Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke instellingen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke instellingen?

    Voor de hondenschool maak ik de website en de foto's.
    Tegenwoordig is de hs gehuisvest in een schuur met weinig licht.
    Er hangen 2 tl balken en er is zo'n rol deur/garagedeur open.

    Ik kom er niet uit wat het beste is om mee te fotograferen.
    (Ik ben nog een beginner)
    Mijn camera is een canon 350D en ik heb een Tamron 18-200mm lens, F/3.5-6.3
    Het zou ook mooi zijn als ik foto's maak van bijv rennende honden, dat de poten ook normaal zichtbaar zijn en geevn vegen o.i.d.

    Wat is jullie advies?
    http://www.picksz.nl Update 9 augustus 2012

  • #2
    Re: Welke instellingen?

    Sluitertijd !!!
    Die zal veel te lang zijn. Dus je zal verplicht zijn om die ISO in te lucht te gooien, zodat je veel kortere sluitertijden kan halen.
    Heb geen gedacht wat je zou moeten halen voor die rennende honden, maar ik vrees dat het korter zal moeten zijn dan 1/500 sec. Als je ook nog moet inzoomen, en dus je lens op F6.3 hebt, wordt dat dus moeilijk. En eigenlijk zou je je lens nog een iets hogere f-waarde moeten geven (dichtknijpen), om je foto's scherper te krijgen...

    Ik vrees dat je lens voor dit werk niet lichtsterk genoeg is, lichtsterke lenzen zijn dure beestjes...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Welke instellingen?

      Ok, bedankt voor je reactie!
      http://www.picksz.nl Update 9 augustus 2012

      Comment


      • #4
        Re: Welke instellingen?

        Probeer eens met iso 1600 op de av stand en zet je diafragma zo groot mogelijk (klein F getal).
        Mogelijk heb je wel ruis door de hoge iso.

        Je kan ook flitsen als je een opzetflitser hebt, dan bevries je het beeld en zullen de poten wel scherp zijn. Doordat je het beeld bevriest gaat de dynamiek er wel uit.
        Het beste zou zijn dat je de panning techniek gebruikt om de dynamiek weer te geven.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Welke instellingen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
          Probeer eens met iso 1600 op de av stand en zet je diafragma zo groot mogelijk (klein F getal).
          Mogelijk heb je wel ruis door de hoge iso.

          Je kan ook flitsen als je een opzetflitser hebt, dan bevries je het beeld en zullen de poten wel scherp zijn. Doordat je het beeld bevriest gaat de dynamiek er wel uit.
          Het beste zou zijn dat je de panning techniek gebruikt om de dynamiek weer te geven.
          Maar panning en scherpe poten zijn niet echt twee zaken die makkelijk te combineren zijn. In tegenstelling met wat polleke_cgc hierboven zegt, gebruik je bij panning dan weer langere sluitertijden...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment

          Working...
          X