Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200/F2.8 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-200/F2.8 probleem

    Ik heb gemerkt dat bij sommige foto's de rechterzijde niet scherp is. Doet zich voor volopen, maar ook wat dichtgeknepen bv. F5.6 . Iemand enig idee ? Hier een voorbeeld,

    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

    Decentering van één of meerdere glaselementen ergens binnenin het lenshuis. Dichtstoppen naar f/5.6 of kleiner helpt hierbij inderdaad niet.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

      Enig idee of zoiets wordt hersteld of geven ze een nieuwe in de plaats ? Ik ga er in ieder geval mee terug naar de winkel want heb nog garantie.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Enig idee of zoiets wordt hersteld of geven ze een nieuwe in de plaats ? Ik ga er in ieder geval mee terug naar de winkel want heb nog garantie.
        Ik heb dit gevonden:

        Uit http://forum.photozone.de/index.php?...turer-service/

        Well, decentering (or any other issues) can happen with lenses of any manufacturer. When purchased new, you often have the chance to return for a full refund (especially in Europe), with lenses out of the grace period though your only hope is the manufacturer's service.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

          Heb vandaag de lens terug, na een maand in herstelling. Het is beter nu maar ik zie nog altijd onscherpte aan de rechterzijde. Misschien nog Tamron eigenaars die dit hebben ? Moet ik ermee terug naar de winkel?

          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

            Ik heb er geen ervaring mee, maar het valt wel erg op he.
            Ik zou er niet tevreden mee zijn, vooral niet als ze pas uit herstelling komt.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Decentering van één of meerdere glaselementen ergens binnenin het lenshuis. Dichtstoppen naar f/5.6 of kleiner helpt hierbij inderdaad niet.
              Dat was ook mijn gedacht toen ik deze foto zag.

              Alex, terug ermee naar de winkel zou ik zeggen. Het verschil tussen links en rechts is wel opmerkelijk. Ik zie een klein beetje CA (zo'n lichtblauw/turkoois randje) aan de rechterkant ook trouwens.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Heb vandaag de lens terug, na een maand in herstelling. Het is beter nu maar ik zie nog altijd onscherpte aan de rechterzijde. Misschien nog Tamron eigenaars die dit hebben ? Moet ik ermee terug naar de winkel?

                Dit is echt kl*** . ik zou er mee terug gaan , want hiermee maak je geen enkele goede foto .. je zal zelf altijd ontevreden blijven ..
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  Dit is echt kl*** . ik zou er mee terug gaan , want hiermee maak je geen enkele goede foto .. je zal zelf altijd ontevreden blijven ..
                  En je ziet het vooral zelf, anderen zullen het misschien minder gaan zien.
                  Als je 'filter size' vergelijkt met 'F4' zie je toch wel merkelijk verschil.
                  Ik zou zelfs een afdruk van meenemen naar de winkel met datum er op.

                  succes ermee
                  Nikon D7000 en wat lenzen.
                  http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

                    Ik zou zelfs een afdruk van meenemen naar de winkel met datum er op
                    Yup, dat ga ik ook doen, heb ze al op een SD kaartje gezet.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 70-200/F2.8 probleem

                      Ik kan het niet begrijpen hoe men zo'n lens kan afleveren na herstelling.
                      Gewoon schandalig!
                      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                      Comment

                      Working...
                      X