Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reinigen body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reinigen body

    Mijn body zou gereinigd moeten worden, niet alleen de sensor, maar de volledige binnenkant stofvrij maken. Iemand enig idee hoeveel dat kost?
    Het toestel zou ervoor naar een Canon herstel- of servicecenter moeten denk ik.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Reinigen body

    voor mijn oude body was ik daarvoor eens gaan horen bij Art en Craft. Die medewerker die mij hielp kon er echter geen prijs opplakken, maar sprak wel van minimaal 100 euro te rekenen. Maar iemand zal dit hier al wel eens gedaan hebben en er een echte prijs op kunnen kleven vermoedelijk.?

    Comment


    • #3
      Re: Reinigen body

      Ik heb zo's Greenclean stofzuiger, die wordt aangedreven door de lage druk die ontstaat als lucht langs een opening stroomt de lucht uit de spuitbus zorgt alleen voor de lage druk maar komt niet in aanraking met de camera, daar maak je zo het hele spiegelhuis mee schoon.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Reinigen body

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik heb zo's Greenclean stofzuiger, die wordt aangedreven door de lage druk die ontstaat als lucht langs een opening stroomt de lucht uit de spuitbus zorgt alleen voor de lage druk maar komt niet in aanraking met de camera, daar maak je zo het hele spiegelhuis mee schoon.
        Ja, maar volgens de winkel waar ik een sensor cleaning liet doen (overigens niet hoeven te betalen daar het niet naar behoren kon worden gedaan), zou dat moeten gebeuren door middel van electrostatische ontlading of zo...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Reinigen body

          Elektrostatische ontlading? Lijkt precies op wat de Artic Butterfly doet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Reinigen body

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Ja, maar volgens de winkel waar ik een sensor cleaning liet doen (overigens niet hoeven te betalen daar het niet naar behoren kon worden gedaan), zou dat moeten gebeuren door middel van electrostatische ontlading of zo...
            Dat zou ik ook zeggen als ik zo'n zaak had.....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Reinigen body

              volgens medewerker van Art en Craft kan je vaak niet zelf al het stof verwijderen: sensor kan je zelf kuisen, matglas kan je er ook uithalen om dat eens te kuisen en daarachter eens te blazen met peertje, maar soms zit het stof nog dieper in de zoeker waardoor de body effectief uit elkaar zou moeten -> hoge kostprijs. werd dus ook aangeraden dat als je het er zelf niet uitkreeg met de kuismaterialen die op de markt zijn (peertje, arctic butterfly, swabs) het te laten voor wat het is, of het moest echt te storend zijn (maar het is al snel niet meer zo storend als je de prijzen voor volledige kuis hoort)

              Comment


              • #8
                Re: Reinigen body

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Dat zou ik ook zeggen als ik zo'n zaak had.....
                Jij kent de desbetreffende zaak en weet wat zij kunnen? Zo niet, was dit een zeer rare commentaar...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Reinigen body

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Jij kent de desbetreffende zaak en weet wat zij kunnen? Zo niet, was dit een zeer rare commentaar...
                  Daar heeft Hjansen wel eens vaker last van

                  Ik heb ooit m'n twee body's ( 1D3 en 5D ) laten reinigen bij het toenmalige Etbass toen de terugroepactie van de 1D3 een feit was. Ik heb toen ineens gevraagd om de body zo goed als mogelijk te reinigen en ineens ook mijn 5D erbij te nemen.
                  Net even de nota uit de kast gehaald en ik heb daar 63 euro voor betaald, dat was incl verzekerde terugverzending ( ik heb de toestellen toen zelf in Nederland binnengebracht omdat ik daar in de buurt bij een klant moest zijn ) . Of er verzendkosten doorgerekend werden in die prijs weet ik niet direct.
                  Beide toestellen waren echt wel zeer netjes proper gemaakt ( zowel van binnen als van buiten

                  Wat betreft zo’n greenclean ding, dat is niet meer dan een stofzuigersysteempje die aan de hand van perslucht werkt ( venturi systeem ) , er bestaan goedkopere en even efficiente methodes da’s een feit.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment

                  Working...
                  X