Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(digital) scrapbooking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (digital) scrapbooking

    hallo BD members,
    mijn vrouwtje is op zoek naar (digitale)scrapbooking workshops. In Nederland is het scrappen (creatief bezig zijn met foto's) al dan niet per computer, heel erg populair, maar blijkbaar in Belgie nog niet. Weet er iemand waar er in Belgie zulke cursussen gegeven worden, liefst in het Brabantse of Oost-Vlaanderen ? Voorlopig niets gevonden op het net.
    Alvast bedankt voor de moeite,

  • #2
    het spijt me, maar ik heb geen info
    Pakweg een maand geleden voor 't eerst van scrapbook gehoord. Ik heb met Google wat zitten rondzoeken, en het enige wat ik kan zeggen dat er in Amerika heel veel info over te vinden is, in Nederland ook wel tamelijk, en in België nikske.
    Ik zou dus zeggen ... zelfstudie via internet, en in't Engels Dat is voorlopig het enige wat je kan doen volgens mij.

    Indien iemand anders er meer over weet zal ik dat ongetwijfeld hieronder zelf ook komen lezen.
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment


    • #3
      Indien hier sites over zijn houd ik me aanbevolen. Een iets bredere kijk op wat met fotografie mogelijk is kan nooit kwaad.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Misschien is dit een begin : http://www.hobbysalon.com/antwerpen_frameset.htm
        Van 26 tem. 29 februari in het Bouwcentrum. Niet enkel scrapbook natuurlijk maar het wordt in elk geval vermeld als nieuwe trend...
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          vandaag nog wat zoekwerk gedaan en deze beurs gevonden, niet bij de deur, althans niet voor mij, maar misschien toch wel de moeite om even bij de noorderburen langs te gaan :



          mochten jullie toch nog iets vinden in Belgie, graag info,
          thanksalot

          Comment


          • #6
            Zo'n scrapbook lijkt me niks. Wat een lelijkheid. De vertrutting van de fotografie. Het doet me toch erg aan gehaakte gordijntjes denken.

            Comment


            • #7
              Ik kende dit fenomeen niet...

              Spreekt mij ook niet zo aan, maar ik kan me wel inbeelden dat velen daar hun ongeremde creativiteit kunnen op loslaten...
              Zal vooral succes hebben bij jonge moedertjes...

              Stampers, veel succes met je zoektocht - ik kan mij voorstellen dat dit in België ook wel zal doorbreken...
              Vriendelijke groet, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8



                dit zijn enkele Engelstalige sites in verband met "scrapbooking" ik kende het wel al en heb me er zelf ook al wel eens aan bezondigd, voor een collage ofzo vind ik het wel leuk , maar gehaakte gordijntjes vind ik ook leuk
                ik hoop dat deze je weer een beetje verder helpen
                groetjes, Nina
                trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
                Member of the Han Fan Clan
                http://ninasgallery.fotopic.net
                http://ninas--tutorials.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  bij die e-scrappers staan "enkele" mooie voorbeelden in de galerij, al is soms de grens met kitch niet veraf, maar dat zag je pakweg een jaar geleden in fotobewerking ook, toen iedereen de meest bizarre "kaders" probeerde te maken..

                  zoals altijd, met mate, en met gevoel voor esthetiek, en dus vooral niet "doen om het te doen"
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor de reakties.
                    Heb intussen nog wat informatie bij mekaar gesprokkeld, hier enkele links voor zij die ook geinteresseerd zijn :



                    veel plezier ermee,

                    @Jan, ik beloof plechtig, dat ik de foto's van mijn ventje mooi ga inkleden, 't zou zonde zijn om ze te 'vertrutten', ik zal ook geen gehaakte gordijntjes gebruiken, het is echt mijn bedoeling er een meerwaarde aan te geven door ze op een 'artistieke' manier te bewerken, ik heb het namelijk ook niet zo begrepen op kitscherige toestanden.
                    Zal op termijn eens foto's van mijn werken doorsturen (ter beoordeling), tenminste als ik er iets van bak, ik kan er misschien sneller mee stoppen dan ermee door te gaan, omwille van de 'lelijkheid' of door tijdsgebrek.

                    Comment


                    • #11
                      Aha, ik wacht vol smart op de baksels van u en uw ventje

                      Comment


                      • #12
                        Re: (digital) scrapbooking

                        Scrapbooking is best leuk. Ik doe het nu al drie jaar.
                        Kijk maar eens op

                        Comment


                        • #13
                          Re: (digital) scrapbooking

                          Ik merk bij ons in de bruna ook dat het steeds populairder wordt. Er worden redelijk wat scrapbook setjes verkocht, en we krijgen ook steeds meer tijdschriften in ons assortiment.

                          De meesten vind ik ook te kitch, maar ik denk dat je met een beetje handigheid soms wel hele leuke dingen kunt maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: (digital) scrapbooking

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marlies
                            De meesten vind ik ook te kitch, maar ik denk dat je met een beetje handigheid soms wel hele leuke dingen kunt maken.
                            Met de nadruk op 'soms'...
                            Ik vind er in ieder geval niets aan. Duidelijk iets voor mensen die veel te veel tijd hebben...
                            Nikon D70s en bijhorend speelgoed
                            www.rocksolid.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: (digital) scrapbooking

                              Joris, sommige hobbies vragen veel en heel veel tijd. oa Natuurfotografie.
                              Je doet wat je zelf leuk vind.

                              Ik vind het goed om creatief bezig te zijn met fotos en dit is een mogelijkheid om van je fotoverzameling een origineel iets van te maken.
                              Uiteraard zal er veel kitch tussen zitten maar ik vind dit veeeeeeeeel beter dan fotos ergens op een harde schijf verloren te laten gaan.
                              Heel veel mensen maken nooit een back-up of afdruk van hun digitale foto's. Binnen enkele (tientalle) jaren zeggen ze dan "had ik die en die fotos maar laten afdrukken"

                              groeten, Benny
                              Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                              Comment

                              Working...
                              X