Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

    Ik heb plannen om een Sun Sniper Strap te kopen. Dit lijkt mij wel een aangename draagriem. Zijn er volgens jullie nog betere alternatieven?
    Last edited by Tim76; 29 juli 2011, 18:54.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

    gebruik eens de zoekfunctie!

    staan 2 ramp topics over de sunsniper hier!

    heb er zelf 1, blijft altijd aan mijn camera!
    ben er uiterst tevreden van.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

      Ik heb een BlackRapid, zelfde idee als ss, maar die blijft niet altijd aan de camera en dan moet je de discipline hebben om die altijd direct aan je tas vast te maken, want leg je hem naats je neer dan ligt na een kwartiertje in eens niet meer naast je, voornamelijk omdat ver weggelopen bent.....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

        Ik ook content van mijn Blackrapid
        Had de oude versie, stand tegengekomen op de fotokina: nieuwe gekregen

        Comment


        • #5
          Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

          Welke Blackrapid hebben jullie rs4, rs5 of rs7. Wat is het verschil juist tussen de Sun Sniper en de Blackrapid? Welke raden jullie aan de Sun Sniper of de Blackrapid?
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #6
            Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

            dan net gelijk canon vs nikon

            beiden zijn goed, 't is wat jij verkiest
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

              Ik heb net de andere topics gevonden en ga morgen naar Studio73 om ze eens te testen.

              Wat is eigenlijk het verschil tussen de RS4 en de RS7.
              Last edited by Tim76; 29 juli 2011, 21:06.
              Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

              Comment


              • #8
                Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                Ik heb ze beide getest bij Studio73, en heb toen voor de SunSniper gekozen, omdat die me toen iets comfortabeler leek. Heb een oplossing aangereikt gekregen om een mogelijke ramp te voorkomen.
                Enig nadeel van de SunSniper (en weet niet of de BlackRapid dat ook heeft) is dat ik regelmatig de schouderband opnieuw op m'n schouder moet leggen, omdat die de neiging heeft om naar achteren of naar voren te glijden.
                Maar de SunSniper (of de BlackRapid) is een fantastische oplossing voor een typisch probleem: pijn in de nek na het (lang) dragen van een zware combo van camera+objectief.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Enig nadeel van de SunSniper (en weet niet of de BlackRapid dat ook heeft) is dat ik regelmatig de schouderband opnieuw op m'n schouder moet leggen, omdat die de neiging heeft om naar achteren of naar voren te glijden.
                  Daarvoor gebruiken ze "stoppers" bij blackrapid. Kleine clipjes die de riem doen terugglijden als je je toestel laat zakken. Werkt niet 100% als je kledij wat ruwer is, naar toch beter als een riem die odersteboven hangt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                    Dat zou inderdaad wel eens een verbetering kunnen zijn... Bij de SunSniper is het bredere stuk dat op je schouders zou moeten (blijven) liggen wel vast verbonden met de dunnere riem. Het is dus niet zo dat de bredere band te verschuiven is op de riem zelf. Is dat bij de BlackRapid wel het geval?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                      Welke Blackrapid hebben jullie rs4, rs5 of rs7. Wat is het verschil juist tussen de Sun Sniper en de Blackrapid? Welke raden jullie aan de Sun Sniper of de Blackrapid?
                      ik heb ze allebei en gebruik eigenlijk voornamelijk de blackrapid (is soepelder)

                      de sun sniper alleen als ik bv. bij een huwelijk met twee camera's rondloop...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                        Ik heb uiteindelijk de Black Rapid gekocht.
                        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                          Ik heb de Sun Sniper. Na eerst wat problemen gehad te hebben (mijn batterijgrip viel uit
                          elkaar en daardoor kon ik mijn materiaal op de grond bij elkaar zoeken) ben ik nu heel
                          tevreden van de riem. Hij blijft er altijd aan.
                          Maar zoveel mensen in Brugge die me vragen wat voor riem ik heb, waar ze die kunnen
                          kopen, hoeveel die kost. Blijkbaar toch nog niet zo goed bekend.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Ik heb de Sun Sniper. Na eerst wat problemen gehad te hebben (mijn batterijgrip viel uit
                            elkaar en daardoor kon ik mijn materiaal op de grond bij elkaar zoeken) ben ik nu heel
                            tevreden van de riem. Hij blijft er altijd aan.
                            Maar zoveel mensen in Brugge die me vragen wat voor riem ik heb, waar ze die kunnen
                            kopen, hoeveel die kost. Blijkbaar toch nog niet zo goed bekend.
                            pff merendeel weet gewoon niet beter dan de strap die bij de camera zit!
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

                              Is een sunsniper of een blackrapid ook bruikbaar/handig op de fiets?

                              Comment

                              Working...
                              X