Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik heb een defect aan mijn nikon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik heb een defect aan mijn nikon lens

    Kan er me iemand wegwijs maken in de manier om zo'n probleem aan te pakken en op te lossen, tegen een democratische prijs maar ook binnen een bepaalde redelijke termijn.
    Overal nemen ze wel lenzen binnen maar ik zou zo veel mogelijk direct "to the point" willen, desnoods binnenbrengen, erop wachten uit proberen en betalen.
    Of kan dat niet? Moet je dan onmiddelijk weer of best een nieuw kopen?
    In zo'n geval zijn er dan gegadigden voor die kapotte lens?
    bedank alvast voor de suggesties.

  • #2
    Re: ik heb een defect aan mijn nikon lens

    Als je eens aangaf over welke lens het gaat, voor een kitlens is de container + een 'nieuwe' 2de handse kopen vaak de goedkooptse oplossing, maar het hangt natuurlijk ook van het probleem af, maar de uurlonen nekken je. Van een toplens is reparatie vaak een geode oplossing. Probeer Rofa in Den Haag eens.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ik heb een defect aan mijn nikon lens

      Je geeft geen details.
      De Nikon reparatiedienst kan je vertellen hoe en wat. Een onafhankelijke reparateur ook, maar het is niet zeker dat deze kan/ wil repareren. Een winkel zal alleen als doorgeefluik dienen, dat ook kosten maakt.
      Een diagnose met offerte moet je aanvragen. Kost geld, net zoals jouw reis en verblijf. Repareren is mensenwerk, gaat tegen uurloon. Garage is ook niet goedkoop.

      Wil je al deze soesa niet, koop dan meteen een nieuwe lens.

      Lees de voorwaarden en Veelgestelde Vragen bij de reparatiedienst bv. http://www.nikonservice.nl/.

      Groet Hans.

      Comment


      • #4
        Re: ik heb een defect aan mijn nikon lens

        De lens is een 18-200mm Nikon lens, die ik heb leren waarderen en bijna onmisbaar is geworden. Alhoewel de lens niet meer van de jongste is, is ze toch nog niet geschikt om afgedankt te worden. Het is uiteraard eenvoudig om er een nieuwe aan te schaffen, maar toch wil ik de moeite doen om naar een oplossing te zoeken. Alvast dank voor die eerste reacties.

        Comment

        Working...
        X