Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

    Een vriendin van mij vond op zolder twee oude nikkorlenzen en vroeg zich af of die geschikt zijn voor een DSLR. Ikzelf trek met canon dus kan ik moeilijk even testen.

    Het gaat om de Nikkor 35-80mm f4-5.6D en de Nikkor 80-200mm f4-5.6D. Zijn dit goeie (beginners)lenzen of spaart ze beter nog wat verder zodat ze meteen een body + lens kan kopen?
    De lenzen zelf zijn nauwelijks gebruikt en in goede staat...
    Opbouwende kritiek is altijd welkom!

  • #2
    Re: oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

    die lenzen gaan op de camera passen en licht door laten (essentieel). Of diafragma- of sluitervoorkeurkeuze en P gaan werken en of er AF is hangt af van de camera. Een D5000 kan die AF niet aansturen, een D90 wel.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      die lenzen gaan op de camera passen en licht door laten (essentieel). Of diafragma- of sluitervoorkeurkeuze en P gaan werken en of er AF is hangt af van de camera. Een D5000 kan die AF niet aansturen, een D90 wel.
      Nee echt?
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

        AF-D lenzen passen / meten altijd, maar AF is alleen mogelijk met de AF motor in de body. Check manual voor compatibiliteit.
        Nerdifant
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

          Bedankt, ik geef het door!
          Opbouwende kritiek is altijd welkom!

          Comment


          • #6
            Re: oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

            Elke lens van Nikon past op elke camera, maar inderdaad wat kan je er dan nog mee doen is de vraag.
            Ik heb zelf 2 oude Nikkor lenzen (1976 en 1983) en die passen nog steeds op mijn D90 alleen moet ik dan mijn camera gebruiken op de Manuele stand (M) en moet je dus zelf alles instellen maar Nikon heeft zelfs in de viewfinder een ledje die aangeeft of je lens in focus is of niet.

            Comment


            • #7
              Re: oude nikkorlenzen, geschikt voor DSLR?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sisl Bekijk bericht
              Een vriendin van mij vond op zolder twee oude nikkorlenzen en vroeg zich af of die geschikt zijn voor een DSLR. Ikzelf trek met canon dus kan ik moeilijk even testen.

              Het gaat om de Nikkor 35-80mm f4-5.6D en de Nikkor 80-200mm f4-5.6D. Zijn dit goeie (beginners)lenzen of spaart ze beter nog wat verder zodat ze meteen een body + lens kan kopen?
              De lenzen zelf zijn nauwelijks gebruikt en in goede staat...
              Zo oud zijn die objectieven nu ook weer niet, aangezien het D objectieven zijn, die 80-200 is mischien nog het gebruiken waard, maar 35-80 is niet zo interessant vanwege het brandpunt, 35mm als grootste hoek op een crop lijkt mij te breed, dan beter uitkijken voor iets wat begint bij 17-18mm, zoals bv. 18-70 AF-s of 18-105 AF-s.

              Comment

              Working...
              X