Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

click's bij filmgebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • click's bij filmgebruik

    ik vraag me af hoe het zit met camera's met een filmfunctie. Vaak wordt naar het aantal click's gekeken om te weten hoe veel een camera gebruikt is en of hij dus nog een lange levensduur heeft (theoretisch aantal haalbare click's). Echter als er voornamelijk gefilmd wordt, komen er dan ook click's bij, hoe zie je daar iets van en op welke manier beinvloed dit de levensduur?

  • #2
    Re: click's bij filmgebruik

    Als ik dit even logisch bekijk zou je kunnen stellen dat elke 'film' gewoon één click is.

    Wat verslijt er aan het hele sluitermechanisme ... juist het mechanisme om de sensor te belichten ... bij filmen gaat het zaakje open ... je filmt ... zaakje terug dicht : één click

    Er staat nergens dat je sensor x-aantal foto's kan nemen, neen ze vermelden hoeveel keer het sluitermechanisme open/dicht kan ... en bij een movie is dit ook gewoon 1 click, net zoals bij een foto.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: click's bij filmgebruik

      1 click per beeldje)(.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: click's bij filmgebruik

        maar het verslijten is dus het op en neer moeten klappen van de spiegel als ik het goed begrijp? Of verslijt de sensor ook bij lichtinval en dus vrij hard tijdens filmen aangezien deze continu belicht wordt?

        Comment


        • #5
          Re: click's bij filmgebruik

          Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
          maar het verslijten is dus het op en neer moeten klappen van de spiegel als ik het goed begrijp? Of verslijt de sensor ook bij lichtinval en dus vrij hard tijdens filmen aangezien deze continu belicht wordt?
          de spiegel kan ook verslijten, maar dat is een pak eenvoudiger en goedkoper te herstellen dan de sluiter. De electronische sluiters hebben wel het voordeel dat ze gelijk blijven. Bij de mechanische gebeurde het wel eens dat na 4 miljoen kliks 1/60 1/55 was geworden.

          Maar om op je vraag te beantwoorden: dat hoor je toch. Als je filmt en elke frame is een openen en sluiten van de sluiter dan zou je toch de sluiter open en dicht moeten horen gaan.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment

          Working...
          X