Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens - nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens - nikon

    hallo,

    ik kocht de nikon D3100 met standaardlens 18-55, maar die vind ik niet zo goed, ik zou een nieuwe lens willen kopen, die hoeft helemaal niet van Nikon zelf te zijn, ik hoorde al over sigma en Tamron maar hoe zie ik dat de lens past op mijn nikon?

    mvg.
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

  • #2
    Re: welke lens - nikon

    Wat vind je niet goed aan jouw objectief?
    Hoeveel wil je eraan geven en waarvoor wil je het gebruiken?
    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

    Comment


    • #3
      Re: welke lens - nikon

      ik kan amper zoomen en het is helemaal niet breed. ik zou het voor zowat vanalles willen gebruiken (natuur, landschappen, nachtfotografie,sport)
      Budget, zo goedkoop mogelijk (rond 150 euro?)
      Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

      Comment


      • #4
        Re: welke lens - nikon

        Goede alternatieven zijn Tamron 17-50mm2.6f zonder VC,de Sigma ken ik niet zo goed maar heb er al veel goeds van gehoord...en de Nikon 16-85VR vind ik ook goed.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: welke lens - nikon

          Hoe lang heb je hem al eigenlijk?
          Sorry dat ik het zo uitdruk, maar als je nog niets van fotografie kent dan zal je snel teleurgesteld zijn in je materiaal.
          Ik was in het begin ook niet tevreden van mijn Nikon 18-105mm, maar hoe meer je ze leert kennen, hoe beter ze wordt.

          Gebruik je lens zoveel als kan (indien het in de situatie past) op F8, daar rond is die lens normaal op z'n scherpst. En dan is het een kwestie van juiste sluitertijd (niet te lang) en op de juiste plaats scherpstellen. Dan zullen de resultaten al veel beter zijn.

          Kom je bereik te kort, dan zal je wel naar een andere lens moeten uitkijken.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: welke lens - nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
            ik kan amper zoomen en het is helemaal niet breed. ik zou het voor zowat vanalles willen gebruiken (natuur, landschappen, nachtfotografie,sport)
            Budget, zo goedkoop mogelijk (rond 150 euro?)
            Breder en veel meer zoombereik is niet in een lens te krijgen.
            Gaat samen zo'n 1500 euro kosten voor een drietal lenzen, zeker als je over de kwaliteit oo al niet tevreden bent.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: welke lens - nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
              ik kan amper zoomen en het is helemaal niet breed. ik zou het voor zowat vanalles willen gebruiken (natuur, landschappen, nachtfotografie,sport)
              Budget, zo goedkoop mogelijk (rond 150 euro?)
              Helaas is dit ongeveer hetzelfde als:
              ik wil een Ferrari-stationcar diesel die heeeeeel zuinig rijdt....voor 10.000 euro

              Ik sluit me aan bij bovenstaand; probeer eerst eens je kitlens goed uit en kijk waar je het meest tegen aan loopt. Welke foto's vallen tegen? In welke situatie kwam je lens echt te kort en heb je een ander bereik nodig. Met een beetje creativiteit en voetenzoom kom je al een heel eind met de kitlens.
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • #8
                Re: welke lens - nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
                ik kan amper zoomen en het is helemaal niet breed. ik zou het voor zowat vanalles willen gebruiken (natuur, landschappen, nachtfotografie,sport)
                Budget, zo goedkoop mogelijk (rond 150 euro?)
                Voor dat geld heb je enkel een 50mm f1.8. Of tweedehands (maar zeer weinig keuze)
                Je had misschien beter een bridge gekocht, die hebben een zeer groot zoombereik.
                Maar ja, die hebben dan weer andere nadelen.....
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens - nikon

                  Goeie combinatie is de Tamron 17-50 en de NIKKOR 70-300
                  Kost samen wel al ongeveer een 700-800euro
                  Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens - nikon

                    of een 18-200 vr maar dan zit je over de €500 en heb je nog steeds geen breedhoek

                    grtz
                    Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                    Comment

                    Working...
                    X