Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nummering foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nummering foto's

    'k Heb een probleem met de nummering van mijn foto's die ik van mijn x-drive naar windows XP verkenner heb gedownload.
    Zo doe ik het :
    -ik download een map naar de verkenner. De foto's zijn dan genummerd als IMG 001 enz...
    - in de verkenner verander ik die benaming in bv Lanzarote.12.2 en de verkenner zet daar dan de nummering achter tussen haken.
    - de volgende map van dezelfde datum nummer ik nadien verder.
    Nu is het probleem als ik de foto's in ACD See wil zien dan geeft dit programma de foto's in een andere nummerieke volgorde nl 1 dan 10 dan 100 dan 101. Dus niet in cronologische volgorde.

    Hoe kan ik dit oplossen ????
    Is de nummering in de verkenner van XP zo te regelen dat de nummering niet tussen haken staat want dan heb ik dit probleem in ACD See niet ???
    Of is ACD See zo in te stellen dat de foto's worden getoond in de normale nummerieke volgorde dus 1-2-3...

    Weet iemand hier raad mee ???
    Bedankt voor jullie hulp
    Groetjes Vicky

  • #2
    Dit komt idd omdat ie alfabetisch nummert.
    Dit kan je vermijden door steeds hetzelfde aantal digits te gebruiken :
    ipv 1-10-100-101
    neem 001-010-100-101, als je niet verder dan 999 hoeft te nummeren,
    anders neem je maar 0001-0010-0100-0101-1000...

    Veel programma's (ook ACDSee) voorzien de mogelijkheid om het aantal digits in te stellen.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Vicky ik gebruik in mijn nummering altijd 001 en 085 bv of 0012 en 0013, nooit geen problemen

      oeps telaat Dama was me voor
      BD0235BE

      http://www.pbase.com/macchap

      We do what we can with what we have and where we are

      Comment


      • #4
        Ik kan niet afleiden uit je uitleg of je de nummering handmatig doet of niet.
        In ieder geval: in ACD See zit een rename-functie waar je zelf het patroon kan ingeven van de naam die je wilt.
        Zo kan je heel snel je bestanden nummeren.
        Je kan er ook instellen vanaf welk getal genummerd moet worden. Dit kan handig zijn voor die verschillende folders.

        Misschien is dit een handige tool voor jou.

        Groeten,
        Christopher
        A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

        Comment


        • #5
          In Photoshop kan je een action maken openen en sluiten en je kan een nummering aan je foto geven zoals je zelf wil bv. 001 002 of 1 2 3 4 en ook met of zonder extentie.

          Groetjes Ronny

          Comment


          • #6
            gratis, snel, en handig, met veel functionaliteit:

            CK Rename:

            Comment


            • #7
              Ik heb met verkenner ook reeds problemen gehad en ben reeds geruime tijd overgeschakeld naar TOTAL COMMANDER, kan je zonder problemen ongeregistreerd gebruiken en heeft ongelooflijke functionaliteiten!
              Voor de kenners: werkt zoals vroeger de DOS-commander.
              Je kan er gewoon alles mee doen: copieren, verplaatsen, van naam veranderen, nieuwe mappen aanmaken, zippen, unzippen, FTP enz....
              Werkt helemaal foutloos en een groot voordeel is dat je in één scherm
              twee bestandslijsten of schijven te zien krijgt.
              Op volgende site kan je hem ondermeer vinden:
              http://www.ghisler.com/
              MDB-VL
              Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

              Comment


              • #8
                Bedankt iedereen voor de reacties

                @ mc Jeroen en mdb : 'k heb zojuist de programma's gedownload en 'k ga eens ze eens uitproberen
                Mijn probleem in Windows verkenner zou opgelost zijn als ik wist hoe ik bij het hernoemen van de foto's windows de opdracht kan geven om 0001 als nummering te zien en niet als omschrijving. Weet iemand welk teken is voor de nummering moet zetten ???
                Nu hernoem ik mijn foto's zo :
                ik selecteer al mijn te hernoemen foto's en verander de omschrijving van de eerste foto in bv Lanzarote12.2 en na een enter nummert Windows Lanzarote12.2(1)de volgende Lanzarote 12.2(2). Hoe kan ik nu de nummer veranderen zodat die niet tussen haakjes komt ???
                Als ik foto's rechtstreeks van mijn camera download naar de verkenner heb ik dit probleem niet dan nummert hij gewoon 1 2 3 zonder haken en krijg ik in ACDSee ook de foto's in de goede volgorde !!!
                Groetjes Vicky

                Comment

                Working...
                X