Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik ben klein en zij zijn groot...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik ben klein en zij zijn groot...

    Voelen jullie ook niet klein als je werken ziet op sites als een http://1x.com/#?
    Dan wordt je met je neus op de waarheid gedrukt: "Verdikke, ik heb nog een lange weg af te leggen!"
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

  • #2
    Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

    Soms wel, soms niet

    Ik denk meestal wel: "verdikke, zo prachtig! Mocht ik dat ook kunnen...", maar aan de andere kant denk ik dan: "wat hebben ze er van tijd ingestoken", wat hun goed recht is natuurlijk

    Maar sinds ik wat meer rondsluip op 500px heb ik al vele pareltjes gezien.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

      De "popular" sectie bij 500px kan gerust mee met het niveau van 1x.com
      Het lijkt alsof ze een heel goed waarderingssysteem gevonden hebben, want (tot nu toe) staan er nog geen banale foto's hoog op de lijst, wat bij flickr dikwijls wel het geval is.

      1x.com is geweldig, maar de selectie gebeurt soms volgens een beetje een dubbele standaard. Ik heb al foto's ingezonden die geweigerd werden, waar dan een week later een quasi gelijkaardig beeld wel gepubliceerd werd
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

        ik zou me ook terug wat meer moeten bezig houden met van die dingen.
        Tot voor een jaar geleden was ik verslaafd aan flickr, ik postte er elke dag een foto, en gaf veel comments en kreeg ook veel comments.

        1x.com vind ik meestal ook wel een erg straf niveau. ik heb nog nooit iets ingezonden.
        Heb me vandaag ook een account aangemaakt op 500px, maar net hetzelfde als Flickr is dat zo verdomd tijdrovend om die dingen naast je Facebook en website en blog ook nog te onderhouden....
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #5
          Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

          Ik vind het heerlijk om dat hoge niveau te kunnen bewonderen. En zo'n doel hou ik me ook voor ogen: altijd hoger mikken, steeds maar verbeteren en verfijnen.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

            Ik vind het heerlijk om dat hoge niveau te kunnen bewonderen. En zo'n doel hou ik me ook voor ogen: altijd hoger mikken, steeds maar verbeteren en verfijnen.
            Sluit mij daar volledig bij aan ... je lat altijd een beetje hoger leggen, dat maakt deze hobby zo interessant imho
            Jammer genoeg gaat het eerder met piepkleine stapjes vooruit i.p.v. stevige tred
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

            Comment


            • #7
              Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Ik vind het heerlijk om dat hoge niveau te kunnen bewonderen. En zo'n doel hou ik me ook voor ogen: altijd hoger mikken, steeds maar verbeteren en verfijnen.
              Ik vind je strandwachter toch een 1x.com'etje waard hoor
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Ik vind je strandwachter toch een 1x.com'etje waard hoor
                Dankje, Nena. Ik zou het toch graag nog ietske meer bevestigd van mezelf willen zien vooralleer ik me aan die stap waag. Tis zeker nog wat te vroeg voor mij.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Dankje, Nena. Ik zou het toch graag nog ietske meer bevestigd van mezelf willen zien vooralleer ik me aan die stap waag. Tis zeker nog wat te vroeg voor mij.
                  Wie niet waagt niet wint
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                    En dat men niet over een heel arsenaal topglas moet beschikken weten we al langer maar deze Belg net leren kennen op de 1x site
                    Browse 200,000 curated photos from photographers all over the world

                    Zijn gebruikte materiaal is onderaan te vinden. Wat een creatieve geest heeft die man

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      En dat men niet over een heel arsenaal topglas moet beschikken weten we al langer maar deze Belg net leren kennen op de 1x site
                      Browse 200,000 curated photos from photographers all over the world

                      Zijn gebruikte materiaal is onderaan te vinden. Wat een creatieve geest heeft die man
                      Die staat al langer op mijn favorietenlijstje, geweldig en knap werk.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                        tja..voor mij toch meer een artiest dan echt een fotograaf hoor.
                        maar wat ie maakt is inderdaad erg goed.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          En dat men niet over een heel arsenaal topglas moet beschikken weten we al langer maar deze Belg net leren kennen op de 1x site
                          Browse 200,000 curated photos from photographers all over the world

                          Zijn gebruikte materiaal is onderaan te vinden. Wat een creatieve geest heeft die man
                          Inderdaad, die man is vooral creatief bezig met Photoshop, daar heb je zelfs geen camera of objectieven voor nodig, foto's zijn er bij de vleet te downloaden.
                          Volgens mij zijn dat eigenlijk twee dingen appart, foto's maken of foto's bewerken, natuurlijk zal je als bewerker nog wel een beetje meer voldoening hebben als je deze foto's hebt zelf gemaakt.
                          Zo ken ik iemand (hier ook actief op BD) die reeds een paar jaar foto's bewerkte (ook als zijn job bij Roularta) maar pasioneel als hobby, en pas daarna zelf een deftig toestel heeft aangekocht.

                          Zelf hou ik meer van pure fotografie, mischien omdat ik 25 jaar analoog heb gewerkt, maar met als grootse reden omdat dat photoshoppen mij niet genoeg in de vingers zit.

                          Ik heb de grootste bewondering voor die mensen die 50 jaar geleden analoog van die wauw foto's konden maken, pure analoge fotografie van een niveau.

                          Uitspraken (als reactie op een foto) "ik zou dat paaltje wat wegclonen" bv. hebben op zich weinig met fotografie te maken, maar we zijn nu eenmaal in een ander fotografisch tijdperk beland.

                          Natuurlijk zitten daar prachtige bewerkingen in, wat ik ook graag zou willen kunnen, maar het moet vooral prettig blijven als je het als hobby doet.

                          We zullen allemaal wel ergens zeer ervaren en gekende fotografen kennen, die het met de komst van de digitale fotografie niet meer zagen zitten om over te stappen, nogthans waren dat ook soms kunstenaars in hun vak.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Voelen jullie ook niet klein als je werken ziet op sites als een http://1x.com/#?
                            Dan wordt je met je neus op de waarheid gedrukt: "Verdikke, ik heb nog een lange weg af te leggen!"
                            Natuurlijk voel je je klein als je dat bekijkt, zie ook maar eens naar de betere reclamefotografie, maar als je daar naar kijkt en dat wil evenaren, dan leg je beter je fototoestel in de kast denk ik.

                            Op dat soort websites krijg je alleen het beste van het beste te zien, hetzelfde bij beelden (foto of film) afkomstig van national geographic, moesten we weten wat daar achter zit, soms is dat een levenswerk, of een foto waar een beroeps jaren naar uitkijkt, als je dat wil nastreven kom je tijd van leven tekort denk ik.

                            Maar het is ook zo dat veel prachtige beelden die soms met veel geluk een meeval zijn gemaakt, nooit het grote publiek bereiken of worden opgemerkt, mischien heb je er zelf wel eentje in je bezit Vinnydizzy en is de weg wel korter dan je denkt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik ben klein en zij zijn groot...

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              ........

                              Uitspraken (als reactie op een foto) "ik zou dat paaltje wat wegclonen" bv. hebben op zich weinig met fotografie te maken, maar we zijn nu eenmaal in een ander fotografisch tijdperk beland.
                              ja...maar dat deden we in de doka ook al hoor, maar dat was toen veel meer werk.
                              in dit digi/tijdperk denk je u al aan fotoshoppen bij het maken van je compo.
                              dat paaltje/blaadje wat in de weg zit, shop ik er thuis achter de PC wel uit.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X