Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe hardware

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe hardware

    Ik zou graag al mijn foto's op een veilige plaats opslaan en wil nu een externe harde schijf aankopen. Kan er iemand mij wat tips geven qua merk, prijs, waar te kopen,...Thanks!

  • #2
    Re: Externe hardware

    Er loopt hier al een topic over back-up op externe schijven:
    Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.


    Op dit ogenblik is USB2 nog altijd standaard, maar het zal niet zo lang meer duren vooralleer dat USB3 wordt. Vooral voor opslag van grote bestanden is het heel handig dat de datatransfer veel sneller gaat, anders moet je heel veel geduld hebben als je een heleboel foto's op die schijf wil krijgen.

    De meeste schijven zijn veel sneller dan wat USB2 aankan, daarom heeft het volgens mij niet veel zin om een duurdere (snellere) schijf te gebruiken in combinatie met USB2.
    Ik koop altijd wat er in reclame staat, en heb daarmee nog nooit veel problemen gehad.

    Er zijn ook externe harde schijven met e-Sata aansluiting, maar ik denk niet dat dat een standaardverbinding wordt (mijn Medion PC heeft zo'n aansluiting, en ik heb een schijf die in de "slot" past, en daarmee gaat de datatransfer véél sneller dan met een USB2 aansluiting).

    Als je computer nog geen USB3 aansluitingen heeft, dan werkt een USB3 compatibele schijf aan USB2-snelheid. Je kan wel een USB3 poort bijsteken in je PC als die nog een slot over heeft op het moederbord.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X