Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

    Hallo,

    ik weet niet of dit het correcte forum is om deze vraag te stellen.
    Ik zou in een industriële wasserij foto's moeten maken voor hun website,
    de baas wil absoluut de focus leggen op het machinepark en hoe modern alles is.
    Dus sfeerfoto's en capshots zullen niet goed zijn.

    Ik wil graag toch iets meer doen dan gewoon 2d foto's nemen die saai zijn,
    en waar niemand wil naar kijken.
    Heb zowat alle wasserij sites bezocht en er is niets origineels te zien,
    allemaal in dezelfde sfeer als deze van picasa

    Maar ik weet echt niet hoe je daar iets moois of origineels mee kan maken.
    Alles is daar zo druk, en buizen overal in de lucht, en rommel en stof, het is echt moeilijk.

    Kan iemand mij wijzen naar ergens waar ik machines gefotografeerd zie op een beetje interessante manier? en toch te gebruiken op een professionele site.

    Ik begrijp de baas langs 1 kant wel, omdat hij wil laten zien hoe modern hij is,
    maar langs de andere kant gaat het niet over de machines, want die verkoopt hij niet. zie je...

    Hopelijk weet iemand van jullie wat raad ?

  • #2
    Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

    Zet er een model bij en op, al of niet in lingerie,die zogezegd aan de was is I Met een uitstraling alsof ze een dure sportwagen,streelt, bezit .
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Zet er een model bij en op, al of niet in lingerie,die zogezegd aan de was is I Met een uitstraling alsof ze een dure sportwagen,streelt, bezit .
      hmm ja een streelmeisje.


      bwe overzichtje, 1 machine, rij machine's,detail, ...
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

        Ga eens met de baas praten over wat de klanten echt interesseert: de correcte afhandeling van de was of de moderne machines. Misschien kan je dan tot een leuke combinatie opzet komen: correcte afhandeling door de moderne machines en het gemotiveerde, door de moderne machines en werkklimaat, personeel oid..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

          Hai,

          ja dat is mijn punt ook.

          De klanten willen zien hoe goed de was gewassen en gestreken wordt,
          maar hij heeft miljoenen en miljoenen (euros) aan machines aangekocht in de laatste jaren,
          ook een nieuw gebouw bijgezet,
          en hij wil dus eigenlijk voornamelijk tonen dat hij geen kleine speler is op de markt.

          Mij zegt een machine ook weinig - niets,
          dus zal een beetje foefelen om mijn idee met zijn idee te combineren...

          Maar zoals je zegt zou het wel een pluspunt zijn als de dames netjes en presentabel aanwezig zijn op de dag dat ik de foto's maak. Niet met feest make-up en een galajurk ofzo, want dan zie je dat het erom gedaan is

          Is alleen niet eenvoudig.
          De foto's zullen gepubliceerd worden op de website en ook in een brochure/folder bij prospectie naar nieuwe klanten.

          Ik zal wat experimenteren en hier posten, zodat jullie tips kunnen geven over standpunt en focus misschien?

          Comment


          • #6
            Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

            Oorspronkelijk geplaatst door Karpertim Bekijk bericht
            Ik zal wat experimenteren en hier posten, zodat jullie tips kunnen geven over standpunt en focus misschien?
            Alleszins breedhoek gebruiken en eerder iets overbelichten zonder uit te branden, zo lijkt het groot én proper.

            En ik zie niet in waarom een propere nieuwe duur uitziende machine geen reklame zou zijn? De toestand van het machinepark is bij elke onderneming (vrij) representatief voor hun service en kwaliteit (natuurlijk zijn er ook uitzonderingen)

            Goed onderhouden moderne machines geven blijk van investeringswil (zowel in de klant, als in het materieel)

            Je zou eens moeten weten hoeveel mensen etenswaren kiezen op basis van de verpakking, terwijl dat eigenlijk niets te maken heeft met het eten dat erin zit. Zo zal een klant bij het zien van een supermodern machinepark meteen de link leggen met goeie service en kwaliteit.

            Een goede service + kwaliteit is nagenoeg onmogelijk om weer te geven op een foto.
            Een modern duur machinepark is héél makkelijk weer te geven op een foto en dat maakt meteen indruk op een klant, ook al kent hij er niets van.
            Last edited by Matthias; 2 augustus 2011, 13:32.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

              Oud trukje
              1. Overzicht van de zaal
              2. Selectie van bepaalde machines
              3. gedetaillerde/close up van delen van die machines
              4. géén flits maar statief gebruiken
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Inspiratie/voorbeelden fotografie machinepark

                Het ene dat telt is, is de tevredenheid van de klant.
                Dus als hij zo'n foto's wilt, dan lever je die. Waarom het risico lopen door je eigen visie toe te passen? Zelf na een gesprek hierover, kan hij nog altijd spijt hebben en liever zijn eigen idee verwezelijkt gezien hebben. En volgende keer op zoek gaan naar een "betere fotograaf".

                Of de foto's zijn zaak vooruit helpen, is niet aan jou om te onderzoeken.

                En persoonlijk denk ik dat paar krachtige, strakke foto's een extra uitstraling geven aan het bedrijf.

                Comment

                Working...
                X