Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modelfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modelfotografie

    Beste,

    Mijn vriendin wil heel graag starten met modelfotografie, ze heeft al een lichte fotografische achtergrond (via school), maar heeft nog niet echt genoeg informatie meegekregen.

    Nu zijn haar belangrijkste vragen:
    - Welk Merk (Toestel)
    - Extra benodigdheden
    - Welk objectief

    Indien er nog iets belangrijks over het hoofd wordt gezien mag dit ook altijd vermeld worden.

    Alvast bedankt,
    Glenn
    Deviantart account: Klikje!

  • #2
    Re: Modelfotografie

    belgiumdigital account.

    denk dat de vragen die je stelt niet echt de goei zijn, om van start te gaan als modelfotograaf. Materiaal is natuurlijk belangrijk, ervaring en contacten nog veel belangrijker, dunkt me.

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

    Comment


    • #3
      Re: Modelfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
      Beste,

      Mijn vriendin wil heel graag starten met modelfotografie, ze heeft al een lichte fotografische achtergrond (via school), maar heeft nog niet echt genoeg informatie meegekregen.

      Nu zijn haar belangrijkste vragen:
      - Welk Merk (Toestel)
      - Extra benodigdheden
      - Welk objectief

      Indien er nog iets belangrijks over het hoofd wordt gezien mag dit ook altijd vermeld worden.

      Alvast bedankt,
      Glenn
      Heeft ze dan geen toestel voor op school?
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Modelfotografie

        Net als je kan voetballen in 1 ste klas of in 4 de provinciale kan je foto's trekken met een Canon 500 D en een Canon 1DmkIII.

        Met alle toestellen kan je aan modelfotografie doen. Zoveel te duurder zoveel te beter. Als je echt geld genoeg hebt ga dan voor de 5D mkII.

        Je kan een EF 50 1.8 lens kopen of een 85 mm 1.8 welke perfect bruikbaar zijn. Je kan ook een EF 70-200 2.8 is kopen als je veel geld hebt.

        Indien een studioset wil kopen neem je als beginner best een Elinchrom D-lite set van 400W. Hierbij nog een achtergrond set van 200 euro en je kan starten. Je kan ook met reportageflitsers werken op locatie (speedlite 580) dan spreken we van strobisme.

        Zonder opleiding of workshop ga je echter niet kunnen werken met een flitsset.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Modelfotografie

          nikon D3x
          nikon 70-200 f2.8 vr mk2
          nikon 85 af-s f1.4
          ...

          wat lampkes en studio
          ....

          budget, ervaring, ... dan gaat het net iets vlotter gaan.

          lukt met iedere camera en bijna iedere lens!

          ik doe het met een nikon d90 en 70-300 lens, soms met 50 f1.8 of met mijn 105 macro (als er plaats genoeg is) een nikon 70-200 f2.8mk2 staat wel op mijn lijstje.

          contacten? fb, internet, ...

          ervaring opdoen? to the point workshops
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Modelfotografie

            Ze heeft wat opzoek werk gedaan maar vind niet echt "goedkope" workshops...
            Enige aanbevelingen? Liefst wel rond de provincie Antwerpen indien mogelijk?

            Alvast bedankt,
            G
            Deviantart account: Klikje!

            Comment


            • #7
              Re: Modelfotografie

              workshops zijn niet goedkoop!

              een fotoclub is ook fijn!

              leg een budget vast, kijk wat ermee te kopen valt en ga shoppen.

              fotoclub in de buurt moet wel te vinden zijn.
              afspreken met een bd'er uit de buurt kan soms ook lukken.
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Modelfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door KillerRu Bekijk bericht
                Ze heeft wat opzoek werk gedaan maar vind niet echt "goedkope" workshops...
                Enige aanbevelingen? Liefst wel rond de provincie Antwerpen indien mogelijk?

                Alvast bedankt,
                G
                Als ik haar was, zou ik eerst beginnen met een basiscursus fotografie. Om zo direct al in modelfotografie te stappen zonder veel ervaring met een DSLR is toch een grote stap. Ik weet niet goed wat ik mag verstaan onder lichte cursus fotografie...
                Het is denk ik ook geldverspilling om een workshop modelfotografie te volgen als je de termen zoals diafragma, sluitertijd, iso, stop, belichtingscompensatie, etc... niet beheerst.
                Als het allemaal te duur is, is er genoeg op het internet te vinden. Zowel sites als videos op youtube enzo.

                Comment


                • #9
                  Re: Modelfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Als ik haar was, zou ik eerst beginnen met een basiscursus fotografie. Om zo direct al in modelfotografie te stappen zonder veel ervaring met een DSLR is toch een grote stap. Ik weet niet goed wat ik mag verstaan onder lichte cursus fotografie...
                  Het is denk ik ook geldverspilling om een workshop modelfotografie te volgen als je de termen zoals diafragma, sluitertijd, iso, stop, belichtingscompensatie, etc... niet beheerst.
                  Als het allemaal te duur is, is er genoeg op het internet te vinden. Zowel sites als videos op youtube enzo.
                  klopt! ik geef workshops strobisme (licht) met modellen, maar als je je camera niet beheerst, kan je daar nieks aanvangen!
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X