PDA

Volledige versie bekijken : Sleep Walker

Leoke56
9 augustus 2011, 10:50
Drukte te Antwerpen.
Coment welkom.
http://img683.imageshack.us/img683/3250/sleepwalker001.jpg

PatrickW
9 augustus 2011, 15:33
Er zitten mooie elementen in de foto.
Maar de gimmick van het gedeeltelijk inkleuren, is bijna altijd dat : een gimmick, wat ook in deze foto mijns inziens niet echt bijdraagt aan de kwaliteit ervan.
Een andere vraag is waarom je de reklameborden vooraan in je compositie hebt opgenomen.
Ik veronderstel dat je daarmee een kader onderaan wilde creren of iets suggereren ?
Ze blokken echter een deel van je hoofdonderwerp af, in plaats van ze mooi in te kaderen.

De scherpte ligt grotendeels op het wandelend koppel, wat ik wel gelukt vind.

Leoke56
9 augustus 2011, 16:16
Hoi Patrick,
De reden van de reclame borden is ik einde zoem was en had dus beter enkele stappen voorwaarts gezet.
Had al de bewerkingen al gedaan in raw en toen in wou gaan kadreren klopte de selectie van de rode T-shirt niet meer.
Bovendien en dat was ook een belangrijke reden heeft hij toch wat last (bij inzoomen) van bewegingsonscherpte.
Deze geeft wel een totaal beeld in de straat zelfs als je er op let rechts een ijsje van iemand die me rechts voorbij gaat.
Bedankt voor je leerrijke opmerkingen en suggesties.
Grtz Leo

PatrickW
9 augustus 2011, 16:43
Bij straatfotografie zijn je voeten inderdaad vaak de beste "zoom" :D
Ik werk met mijn Canon 7D bijna altijd met een prime-lens, omdat je dan verplicht wordt bewuster met kadering om te gaan.
Ik weet uit ondervinding hoe moeilijk het is om een goede compositie op straat te vinden :
er is altijd wel iets dat in de weg staat of in de achtergrond stoort.

En dan heb je gewoonlijk ook nog maar een paar seconden tijd of minder om de foto zelf te nemen, voor "het moment" voorbij is.
Om maar te zeggen dat straatfotografie een behoorlijke uitdaging is :p

Leoke56
9 augustus 2011, 17:48
Hoi Patric,
Ni min een 7D.
Is inderdaad niet makkelijk en ik geef toe dat ik nogal veel achteraf lig te kadreren.
Grtz Leo

PatrickW
9 augustus 2011, 20:59
Is inderdaad niet makkelijk en ik geef toe dat ik nogal veel achteraf lig te kadreren.
Grtz Leo

Ik herkader zelf ook meestal nog achteraf.
Puristen zullen daar vermoedelijk wel kritiek op hebben :p
Ik neem mijn kader liever iets te ruim dan iets te klein : een stukje afknippen kan je altijd, bijplakken niet.
En ik ben zelf ook nog maar een klein jaar met fotografie bezig, dus nog gigantisch veel te leren ...

Greyhorse
9 augustus 2011, 21:12
zou voor volledig zw gaan.. ben geen fan van die kleuraccentjes.. ;)
mis precies ook 'n onderwerp in de foto, komt wat rommelig over..
zal later eens terug komen zien ;)

Leoke56
9 augustus 2011, 23:07
Hoi Patrick,
Stukjes bijplakken gaat naar het schijnt ook hoor.
Greyhorse, zoon kleuraccentje gebruik ik normaal ook niet maar het onderwerp van deze foto laat zich raden. De vrouw naast de man trekt steeds mijn aandacht, koel ogend. De drukte in de stad is soms wel een rommeltje, maar zoals hierboven reeds vermeld was dat met een paar stappen voorwaarts opgelost geweest.
Bedankt voor jullie interesse voor mijn foto.
Grtz Leo,

doudeke
10 augustus 2011, 07:35
Door dat kleurtje lijkt je slaapwandelaar helaas de enige die wakker is. Vind ik. En dat is
jammer.

bouk
10 augustus 2011, 07:41
leuk idee maar had het zeker andersom gedaan.
grt,bouk.

Leoke56
10 augustus 2011, 16:29
Ok,
bedankt voor de commentaren en het bekijken van mijn foto, heb er weer veel uit geleerd.
Grtz Leo

maMarina
11 augustus 2011, 18:03
Een interessante foto, zeker iets om op door te borduren... Zie dit maar als brainstorm die beter werk voort zal brengen!;):G

Leoke56
11 augustus 2011, 20:56
Thanks Marina..