PDA

Volledige versie bekijken : Sun Sniper Strap of is er een betere draagriem

Tim76
29 juli 2011, 17:04
Ik heb plannen om een Sun Sniper Strap te kopen. Dit lijkt mij wel een aangename draagriem. Zijn er volgens jullie nog betere alternatieven?

david_ve
29 juli 2011, 17:30
gebruik eens de zoekfunctie!

staan 2 ramp topics over de sunsniper hier!

heb er zelf 1, blijft altijd aan mijn camera!
ben er uiterst tevreden van.:G

hjanssen
29 juli 2011, 17:33
Ik heb een BlackRapid, zelfde idee als ss, maar die blijft niet altijd aan de camera en dan moet je de discipline hebben om die altijd direct aan je tas vast te maken, want leg je hem naats je neer dan ligt na een kwartiertje in eens niet meer naast je, voornamelijk omdat ver weggelopen bent.....

Lennert
29 juli 2011, 18:17
Ik ook content van mijn Blackrapid :G
Had de oude versie, stand tegengekomen op de fotokina: nieuwe gekregen :)

Tim76
29 juli 2011, 18:50
Welke Blackrapid hebben jullie rs4, rs5 of rs7. Wat is het verschil juist tussen de Sun Sniper en de Blackrapid? Welke raden jullie aan de Sun Sniper of de Blackrapid?

david_ve
29 juli 2011, 19:04
dan net gelijk canon vs nikon

beiden zijn goed, 't is wat jij verkiest

Tim76
29 juli 2011, 20:40
Ik heb net de andere topics gevonden en ga morgen naar Studio73 om ze eens te testen.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de RS4 en de RS7.

LesC
30 juli 2011, 09:52
Ik heb ze beide getest bij Studio73, en heb toen voor de SunSniper gekozen, omdat die me toen iets comfortabeler leek. Heb een oplossing (http://forum.belgiumdigital.com/f36/sun-sniper-begeeft-374206-4.html#post3204568) aangereikt gekregen om een mogelijke ramp te voorkomen.
Enig nadeel van de SunSniper (en weet niet of de BlackRapid dat ook heeft) is dat ik regelmatig de schouderband opnieuw op m'n schouder moet leggen, omdat die de neiging heeft om naar achteren of naar voren te glijden.
Maar de SunSniper (of de BlackRapid) is een fantastische oplossing voor een typisch probleem: pijn in de nek na het (lang) dragen van een zware combo van camera+objectief.

Lennert
30 juli 2011, 10:47
Enig nadeel van de SunSniper (en weet niet of de BlackRapid dat ook heeft) is dat ik regelmatig de schouderband opnieuw op m'n schouder moet leggen, omdat die de neiging heeft om naar achteren of naar voren te glijden.
Daarvoor gebruiken ze "stoppers" bij blackrapid. Kleine clipjes die de riem doen terugglijden als je je toestel laat zakken. Werkt niet 100% als je kledij wat ruwer is, naar toch beter als een riem die odersteboven hangt.

LesC
30 juli 2011, 11:46
Dat zou inderdaad wel eens een verbetering kunnen zijn... Bij de SunSniper is het bredere stuk dat op je schouders zou moeten (blijven) liggen wel vast verbonden met de dunnere riem. Het is dus niet zo dat de bredere band te verschuiven is op de riem zelf. Is dat bij de BlackRapid wel het geval?

d_oracle
30 juli 2011, 20:48
Welke Blackrapid hebben jullie rs4, rs5 of rs7. Wat is het verschil juist tussen de Sun Sniper en de Blackrapid? Welke raden jullie aan de Sun Sniper of de Blackrapid?

ik heb ze allebei en gebruik eigenlijk voornamelijk de blackrapid (is soepelder)

de sun sniper alleen als ik bv. bij een huwelijk met twee camera's rondloop...

Tim76
30 juli 2011, 22:43
Ik heb uiteindelijk de Black Rapid gekocht.

doudeke
31 juli 2011, 07:04
Ik heb de Sun Sniper. Na eerst wat problemen gehad te hebben (mijn batterijgrip viel uit
elkaar en daardoor kon ik mijn materiaal op de grond bij elkaar zoeken) ben ik nu heel
tevreden van de riem. Hij blijft er altijd aan.
Maar zoveel mensen in Brugge die me vragen wat voor riem ik heb, waar ze die kunnen
kopen, hoeveel die kost. Blijkbaar toch nog niet zo goed bekend.

david_ve
31 juli 2011, 08:27
Ik heb de Sun Sniper. Na eerst wat problemen gehad te hebben (mijn batterijgrip viel uit
elkaar en daardoor kon ik mijn materiaal op de grond bij elkaar zoeken) ben ik nu heel
tevreden van de riem. Hij blijft er altijd aan.
Maar zoveel mensen in Brugge die me vragen wat voor riem ik heb, waar ze die kunnen
kopen, hoeveel die kost. Blijkbaar toch nog niet zo goed bekend.

pff merendeel weet gewoon niet beter dan de strap die bij de camera zit!

SamWitse
5 oktober 2011, 14:17
Is een sunsniper of een blackrapid ook bruikbaar/handig op de fiets?

david_ve
5 oktober 2011, 18:49
op fiets en scooter ok.
eventueel de riem wat inkorten om schokken te minderen, maar gaat vrij vlot

doudeke
6 oktober 2011, 04:43

Voor de één wel, voor een ander weer niet. Op de scooter valt het best mee. Op de fiets
vind ik het niet erg handig, zelfs als je de riem inkort, of zoals ik een tijdje deed: een
extra riem om hem ter plaatse te houden.
Even met de fiets naar hier of ginder is geen probleem, maar bij een echte fietstocht is
het niet de beste oplossing.

Lieven De Vlaminck
6 oktober 2011, 07:27
pff merendeel weet gewoon niet beter dan de strap die bij de camera zit!
Ja, en dan?

L.

Pink Floyd fan
6 oktober 2011, 07:53

Ik heb een stuurtas van AGU (Navigator) met een Quick Fix bevestiging: Er past een DSLR met een standaard zoom in (Sigma 18-125)

LittleLeentje
6 oktober 2011, 13:52
sunsniper hier. heel content van :-)

LesC
6 oktober 2011, 14:08
Voor mij ook, maar toch een stuk geruster met de extra, homemade beveiliging (http://forum.belgiumdigital.com/f36/sun-sniper-begeeft-374206-5.html#post3226105). :G

guido1956
6 oktober 2011, 14:11
hier in cominatie van de BDstrap met de Op/Tech usa sling strap. Het schouderstuk van de Sun Sniper voelde mij te hard aan. Met de klikconnectoren snel overschakelbaar naar korte lus voor enkel in de hand te houden of naar de traditionele nekstrap.

SamWitse
7 oktober 2011, 10:04
De bedoeling is toch om met een mountainbike te rijden, en bij stops snel foto's te kunnen nemen. Een draagtasje aan het stuur lijkt mij dan niet zo'n goede oplossing.
Ik heb een 'buikriem' gezien die een camera op je buik moet houden, maar dat lijkt mij helemaal onpraktisch.
Een Sunsniper of BlackRapid zou mij wel in staat stellen snel te fotograferen, maar is er een mogelijkheid om die 'vast' te zetten, tegen schokken?
Iemand ervaring of andere oplossingen?

paly
7 oktober 2011, 10:11
Kijk eens naar de RS-sport:
http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-sport/

SamWitse
11 oktober 2011, 07:30
Dir RS-Sport heb ik gezien, maar ik zie niet in hoe een extra schouderriempje ervoor zou zorgen dat de camera niet meer bengelt terwjil je fietst. :confused:
En die publiciteitsfoto van een mountainbiker met een camera is wel mooi, maar wat is de realiteit?
Heeft er iemand zin om met zijn/haar strap op de fiets te springen, en zijn/haar ervaring publiek te maken? Waar zitten hier de sportievelingen? :cool:

Wim.Vanmaele
11 oktober 2011, 09:16
Dir RS-Sport heb ik gezien, maar ik zie niet in hoe een extra schouderriempje ervoor zou zorgen dat de camera niet meer bengelt terwjil je fietst. :confused:
En die publiciteitsfoto van een mountainbiker met een camera is wel mooi, maar wat is de realiteit?
Heeft er iemand zin om met zijn/haar strap op de fiets te springen, en zijn/haar ervaring publiek te maken? Waar zitten hier de sportievelingen? :cool:
Ik gebruik de SunSniper zonder extra riempjes ... MAAR, dan gebruik ik wel een doodgewone damesfiets. Daar stap je als het ware in het frame door. Linkervoet op het pedaal en de rechtervoet gaat dan zonder probleem doorheen het Y-vormige frame.
Met een herenfiets daarentegen valt dit serieus tegen. Daar moet je als het ware over het frame van de fiets springen waardoor je voorovergebogen komt te staan op de linkerpedaal. Gevolg, je fototoestel krijgt een impuls en wil zich naar voor bewegen. De wet de traagheid en andere krachten zorgen er voor dat het ding vervelend en vooral vervaarlijk hangt te bengelen, te slingeren ...
Tweede feit is zo dat je op een damesfiets meestal meer rechtop zit dan op een herenfiets. Ook dat is een puntje voor om de SUnSniper te gebruiken zonder extra's en ervoor te zorgen dat je fototoestel stabiel hangt.
Mijn ervaringen met de fiets(en) nopen mij ertoe om steeds weer de damesfiets te gebruiken als ik zinnens ben foto's te nemen en ik dus hetzij de Sun Sniper gebruiker of een gewone tas.
Feitelijk vind ik een herenfiets en het gebruik van een Sun Sniper waarbij je fototoestel naast je komt te hangen NIET veilig.

Tot hier mijn ervaringen, opmerkingen en eventueel aanbevelingen

Mouseketeer
11 oktober 2011, 14:29
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een andere riem (bij mij vooral om mijn nek te sparen).
Die riemen waar je toestellen aan hangt te bengelen vind ik zelf ook maar niets.
Toevallig kwam ik op de B-grip (http://www.fotokonijnenberg.nl/productlist/42358/draagriemen.html#?brands=M-2398&types=&stock=&kw=&pricerange=-&pager=0&sort=rel&items=20) uit, je hangt het aan een riem rond je heup en je kan je toestel er eenvoudig in en uit klikken. Ik kan je niet zeggen of het stevig genoeg zal zijn voor wat je het wil gebruiken, maar 't is misschien wel iets om ook eens te bekijken.
Ann

guido1956
11 oktober 2011, 17:18
Misschien is dit een betere oplossing voor jou:

http://www.bgrip-nl.com/winkel/index.php/b-grip-1.html