Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reeksen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reeksen

    Ik vond niet direct een topic hiervoor, dan start ik maar een nieuw.

    Veel foto's komen pas tot hun recht in een reeks. Op BD is hier echter geen ruimte voor. Er bestaat wel fotoverhalen, maar dan moet de reeks een verhaal vertellen. Kan dit niet gewoon zonder verhaal? Zodat mensen echt ook reeksen kunnen posten?

    Of ben ik alleen met mijn bedenking?
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

  • #2
    Re: Reeksen

    Mensen kunnen toch bij hun foto een link stoppen naar de volledige reeks?
    Dus probleem opgelost lijkt me :-)
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: Reeksen

      Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
      Mensen kunnen toch bij hun foto een link stoppen naar de volledige reeks?
      Dus probleem opgelost lijkt me :-)
      Een link naar een harde schijf?
      Niet iedereen heeft een website en zo van die dingen...
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

      Comment


      • #4
        Re: Reeksen

        Neen, maar de meeste onder ons hebben toch ( gratis) webruimte of een account op een of andere foto site
        Fuji X-E1 - 18-55mm
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Reeksen

          Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
          Neen, maar de meeste onder ons hebben toch ( gratis) webruimte of een account op een of andere foto site
          Dat denk jij maar..
          Ook een gedoe vind ik. Mensen kunnen idd reeksen staan hebben op hun FB account, maar als je dan die reeks wil zien moet je wel eerst vrienden worden etc etc....
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • #6
            Re: Reeksen

            Normaal gezien is het op FB mogelijk om in enkele klikken je album beschikbaar te stellen voor je niet- vrienden, dus dat mag geen probleem zijn

            Maar ik begrijp je probleem hoor, meer dan 3 foto's per topic, foto's groter dan 900px,... Soortgelijke dingen komen hier geregeld aan bod.
            Maar de crew blijft vasthouden bij hun standpunt ( hun goed recht trouwens)

            Daarom ook dat het beter is om zelf aan een oplossing te werken voor je probleem dan om te wachten tot BD dat voor jouw doet ;-)
            Fuji X-E1 - 18-55mm
            facebook

            Comment


            • #7
              Re: Reeksen

              photobucket , Flickr ........beiden gratis en meestal voor iedereen zichtbaar
              EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
              https://sites.google.com/view/pdh65/

              Comment


              • #8
                Re: Reeksen

                goed idee. Zonder commentaar optie !

                -N-
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Reeksen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  goed idee. Zonder commentaar optie !

                  -N-
                  Bijvoorbeeld!
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reeksen

                    Ik heb het zo aangepakt om deze drie in showcase te kunnen zetten. Geen enkele mod gereageerd dus is het 1 foto. In beoordeling zou je er zo dan al 3 kunnen zetten.

                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reeksen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                      Ik vond niet direct een topic hiervoor, dan start ik maar een nieuw.

                      Veel foto's komen pas tot hun recht in een reeks. Op BD is hier echter geen ruimte voor. Er bestaat wel fotoverhalen, maar dan moet de reeks een verhaal vertellen. Kan dit niet gewoon zonder verhaal? Zodat mensen echt ook reeksen kunnen posten?

                      Of ben ik alleen met mijn bedenking?
                      Nope

                      Ik pleit voor max 10 foto's per topic in gelijk welk foto-onderdeel. Voorwaarde is dat het dan wél een coherente reeks vormt (bijv. één concert - journalistiek, een studioshoot - model & beauty, een mini-reisverslagje - landschappen, een hele reeks vlinders - macro/closeup). En max 1 topic per week per fotograaf.

                      => fotograaf moet meer moeite doen om een coherente reeks te maken en vormt zo sneller een eigen stijl
                      => foto's komen dikwijls beter tot hun recht
                      => minder topics met méér foto's, aangenamer om te bekijken
                      => minder verloop van topics, aandacht wordt beter verspreid
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reeksen

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Nope

                        Ik pleit voor max 10 foto's per topic in gelijk welk foto-onderdeel. Voorwaarde is dat het dan wél een coherente reeks vormt (bijv. één concert - journalistiek, een studioshoot - model & beauty, een mini-reisverslagje - landschappen, een hele reeks vlinders - macro/closeup). En max 1 topic per week per fotograaf.

                        => fotograaf moet meer moeite doen om een coherente reeks te maken en vormt zo sneller een eigen stijl
                        => foto's komen dikwijls beter tot hun recht
                        => minder topics met méér foto's, aangenamer om te bekijken
                        => minder verloop van topics, aandacht wordt beter verspreid
                        Met sommige van je punten ben ik het eens, met anderen oneens. Wat dus niet meer
                        wilt zeggen dan dat ik nog aan het nadenken ben.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reeksen

                          Zonder commentaar optie !
                          Dit is wel een forum hier hé! Geen zuiver uitstalraam ...

                          Alle voorstellen moeten uiteraard overwogen worden maar 10 foto's per topic vind ik toch een beetje teveel van het goeie hoor.
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reeksen

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            Ik heb het zo aangepakt om deze drie in showcase te kunnen zetten. Geen enkele mod gereageerd dus is het 1 foto. In beoordeling zou je er zo dan al 3 kunnen zetten.
                            - > Als er meerdere foto's verwerkt zijn in één grote waarvan de maximale zijde de 900 pixels niet overschrijdt, is er geen overtreding van de forumregels. Dit laten we toe, ondanks het feit dat het toch een beetje omzeilen van regels blijft natuurlijk Let wel, drie verschillende afbeeldingen ( aparte jpg's, die samen één geheel vormen van maximaal 900 pixels, worden ook niet toegelaten, het moet duidelijk om één foto gaan.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reeksen

                              Deze discussie doet me weer denken aan een topic uit 2009. 87 foto's in één topic verdient toch wel een vermelding in het Guinness Book of Records, denk ik...
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X