Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen voor nikon D7000

    Ik ga mij bijna zeker deze camera kopen voor mijn studies!
    nu vraag ik mij af: welke lenzen zou ik kopen?
    ik heb zeker een 50mm lens nodig voor portret fotografie de welke zijn goed qua prijs-kwaliteit verhouding
    en welke aanvullende lenzen zou ik nog kunnen kopen later?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: lenzen voor nikon D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
    Ik ga mij bijna zeker deze camera kopen voor mijn studies!
    nu vraag ik mij af: welke lenzen zou ik kopen?
    ik heb zeker een 50mm lens nodig voor portret fotografie de welke zijn goed qua prijs-kwaliteit verhouding
    en welke aanvullende lenzen zou ik nog kunnen kopen later?

    alvast bedankt
    Op een D7000 een Nikon 50mm AF-s f1.4 is een prima combinatie, ook de Sigma 50mm f1.4 springt er uit, echt een uitschieter bij Sigma met een heel appart concept.

    Comment


    • #3
      Re: lenzen voor nikon D7000

      Er bestaat geen eenduidig antwoord op de vraag welk objectieven je zou moeten aanschaffen.

      Wil je veel op de foto krijgen, denk daarbij aan landschappen en gebouwen, dan kom je op een supergroothoekobjectief. Kun je onvoldoende dicht bij het onderwerp komen, zoals bijvoorbeeld vogels, dan heb je een teleobjectief nodig met een sterke vergrotingsfactor. Mij is niet geheel duidelijk wat jij wilt gaan fotograferen.

      Echter, de brandpuntsafstand bepaalt ook het lijnenspel en het perspectief. Dan blijkt dat de ene fotograaf beter uit de voeten kan met een groothoekobjectief en de ander juist beter met een teleobjectief. En of je heel dicht op je onderwerp kruipt of juist afstand wilt bewaren, heeft alles te maken met de persoonlijkheid van de fotograaf.

      De zeggingskracht van een foto kan toenemen door het gebruik van selectieve scherptediepte. Gebruik je dit middel, dan ligt het voor de hand om als extra objectief als eerste een lichtsterk exemplaar te kopen.

      Kortom, aan ons vragen wat jij zou moeten aanschaffen voor jouw studies is niet handig. Je zal zelf veel meer duidelijkheid meoten geven over onderwerp en stijl.

      Je kan ook gewoon beginnen met een Nikkor 18-105 en na verloop van tijd kom je er achter welke lenzen echt bij je passen.

      Los van bovenstaande, een 50 mm als portretlens zou mijn eerste keuze niet zijn! Zeker als je wat sterk gekaderde portretten maakt.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: lenzen voor nikon D7000

        bedoel je de sigma DG EX 50mm f/1.4 HSM ?
        en wat is het verschil tussen de AF-D en de AF-S van Nikon?
        en welke andere lenzen zijn er nog?
        we moeten voor onze studies sowieso een 50mm hebben!
        en wat ik fotografeer ? vooral portret,landschappen,gebouwen,en af en toe wat close ups van een gebouw ofzo!
        maar niet speciaal vogels ofzo , dat kan wel eens maar niet specefiek!
        alvast bedankt
        Last edited by cameraken; 1 september 2011, 19:53.

        Comment


        • #5
          Re: lenzen voor nikon D7000

          Bij veel studies moet je zelfstandig informatie vergaren. Je stelt echter aan ons vragen die je zelf kan beantwoorden.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: lenzen voor nikon D7000

            zoals?
            alvast bedankt

            Comment


            • #7
              Re: lenzen voor nikon D7000

              Ik verklap er eentje: "welke andere lenzen zijn er nog?"
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: lenzen voor nikon D7000

                ok ja dat snap ik , maar ik bedoel welke lenzen zijn aan te raden en welke lenzen af te raden!
                en wat is nu het verschil tussen die 2 nikon lenzen?
                en wat is er speciaal aan die sigma lens?

                alvast bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: lenzen voor nikon D7000

                  af-d vs af-s!! zet ze op je body en je weet het meteen!! zal vooreerst al een heel stuk sneller focussen, verder blijft de beeldkwaliteit dezelfde denk ik.

                  sigma 1.4 wordt al de betere aangehaald tegenover bovenstaande nikons!

                  andere lenzen:
                  nikon 16-85 vr
                  tamron 17-50 f2.8
                  nikon 70-300 vr
                  nikon 70-200 vr f2.8
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenzen voor nikon D7000

                    en is het prijsverschil het waard om de duurdere te nemen?
                    alvast bedankt
                    ps: ik ga straks de andere lenzen ook eens bekijken!

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenzen voor nikon D7000

                      op't gebruiks gemak naar mijn idee wel!
                      heb de 50 f1.8 af-d versie op mijn d90, en gebruik die veel te weinig wegens te traag naar mijn zin
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenzen voor nikon D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        op't gebruiks gemak naar mijn idee wel!
                        heb de 50 f1.8 af-d versie op mijn d90, en gebruik die veel te weinig wegens te traag naar mijn zin
                        ik gebruikte die op mijn D50 en nu op mijn D200. Die is al gefocust al als ik nog maar denk aan de ontspanknop aanraken. Als hij gaat hunten en dat doet die lens wel eens, ben je wel voor een tijdje vertrokken.

                        50 f/1.8 is echt een aanrader. Klein, licht, goedkoop, superscherp, weinig CA of vingettering,... prachtlens. De andere 50mm lenzen zijn duurder en zouden nog beter moeten zijn.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: lenzen voor nikon D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          ik gebruikte die op mijn D50 en nu op mijn D200. Die is al gefocust al als ik nog maar denk aan de ontspanknop aanraken. Als hij gaat hunten en dat doet die lens wel eens, ben je wel voor een tijdje vertrokken.

                          50 f/1.8 is echt een aanrader. Klein, licht, goedkoop, superscherp, weinig CA of vingettering,... prachtlens. De andere 50mm lenzen zijn duurder en zouden nog beter moeten zijn.
                          da hunten is vooral het probleem!! soms wil je ze gewoon tegen de muur knallen!!
                          zeker als't effe rap moet gaan!! soms inderdaad spot on soms jah ...
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: lenzen voor nikon D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            da hunten is vooral het probleem!! soms wil je ze gewoon tegen de muur knallen!!
                            zeker als't effe rap moet gaan!! soms inderdaad spot on soms jah ...
                            zo nu weet TS al dat hij moet opletten voor lenzen met een neiging tot hunten. Hunten is in dit geval niet het genadeloos afschieten van onschuldige haasjes ten einde het verschaffen van een maaltijd, maar gewoon het niet vinden van een focuspunt waardoor de lens tot in den treuren van oneindig naar de kortste instelafstand heen en weer gaat draaien. Meestal gebeurt dat als de ringen worden aangedaan
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: lenzen voor nikon D7000

                              ok dus de duurdere versie is de moeite waard? de AF-s! die zou goed genoeg moeten zijn of die sigma! , is bijvoorbeeld een zeiss lens van bijna dubbel zo duur zoveel beter?
                              alvast bedankt
                              grtz ken

                              Comment

                              Working...
                              X