Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 200mm f/2L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 200mm f/2L IS USM

    Vanaf 2008 doe ik in m'n vrije tijd aan natuurfotografie. Mijn Canon 5D MK II en een Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM met EF2xIII helpen mij uitstekend. Ik zou nu willen beginnen met portretfotografie en dacht hierbij aan de Canon EF 200mm f/2L IS USM. Ik weet dat ze niet goedkoop is. Daarom is het voor mij van belang eerst info en eventuele beoordelingen betreffende deze lens te verkrijgen.
    Alvast bedankt voor jullie tips.
    Rio

  • #2
    Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

    Ik denk dat een 135mm f2 L (of een 70-200 f2,8 L IS II) een handigere lens is voor portretfotografie dan een 200mm f2 L IS.
    Die 200mm is wel een fantastische lens (volgens iedereen die ze wel eens gebruikt, ik heb er zelf geen ervaring mee), maar ik denk dat die voor portretfotografie een beetje overdreven is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

      Ja, aan die 70-200mm-lens had ik ook reeds gedacht. En het is beter voor de portomonee. Ik ken iemand die de 70-200 f/2-lens heeft. De portretfoto's met deze lens genomen, mogen inderdaad worden gezien. Maar toch had ik eens graag enkele portretfoto's met die 200mm f/2-lens gezien.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door rio Bekijk bericht
        Ja, aan die 70-200mm-lens had ik ook reeds gedacht. En het is beter voor de portomonee. Ik ken iemand die de 70-200 f/2-lens heeft. De portretfoto's met deze lens genomen, mogen inderdaad worden gezien. Maar toch had ik eens graag enkele portretfoto's met die 200mm f/2-lens gezien.
        je lijkt niet echt te weten wat je juist zoekt... misschien kan je eerst uitleggen wat je juist wil van een portretlens, en dan kunnen we verder helpen. Meteen de allerduurste 200mm kopen zal niet de oplossing zijn. Imo zijn er veel betere keuzes voor potretten zoals de 135mm f2 en als je echt 200mm wil, is een 70-200 f2.8 mkII ook al de crčme de la cręme
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

          Met het geld van een 200mm F2 zou ik eerder een 50L, 85L, 135L & 200L(2.8) kopen

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door lennert Bekijk bericht
            met het geld van een 200mm f2 zou ik eerder een 50l, 85l, 135l & 200l(2.8) kopen
            ditto
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

              Oorspronkelijk geplaatst door rio Bekijk bericht
              Ik ken iemand die de 70-200 f/2-lens heeft.
              Misschien wil je mij in contact met die persoon brengen.....

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                Alvast bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik deze lens toch eens ga huren voor enkele dagen om te zien wat deze te bieden heeft.

                Rio

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                  ik denk dat 200 mm te lang is voor portretten.
                  Ik heb de 135, en vind die perfect voor buste- of hoofdportretten, is te lang voor full-body portretten. Ik ga me nu de 85 1.8 aanschaffen om wat breder te kunnen.

                  200 f2 is sowieso overkill voor portret.
                  Dit is eerder een binnensport-lens, waar elke stop belang heeft ivm de snelheid van het bewegende onderwerp, en waar een redelijke afstand tot het onderwerp het nodig maakt om een 200 mm te gebruiken.
                  Ch.
                  www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                    Het was natuurlijk 2.8. Toch goed opgemerkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                      ik zou als model me helemaal lens schrikken als iemand met een 200 mm 2.0 op me gericht staat.

                      heb zelf een 200 mm (de normale 2.8 versie) op een 5D en niet echt geschikt als portretlens, vind de afstand te onpersoonlijk worden.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                        Ideale portret lens voor "headshots" vind ik:
                        FF: 135L f2
                        Crop: 85 f1.8

                        Voor full body shots:
                        FF: 50 f1.8
                        Crop: 35 f2

                        Anders vind ik dat ik veel te veel afstand tot model heb. Zeker binnen wordt dat toch al moeilijk.
                        Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                          Dat lijkt me echt overkill

                          Ik was erg onder de indruk van die lens en ben het in de winkel gaan bekijken en het is toch een grote lens en zou niet weten waarom iemand die lens zou gebruiken ( behalve indoor sport zoals reeds opgemerkt?? f2.8 naar 2 is wel een verschil maar rechtvaardigt echt niet om een lens met die dimensies mee te sjouwen. Ik vind die 70-200 2.8 lenzen persoonlijk echt niet te zwaar of te groot en ik loop met een gebroken heup die niet wil genezen lol
                          Maar mij zie je niet met die 200mm f2 .... als je op iemand die lens richt worden ze vast bang voor hun veiligheid. het lijkt wel een raketwerper lol

                          Foto's kun je vast vinde op internet en in ieder geval bij http://www.flickr.com/photos/austin1...7624550780714/
                          http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
                          Last edited by aras; 30 augustus 2011, 00:04.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                            Ik weet niet of het toegelaten is een link te plaatsen naar een ander forum maar hier vind je voorbeeldfoto's gemaakt met elke lens die je op een Canon camera kan schroeven
                            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 200mm f/2L IS USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door rio Bekijk bericht
                              Mijn Canon 5D MK II en een Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM met EF2xIII helpen mij uitstekend.
                              Heb jij dan al een IS II versie van de 300mm? Dat zou verdorie heel snel zijn... Ik ben heel benieuwd naar de eerste reviews hierover.

                              On topic dan - die 85 1.8 is een droomlens en must-have voor eenieder die zich met portretfotografie wil bezig houden. Is het je ding, dan kan je stelselmatig upgraden naar duurdere lenzen - maar ik durf wedden dat die 85 1.8 ook dán nog vaak op je toestel zal staan.
                              Fotograaf uit winterslaap ;-)
                              7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                              Comment

                              Working...
                              X