 3de rij met nummers 15 en 16 SLS mercedes.
          Ik heb e -mail gestuurd naar hem en dit zegt hij " zou het ni kunnen da we op dezelfde plaatsen geweest zijn tijdens de 24h ,ik heb dezelfde foto's ook die ik gemaakt hebt ook al bij verschillende mensen gezien ,ook zo tijdens de f1 in spa en de 24h spa en dat we elkaar niet kennen ,ik zou nooit iemand anders zen foto's gebruiken ,is toch rijnste bedrog of niet soms " !!!!!
          Mijn website is www.bloggen.be/canon.

          Alvast bedankt voor je hulp.

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Blijkbaar heeft hij dan geen goede bedoelingen, is het een commerciële site ? Dan kan je een advocaat aanspreken ... kan je nog iets opbrengen dan, maar wat zeer belangrijk is :
          zorg dat je een PDF maakt van die pagina (waar dan gelijk extra gegevens opstaan zoals datum, uur en url) zoek dan zijn DNS gegevens op en stuur een mailtje naar zijn host en registrant (als hij dat zelf niet is) ... die reageren altijd ! (probleem is dat de meeste hosts gewoon héél de site offline halen, en dat kan tegen je werken op de lange duur ... dus dit pas doen als je echt met je rug tegen de muur staat)

          Zit er nog EXIF in het beeld dat online staat bij hem, dan kan je toch perfect aantonen dat het jouw beeld is ... jij hebt de originele file, hij niet ... simpel toch ?!

          Een advocaat een 'dreig' briefje laten opmaken is niet zo duur hoor, gewoon eens langsgaan bij eentje in je buurt ... waar host jij je site (waar de foto gestolen is), altijd nuttig als je site in de VS staat ... daar zijn de advocaten echte aasgieren

          je mag me altijd even een PM sturen met details, wil best even kijken naar de site en wat extra info bijeenzoeken hoor

          Comment


          • #6
            Re: Foto's onterecht plaatsen

            Vraag gewoon een beeldje met exif-data..
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's onterecht plaatsen

              Nu kan hij veel vertellen dat hij op dezelfde plaats stond, en dezelfde beelden gemaakt heeft ... maar die witte SLS is echt identiek ... de panning is identiek, de sluitertijd is perfect dezelfde ... zelfs de belettering op de banden staat tot op de pixel op dezelfde plaats.

              Je kan nog zo'n goede fotograaf zijn, maar dit is volgens mij onmogelijk ... dus is er één origineel beeld ... en één kopie, zo simpel is het.

              Trouwens, als hij nu echt denkt dat de 'right-click' uitschakelen ook maar iets helpt is hij mooi mis hoor ... dus, zoals ik zei, dns effe opzoeken ... dit domain is sinds 21 mei 2010 geregistreerd, en hosting zit bij flexhosting.nl terwijl de site op Joomla draait ... hij is zelfs vergeten zijn favicon aan te passen

              Als ik jou was : aktie ondernemen !

              Net gezien : ze zijn lid van de European Press Federation ... heeft ie waarschijnlijk nog zo'n perskaart gekocht ook ... lol !
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Foto's onterecht plaatsen

                Oorspronkelijk geplaatst door canon50 Bekijk bericht
                Hoi,

                Zijn foto's staan op de website www.rhfmedia.be

                Mijn website is www.bloggen.be/canon.
                Straf, je moet echt schouder aan schouder gestaan hebben en op exact hetzelfde ogenblik afgedrukt. Weet je zeker dat jullie elkaar niet ontmoet hebben?

                RHFmedia is a member of European Press Federation

                © Copyright ©

                Op alle foto's die op deze site getoond worden berust copyright. Zij vallen onder de Belgische en Europese wetgeving aangaande de auteursrechten ervan. Geen enkele foto mag zonder de toestemming van RHFmedia.be , gebruikt worden voor eender welk doeleinde of publicatie elders.
                Zouden deze blij zijn met het gedrag van hun "leden"?
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's onterecht plaatsen

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Straf, je moet echt schouder aan schouder gestaan hebben en op exact hetzelfde ogenblik afgedrukt. Weet je zeker dat jullie elkaar niet ontmoet hebben?

                  Zouden deze blij zijn met het gedrag van hun "leden"?
                  Zoals ik al zei ... aktie ondernemen en alles en iedereen aanschrijven hierover ... trouwens rh heeft héél wat info 'en plein public' staan online ... google maar eens
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's onterecht plaatsen

                    Veel uitleg gekregen waarvoor jullie dank allemaal.
                    Nu zou ik ook graag actie willen ondernemen.
                    Waarmee moet ik beginnen,kan iemand mij daar tips over geven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's onterecht plaatsen

                      Hangt ervan af hoever je wilt gaan, hoe je ook draait of keert, het is diefstal.
                      Jij kan bewijzen dat het jou foto is (exif, hoge resolutie versie), hij niet.
                      Ik zou hem nogmaals contacteren met de melding dat ik stappen zal ondernemen, luistert hij dan nog niet:
                      Welkom op de politie website. Voor dringende politiehulp bel 101.



                      En zoals on4bam schrijft, die organisatie ook aanspreken.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's onterecht plaatsen

                        Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                        Hangt ervan af hoever je wilt gaan, hoe je ook draait of keert, het is diefstal.
                        Jij kan bewijzen dat het jou foto is (exif, hoge resolutie versie), hij niet.
                        Ik zou hem nogmaals contacteren met de melding dat ik stappen zal ondernemen, luistert hij dan nog niet:
                        Welkom op de politie website. Voor dringende politiehulp bel 101.



                        En zoals on4bam schrijft, die organisatie ook aanspreken.
                        Inderdaad, je kan hem al laatste poging nog eens vragen een 250px thumb MET exif data van deze twee beelden door te sturen ... ofwel gaat hij dan echt vals spelen, ofwel geeft hij toe.

                        Als hij je dit beeld doorstuurt met een 'bogus' exif loop je direct naar een advocaat, schrijft flexhosting.nl én EPF aan ... spelletje zal rap gedaan zijn hoor
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's onterecht plaatsen

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Zouden deze blij zijn met het gedrag van hun "leden"?
                          Jij meent dat of wat? Dit zijn oplichters die je een totaal nutteloze 'perskaart' verkopen. Het zal hun worst wezen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's onterecht plaatsen

                            Hij heeft pas na drie keer iets ondernomen.Ik denk dat het nog eens tot een confrontatie komt als we elkaar ontmoeten.
                            Zie hier zijn woorden.

                            Rudy Houbrechtsbeste
                            ik heb ze verwijderd zoals jij gevraagd hebt om u een plezier te doen ,maar ik blijf erbij dat het de mijne zijn ,
                            tis niet omdat amateur fotgrafen eens dezelfde foto's maken als de heren die op het circuit rondlopen door nen lang arm
                            het hoog in hunne bol moeten gaan krijgen ze
                            ik heb 500 foto's gemaakt op het circuit ,waar 60 gelijkenis hebben met die van olivier dol omdat we langs elkaat stonden
                            moet ik die gast ook gaan aanvallen zoals jij
                            als ik thuis was had ik u het bewijs geleverd ,maar ik ben internationaal chaffeur ben dus weg van huis
                            nu heb ik speciaal in een truckstop op internet gegaan om U een plezier te doen en van u gezever af te zijn omhoog gevallen ventje
                            nog veel plezier en tis te hopen da ik u es tegen kom op circuit ,dan zal ik u laten zien wat mensen vanachter den draad voor kwaliteit hebben tegenover jullie voor de draad
                            mvg
                            ..
                            7 uur geledenRudy HoubrechtsTrouwens ,waar zou ik dan deze foto's van jou zoals je zegt kunnen gehaald hebben ,leg me da eens uit ,ik kader iedere foto van mij voor ik ze op het internet plaats ,zo kan iedereen beweren da de foto's van hem zijn ma swoit ,ik weet wel beter
                            ..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's onterecht plaatsen

                              Duidelijk genoeg dat hij zijn "eer" nog probeert hoog te houden maar de foto's gewoon gepikt waren.

                              "Om u een plezier te doen"
                              Straks kunnen jullie samen op date!
                              Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                              Comment

                              Working...
                              X