Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50 mm 1.8 of 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50 mm 1.8 of 1.4

    Hoi,

    Ik heb momenteel een 85 mm 1.8 in mijn bezit waar ik 200 % tevreden over ben. Ik heb een cropcamera en voor een full body is de afstand tot de persoon soms wat groot en daarom zou ik graag een 50 mm bijkopen.

    Ik twijfel tussen de 1.8 en de 1.4 versie. Is de 50 mm 1.8 net zo goed als de 85 mm versie of scheelt dit toch een stuk? Is de 1.4 versie toch een gevoelig stuk beter of is deze de meerprijs niet waard?
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

    het verschil tussen de 50 1.8 & 85 1.8 is groot...

    de 85 is scherper en de AF is een stuk sneller.
    het verschil tussen de 50 1.8 & 50 1.4 is hetzelfde... 50 1.4 & 85 1.8 zijn ook beter gebouwd.

    Heb net zelf pas de 50 1.4 gekocht.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

      Voor sporadisch gebruik is de 50mm 1.8 meer dan voldoende. Hou er rekening mee dat het plastiek is. Het voelt en ziet er ook niet ui
      De 1.4 ziet en voelt aan zoals de 85mm 1.8.

      Grootste verschil is de bouw en de AF. Die van de 1.8 is trager en maakt meer lawaai.
      Prijsverschil is niet immens, toch niet als ge kijkt naar de 50mm 1.2

      50mm is mijn lievelings focal length maar dan op FF.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

        De 50 mm/1.4 ken ik niet. De 1.8 versie heb ik een tijdje gebruikt op mijn 5D MK2 en er weer afscheid van genomen. De scherpte viel me niet mee en ik vond de AF onvoldoende betrouwbaar.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

          Ik heb ook nog een 50 1.8 gehad en in tegenstelling tot al die fantastic plastic aanhangers
          vond ik ze qua AF matig, zowel wat snelheid betreft als exactheid. Missers genoeg van een
          prul van een lens. En dat prul mag je gerust letterlijk nemen. Al zou ze voor sporadisch ge-
          bruik best wel eens kunnen voldoen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            ...... Al zou ze voor sporadisch ge-
            bruik best wel eens kunnen voldoen.
            presteert ie dan beter?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              presteert ie dan beter?
              grt,bouk.
              als het voor sporadisch gebruik is, is het zot om er meer geld tegen aan te gooien bedoelt douddeke (denk ik)
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                als het voor sporadisch gebruik is, is het zot om er meer geld tegen aan te gooien bedoelt douddeke (denk ik)
                Dank u wel, Hans. Dat bedoelde ik inderdaad. Maar er is nog een tweede. Vroeger gebruikte
                ik naast mijn 17-55 2.8 mijn 85 1.8 slechts sporadisch. En was daar zeer over te spreken.
                Sedert een tijdje ben ik ze meer en meer gaan gebruiken. En nu storen me bepaalde dingen
                meer, zoals purple fringing en dergelijks; iets wat me vroeger, bij sporadisch gebruik zelfs
                niet was opgevallen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Dank u wel, Hans. Dat bedoelde ik inderdaad. Maar er is nog een tweede. Vroeger gebruikte
                  ik naast mijn 17-55 2.8 mijn 85 1.8 slechts sporadisch. En was daar zeer over te spreken.
                  Sedert een tijdje ben ik ze meer en meer gaan gebruiken. En nu storen me bepaalde dingen
                  meer, zoals purple fringing en dergelijks; iets wat me vroeger, bij sporadisch gebruik zelfs
                  niet was opgevallen.
                  dan kan je gaan sparen voor de 1.2 he
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    dan kan je gaan sparen voor de 1.2 he
                    Ben al aan het tellen. Sparen doet mijn vrouw. Weliswaar voor andere dingen, maar af en
                    toe bedel ik me zelf iets bij elkaar. Alhoewel, eigenlijk vond ze de 85 1.8 al zo veel geld
                    voor een lens waar je niet eens iets mee kan dichterbij of verder weg draaien. Als daar
                    trouwens niet Cartier of Chanel of iets dergelijk fraais opstaat, is het in haar ogen sowieso
                    al een prul.
                    Een flinterdunne dof zegt haar evenveel als een mossel met een jurk aan. Tja.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Een flinterdunne dof zegt haar evenveel als een mossel met een jurk aan. Tja.
                      ROFL HAHAHAHA

                      (thuis van t zelfde zunne )
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Ben al aan het tellen. Sparen doet mijn vrouw. Weliswaar voor andere dingen, maar af en
                        toe bedel ik me zelf iets bij elkaar. Alhoewel, eigenlijk vond ze de 85 1.8 al zo veel geld
                        voor een lens waar je niet eens iets mee kan dichterbij of verder weg draaien. Als daar
                        trouwens niet Cartier of Chanel of iets dergelijk fraais opstaat, is het in haar ogen sowieso
                        al een prul.
                        Een flinterdunne dof zegt haar evenveel als een mossel met een jurk aan. Tja.
                        Mischien een nieuwe merknaam het leven inroepen als CartierCanon? zou je vrouw daar wel iets aan vinden?
                        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                          Anyway, on topic nu.

                          Zoals anderen al zeggen: tussen de 50 f1.8 en de 85 1.8 is een gigantisch verschil in 1) scherpte, 2)focussnelheid en 3)bouwkwaliteit van de lens.

                          ik vergelijk de de 85 f1.8 een beetje met de 50 f1.4 qua prestaties. Heb onlangs na 2jaar heel veelvuldig de 50 f1.8 gebruikt te hebben overgestapt naar een 50 f1.4... en ja, het verschil is duidelijk te merken hoor.

                          Maar met de 50 1.8 niets mis als je'm sporadisch gebruikt en niet inzit met een iets tragere scherpstelling en de plastieke uitvoering ervan.
                          * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                            Oorspronkelijk geplaatst door LittleLeentje Bekijk bericht
                            Heb onlangs na 2jaar heel veelvuldig de 50 f1.8 gebruikt te hebben overgestapt naar een 50 f1.4... en ja, het verschil is duidelijk te merken hoor.
                            Hmm, ben ik niet mee akkoord (buiten puur de bouwkwaliteit, en daarom ben ik ook naar de 50mm 1.4 overgestapt)
                            Ik merk zo goed als geen verschil in AF snelheid/accuraatheid en ik heb 3x een 50 1.8 gehad en 2x een 50 1.4. Qua beeldkwaliteit is er wel wat meer verschil (vooral mooiere bokeh) maar ik moet wel zeggen dat mijn eerste 50 1.8 op f1.8 scherper was dan mijn toenmalige 50 1.4 op f1.8.

                            Van alle lenzen die Canon heeft is (imo!) de 50mm f1.4 degene die het meest dringend een update nodig heeft.

                            Tenzij je echt 50mm MOET hebben, zie ik niet in waarom iemand de 50mm 1.4 zou verkiezen boven een 85mm 1.8.
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50 mm 1.8 of 1.4

                              Zo sterk is die 50mm ook niet, die bezit trouwens ook geen ring type USM motor maar een zielig klein ding dat wel eens durft te gaan vast zitten.
                              Moest ik de mijne niet als (toen nog stuk) exemplaar aan €100 gekocht hebben zou ik toch de 1.8 aanraden. (of een 35mm f2)

                              Comment

                              Working...
                              X