Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor landschapfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor landschapfotografie

    Ik zou me graag een lens kopen voor landschapfotografie, ik had gedacht aan de Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16mm f/2.8 Nikon, is dat een goede keuze of kunnen jullie me andere lenzen aanbevelen ?
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

  • #2
    Re: Lens voor landschapfotografie

    die lens wordt overal geprezen. Ik had een Nikkor 12-24 f/4 waar ik heel tevreden van was en verkocht heb (domme zet).

    Wel aan denken dat de kans op brol in je foto exponentieel toeneemt naarmate de beeldhoek groter wordt. Mijn favoriete landschappen zijn details met tele uit het geheel geknipt. De gustibus enzoibus...
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor landschapfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

      Wel aan denken dat de kans op brol in je foto exponentieel toeneemt naarmate de beeldhoek groter wordt. Mijn favoriete landschappen zijn details met tele uit het geheel geknipt. De gustibus enzoibus...
      Mee eens. Probleem met de grotere beeldhoek is mijns inziens vaak dat er veel teveel zichtbaar wordt op een foto en hiermee een echt onderwerp, wat de aandacht zou moeten trekken, ontbreekt.

      Maar goed, da's mijn mening en deze is wellicht gevormd door mijn gebrek aan ervaring op dit gebied. Ik heb wel een tijdje een UWA gehad en gebruikte hem eigenlijk nooit. Mijn grootste groothoek is tegenwoordig 24mm op FF is da's voor mij breed genoeg.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor landschapfotografie

        In de meeste gevallen is een 10-20 of 8-16 te wijd voor landschappen. Een 17-50 of 18-50 voldoet prima, voor mij althans.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor landschapfotografie

          Op vakantie fotografeer ik op Dx formaat landschappen met 8 tot 300mm
          Aangezien je al een 18-105 en een 70-300 in de tas hebt kan een groothoek een welkome aanvulling zijn, de 8-16 is momenteel mijn favoriet op de D7000.
          Met 8 mm fotografeer je wel eerder luchten dan landschappen, maar met wat oefening lukt het vast wel

          Voorbeeldje 8mm


          Voorbeeldje 85mm


          Voorbeeldje 300mm
          Last edited by Spanjaart; 26 augustus 2011, 22:44.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X