Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens.

    Ik ben kort in het bezit van de Nikon D3100 met de lensen 18-55 vr en 55-200mm vr
    eigelijk zou ik een lens willen zonder steeds te verwisselen,maar ik weet nietwat ik dan moet kopen.[ en de prijs in de middenmoot.]
    B v.d Jan.

  • #2
    Re: Lens.

    hou het bij deze lenzen, dat wisselen is een kwestie van wennen.
    de twee die je nu hebt zijn beter dan zo,n vakantie lens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lens.

      Oorspronkelijk geplaatst door dusty15 Bekijk bericht
      Ik ben kort in het bezit van de Nikon D3100 met de lensen 18-55 vr en 55-200mm vr
      eigelijk zou ik een lens willen zonder steeds te verwisselen,maar ik weet nietwat ik dan moet kopen.[ en de prijs in de middenmoot.]
      B v.d Jan.
      Misschien beter deze verkopen en een bridge-camera kopen.
      Dan heb je meteen een camera met "vaste" lens.
      Velen maken de laatste jaren een cruciale fout op dat gebied:
      Ze willen ook "zo'n grote camera" aan hun nek, maar ze willen geen lenzen wisselen (meestal zijn deze mensen herkenbaar aan het feit dat hun camera op "het groene rechthoekje" staat ingesteld).
      Ik wil echt niet denigrerend doen want iedereen is vrij in doen en laten, maar probleem is dat een reflex nu eenmaal lenzen wisselen impliceert.
      In den beginne dacht ik net als zovelen, ook in die richting, maar ervaring leert mettertijd dat die denkwijze totaal verkeerd is.
      Last edited by dréten; 23 juli 2011, 23:35.

      Comment


      • #4
        Re: Lens.

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
        Nikon D90
        All art is quite useless (Oscar Wilde)

        Comment


        • #5
          Re: Lens.

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ze willen ook "zo'n grote camera" aan hun nek, maar ze willen geen lenzen wisselen (meestal zijn deze mensen herkenbaar aan het feit dat hun camera op "het groene rechthoekje" staat ingesteld).
          Gelukkig onherkenbaar als ik mijn 28-300 erop heb zitten, want er zit geen groen vierkantje op mijn camera. Heeft ook niks met 'geen lenzen wisselen' te maken maar met 'geen zin in sjouwen' te maken en dan een 50/1.4 in de zak.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Lens.

            Als die jongen nu betere beeldkwaliteit wil en niet altijd van lens hoeft te wisselen...dat is toch zijn goed recht niet? Er zijn genoeg voordelen om een reflex te kopen zonder dat er van lens gewisseld hoeft te worden. Ik ken een mevrouw die met een D90 fotografeert, steeds met een 18-200 (en af en toe de 105VR macro), zij trekt fantastische platen, mag geregeld kleine tentoonstellingen doen voor de stad, geen persoon die aan de prints ziet dat het met een 18-200 getrokken is. Of je nu met 2 kitlenzen trekt of met een 18-200, je gaat meer verhaal kunnen maken met een 18-200 dan wanneer je de foto niet kunt nemen omdat je de verkeerde lens er hebt opzitten of niet van lens kan wisselen omdat je ze thuis gelaten hebt.
            Bestaat er al een bridge met een APS-C sensor? Dacht het niet...

            De beste opties zijn de tamron 18-270 en de Nikon 18-200!

            Comment


            • #7
              Re: Lens.

              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Als die jongen nu betere beeldkwaliteit wil en niet altijd van lens hoeft te wisselen...dat is toch zijn goed recht niet? Er zijn genoeg voordelen om een reflex te kopen zonder dat er van lens gewisseld hoeft te worden. Ik ken een mevrouw die met een D90 fotografeert, steeds met een 18-200 (en af en toe de 105VR macro), zij trekt fantastische platen, mag geregeld kleine tentoonstellingen doen voor de stad, geen persoon die aan de prints ziet dat het met een 18-200 getrokken is. Of je nu met 2 kitlenzen trekt of met een 18-200, je gaat meer verhaal kunnen maken met een 18-200 dan wanneer je de foto niet kunt nemen omdat je de verkeerde lens er hebt opzitten of niet van lens kan wisselen omdat je ze thuis gelaten hebt.
              Bestaat er al een bridge met een APS-C sensor? Dacht het niet...

              De beste opties zijn de tamron 18-270 en de Nikon 18-200!
              Ben het helemaal met je eens
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment

              Working...
              X