Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

contactinformatie - Jan Van Der Perre

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • contactinformatie - Jan Van Der Perre

    De fotograaf "Jan Van Der Perre" heeft op de Diamond Games Proximus Kids Day een aantal foto's van mijn dochtertje genomen.
    Dinsdag stond er ook een hele mooie foto van haar in de eM (extra Metropool) van GVA. Met onderschrift "Fotograaf Jan Van Der Perre spotte er ook al de nummer één van de wereld, anno 2018."
    (Ik hoop dat hij gelijk krijgt natuurlijk )

    Nu had ik die man graag gecontacteerd om een copy van die foto's te vragen. Kan iemand me hierbij helpen ?
    Canon 50D, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS -- EF 85mm f/1.8 USM
    http://www.fotogeniekmalle.be/onbegrensd.html/

  • #2
    indien je naar http://www.gva.be/service/fotosbestellen.asp gaat zie je :

    Het digitale foto-archief van Gazet Van Antwerpen gaat terug tot 1997. Niet alle foto's zijn eigendom van Gazet Van Antwerpen. In sommige gevallen blijven de foto's eigendom van de fotograaf. Indien dat zo is, krijgt u van ons het telefoonnummer van de fotograaf zodat u rechtstreeks met hem kan afspreken. De afspraken die worden gemaakt tussen u en de fotograaf kunnen nooit ten laste worden gelegd van Gazet Van Antwerpen

    Foto's worden enkel gemaild indien ze bestemd zijn voor publicatie. Voor publicatie gelden specifieke voorwaarden en tarieven, afhankelijk van de aard van de publicatie (krant, tijdschrift, schoolkrant, website). Voor meer informatie kan u ons InfoCenter bellen tijdens de werkdagen van 13u00 - 16u30 op het nummer 03/210.05.05 of een mailtje sturen naar gvainfocenter@concentra.be

    Comment


    • #3
      Dankjewel voor de info !! Ik heb alvast een mailke verzonden naar GVA.

      Moest ik de fotograaf kunnen contacteren, weet er dan iemand welke rechten ik heb op die foto's van mijn kind ? En is er nog een verschil voor die foto in de krant ?
      Moet ik daar voor betalen (als ik ze digitaal zou toegestuurd kunnen krijgen) ?

      Originally posted by PhilippeVDP
      indien je naar http://www.gva.be/service/fotosbestellen.asp gaat zie je :

      Het digitale foto-archief van Gazet Van Antwerpen gaat terug tot 1997. Niet alle foto's zijn eigendom van Gazet Van Antwerpen. In sommige gevallen blijven de foto's eigendom van de fotograaf. Indien dat zo is, krijgt u van ons het telefoonnummer van de fotograaf zodat u rechtstreeks met hem kan afspreken. De afspraken die worden gemaakt tussen u en de fotograaf kunnen nooit ten laste worden gelegd van Gazet Van Antwerpen

      Foto's worden enkel gemaild indien ze bestemd zijn voor publicatie. Voor publicatie gelden specifieke voorwaarden en tarieven, afhankelijk van de aard van de publicatie (krant, tijdschrift, schoolkrant, website). Voor meer informatie kan u ons InfoCenter bellen tijdens de werkdagen van 13u00 - 16u30 op het nummer 03/210.05.05 of een mailtje sturen naar gvainfocenter@concentra.be
      Canon 50D, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS -- EF 85mm f/1.8 USM
      http://www.fotogeniekmalle.be/onbegrensd.html/

      Comment


      • #4
        Niemand die iets weet over welke rechten ikzelf heb op een foto van mijn kind

        Dit is de informatie die ik van GVA kreeg :
        -------------------------------------------
        Beste Martine

        De foto uit eM (onze ref. RUG 200402140080) kan bijgemaakt worden op 2 verschillende formaten :

        13 cm x 18 cm voor een bedrag van 6,20 euro per foto
        20 cm x 30 cm voor een bedrag van 8,70 euro per foto
        + éénmalig 2,10 euro handelingskosten

        Wanneer u ons uw voorkeur opgeeft, gelieve tevens uw coördinaten hierbij te vermelden om de foto te kunnen opsturen met een overschrijvingsformulier. De leveringstermijn bedraagt een 2-tal weken.
        -------------------------------------------

        Ik vind dat persoonlijk nogal véél geld?

        Eerlijkheidshalve moet ik ook laten weten, ondertussen de foto ook via mail van de fotograaf gekregen te hebben. Goed hé !

        Toch had ik nog graag jullie mening gehoord over het antwoord van de krant.
        Canon 50D, EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS -- EF 85mm f/1.8 USM
        http://www.fotogeniekmalle.be/onbegrensd.html/

        Comment


        • #5
          volgens mij heb je ook recht op die foto zonder er voor te moeten betalen.
          maar dat is dan van de fotograaf niet van het blad, en die heeft je al voorzien dus is het allemaal goed gekomen.
          Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            toch niet, de rechten liggen bij de maker ... en die behoudt ze.
            die prijs, mijne zijn ongeveer dezelfde, niet echt duur, je mag zoiets absoluut niet vergelijken met de afdruk van een centrale ... tenslotte betaal je ook een stuk het 'beeld' en niet alleen de chemische afdruk ...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Phille
              toch niet, de rechten liggen bij de maker ... en die behoudt ze.
              En wat met het portretrecht?

              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Portretrecht moet je toch laten vastleggen in een contract? Dat heeft dus volgens mij geen invloed.
                De fotograaf van een persoon heeft het recht op de gemaakte foto, tenzij in een aantal uitzonderingstoestanden zoals portretrecht, koningen en zo .. en er is ook steeds een verschil in interpretatie tussen een foto maken, opslaan (in een database bv) en publiceren.

                Originally posted by Hombre
                [En wat met het portretrecht?
                Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Lightyear
                  Portretrecht moet je toch laten vastleggen in een contract? Dat heeft dus volgens mij geen invloed.
                  De fotograaf van een persoon heeft het recht op de gemaakte foto, tenzij in een aantal uitzonderingstoestanden zoals portretrecht, koningen en zo .. en er is ook steeds een verschil in interpretatie tussen een foto maken, opslaan (in een database bv) en publiceren.

                  Originally posted by Hombre
                  [En wat met het portretrecht?

                  PORTRETRECHT staat helemaal los van de eigendomsrechten op de foto. Portretrecht is het recht dat de fotograaf krijgt om iemand (of iets, want portretrecht schijnt ook op gebouwen, voorwerpen en constructies te slaan) te fotograferen. Er moet één of ander oud artikel in het BW staan waarin dit juist bepaald wordt, maar ik kan het niet zo dadelijk terugvinden. In principe moet een fotograaf aan iedereen die hij wil fotograferen vooraf toestemming vragen om hen te portreteren.
                  Onlangs heeft hier op het forum trouwens nog een verhitte thread gelopen over het nut en de zin van dat portretrecht. Er wordt algemeen aangenomen dat portretrecht niet expliciet moet verleend worden door oa. "publieke" personen, mensen die als onderdeel van een groter geheel op een publieke plaats gefotografeerd worden of die onherkenbaar gefotografeerd worden, iemand die duidelijk voor een foto "poseert"...

                  Ik heb bv al zelf meegemaakt dat er op mijn werk een bedrijfsfilm gemaakt werd en er toen aan ALLE personeelsleden van tevoren schriftelijke toestemming werd gevraagd om zich te laten filmen. De "wringers" die dat weigerden, werden ook effectief buiten beeld gehouden. Uiteraard was ikzelf één van die "wringers"

                  Comment


                  • #10
                    je hebt daar wel een punt, en het lijkt me ook het best dat wanneer je toch een reactie krijgt van een gefotografeerd persoon die zich 'te' persoonlijk voelt aangesproken, je ook gemakkelijk een tegemoetkoming kan doen, dus allesomvattend, eventueel toch een gratis printje aan die persoon kwijt kan, zo zijn beide partijen gerustgesteld.

                    Candids werk ik meestal af zonder voorafgaandelijke toestemming, maar dan wordt het personnage ook niet 'geviseerd' in de picture gezet, portretten zijn bij mij ook steeds voorafgaandelijk goedgekeurd. Publicaties eveneens, daarvoor vraag ik toestemming.

                    Comment

                    Working...
                    X