Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro SD 6/8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro SD 6/8

    Mijn oogst ...





    Ik kan niet achterblijven ook al is het met enige schroom want ik was er alleen om te kijken en te leren en met mijn 18-55mm kitlens geen partij voor al dat macro geweld
    Dus al was het maar uit sympathie en om jullie te laten ervaren wat het zou zijn zonder macro uitrusting
    Groetjes,
    JM

  • #2
    Re: Macro SD 6/8

    schroom? da's nergens voor nodig! ik denk dat je uit je kitlens gehaald hebt, wat er in zit, dus
    al zou volgens mij die libel beter zijn moesten de kleuren wat vrolijker zijn, en de libel wat meer uit het centrum staan...
    Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
    http://gallery.atsharp.com

    Comment


    • #3
      Re: Macro SD 6/8

      Die schroom is zeker nergens voor nodig hoor.
      Rekening gehouden met de beperkingen van een kitlens zijn beide foto's dik in orde.

      Comment


      • #4
        Re: Macro SD 6/8

        bij de eerste foto heb je de indruk dat het zo gaat regenen en dat het kikkertje dan denk van "niet weer".dus toch veel sfeer danks of desondanks de kitlens.
        Foto 2 kan iets zonniger( eventueel WB aanpassen?,groen iets minder en geel iets meer)
        Beide scherp waar ze scherp moeten zijn denk ik. ( heel belangrijk bij macro fotografie)dus
        gr
        lorenz

        Comment


        • #5
          Re: Macro SD 6/8

          Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
          schroom? da's nergens voor nodig! ik denk dat je uit je kitlens gehaald hebt, wat er in zit, dus ...
          Hier ben ik het helemaal mee eens.
          Op zich is zo'n macro dag ook de gelegenheid om eens kennis te maken met die discipline om nadien voor jezelf uit te maken of je daarin verder wilt gaan of niet. Het zou jammer zijn om met een valies vol speciale lenzen naar een macro-SD te trekken om dan tot het besluit te komen dat het niet jouw ding is (en dus beter andere lenzen had gekocht).
          Ik houd me ook maar met 3 disciplines bezig : "macro", "natuur- en landschap" en ... "vakantiekiekjes"
          Last edited by DominiekC; 9 augustus 2011, 21:29. Reden: typfout
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Macro SD 6/8

            naar omstandigheden in verband met lens toch twee voor mij geslaagde opnames

            Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
            Hier ben ik het helemaal mee eens.
            Op zich is zo'n macro dag ook de gelegenheid om eens kennis te maken met die discipline om nadien voor jezelf uit te maken of je daarin verder wilt gaan of niet. Het zou jammer zijn om met een valies vol speciale lenzen naar een macro-SD te trekken om dan tot het besluit te komen dat het niet jouw ding is (en dus beter andere lenzen had gekocht).
            Ik houd me ook maar met 3 disciplines bezig : "macro", "natuur- en landschap" en ... "vakantiekiekjes"
            het is inderdaad waar wat dominiek zegd je kan eerst beter z'n dag meemaken en kijken of het je ding is
            daarvoor zijn er deze dagen ook hé
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

            Comment


            • #7
              Re: Macro SD 6/8

              Wel opletten hoor, eens de microbe je heeft gebeten is er geen houden meer aan
              hopelijk tot een volgende keer

              2 mooie fotoopnames
              ps ik heb er al veel slechter gezien met beter materiaal
              groetjes Pascal
              Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
              mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

              Comment


              • #8
                Re: Macro SD 6/8

                Bedankt voor de bemoedigende reacties.
                Het begint inderdaad "te bijten"...

                Gr,
                Jean-Marie

                Comment

                Working...
                X