Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw en ps7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw en ps7

    Als ik een raw-foto wil bewerken en openen in ps7 lukt dat niet omdat hij raw niet herkent.
    ik kan hem wel met zoombrowser EX openen, maar hoe kan ik hem het beste opslaan om toch in ps7 terecht te komen.
    En hoe werkt dat met zoombrowser EX want dat lukt me ook niet.
    Groeten Sambal
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Hoe dat moet in Zoombrowser EX weet ik niet, maar je kan een RAW na bewerking het best opslaan als .tif.
    Misschien kan dat in zoombrowser EX niet als 'opslaan als/bewaar als' (ik weet niet precies hoe dat op een Windowsmachine heet), maar als 'exporteer als'

    Comment


    • #3
      Voor photoshop bestaat er ook een plugin waarmee je rechtstreeks je RAW's kan openen en bewerken in PS
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #4
        Originally posted by Wunjo
        Voor photoshop bestaat er ook een plugin waarmee je rechtstreeks je RAW's kan openen en bewerken in PS
        Mooi Wunjo, wil je hier een link plaatsen waar ik hem kan downlouden?
        Groeten sambal
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Is wel een betalende plugin.
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #6
            In Photoshop 7 is het een betalende plugin. In Photoshop (8) CS zit de plugin er standaard bij. De plugin is alleen geschikt voor RAW-bestanden van bepaalde, veelal duurdere, camera's. Adobe zorgt, middels een update, wel regelmatig voor aanvulling van de te gebruiken camera's. Op de site van http://www.adobe.nl/ kan je zien welke camera's er worden ondersteund.

            Comment


            • #7
              En als je de plugin voor de 7 hebt, dan nog kan de 300D en 10D niet gelezen worden, daarvoor was een ingreep nodig die hier ergens gepost is, weet het niet meer ...

              Comment


              • #8
                Goedkoopst is gewoon de bijgeleverde software gebruiken voor RAW-->TIFF conversie. En daarna de TIFF file openen in PS7.
                Groetjes, Blord

                Canon 7D en wat lenzen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Phille
                  En als je de plugin voor de 7 hebt, dan nog kan de 300D en 10D niet gelezen worden, daarvoor was een ingreep nodig die hier ergens gepost is, weet het niet meer ...
                  Volgens mij moet je eerst ps 7 upgraden naar 7.1 voor je die plugin kan instaleren.
                  Groetjes,

                  Rudi Petitjean

                  NATURE GALLERY

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by steward
                    Originally posted by Phille
                    En als je de plugin voor de 7 hebt, dan nog kan de 300D en 10D niet gelezen worden, daarvoor was een ingreep nodig die hier ergens gepost is, weet het niet meer ...
                    Volgens mij moet je eerst ps 7 upgraden naar 7.1 voor je die plugin kan instaleren.
                    Dit klopt, maar de upgrade van 7 naar 7.1 is gratis
                    http://www.vannecke.be
                    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                    Comment

                    Working...
                    X