Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdrukken groter als een meter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdrukken groter als een meter

    Hallo!

    Waar zou ik afdrukken kunnen laten maken groter als 1m
    het liefts zelfs 2m ineens.

    Ben zelf niet verder gekomen met zoeken dan 70cm
    en om nou de foto op te delen in 3-en.... nee liever niet.

    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

  • #2
    Bij Fujiprint Benelux! Maar je moet je high res. bestand bij een fotohandel die met Presto print of Fujiprint werkt voor Nederland is dit Hema. Het bestand word dan als vakwerk ingeleverd en is niet goedkoop.

    Groetjes Ronny

    Comment


    • #3
      Voor het zoeken naar deze bedrijven kan je best gaan zoeken bij drukkerijen of grafische bedrijven. In de reclamesector wordt daar wel gebruik van gemaakt. In het Antwerpse ken ik verschillende bedrijven die dit doen.

      Je dient een bestand aan te leveren op CD-ROM op formaat en een resolutie van 144 dpi is voldoende. Voor deze prints heb je steeds een keuze, als de kwalteit stijgt gaat de prijs ook evenredig de hoogte in. Ik denk dat momenteel de beste kwaliteit behaaldt wordt in de Durst lambda printer, dit is een kleurbelichter op rol met een breedte van 135 cm, dus als de korte zijde niet groter is dan 135 cm kan de lange zijde gewoon meelopen en dan krijg je met een twee drie verhouding 135 X 202 cm als maximum formaat. Let wel voor deze printer is een hogere dpi nodig dan 144, de prijs van een print op de Lambda met dit formaat zal niet meevallen hoor. Ik ben nu al enkele tijd uit de sector maar, ik verwacht niet dat je dit beneden de 250 Euro gaat hebben.
      Goedkoper zijn de afdrukken met een inktjetprinter op groot formaat, dit zijn dan Posters en geen foto's meer . Dus de kwaliteit is minder, maar je kan bijvoorbeeld een afdruk bestellen op vinyl zodat deze lichtecht en watervast is. Ik liet een (A0= 84 X 118 cm) maken in Mortsel, bij Studio Brison en betaalde daar een goede 55 Euro voor, wel op papier en niet opgeplakt of behandeld met een UV lak. Bedrijven zijn waarschijnlijk ook in uw buurt te vinden. Zoeken onder digitale drukkerijen, of posterprint enz.

      Indien je geen bedrijf in uw omgeving vindt, wil ik wel samen met U een bedrijf in het Antwerpse zoeken.



      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Hallo Digipics357,

        Het gaat om een panorama van 1.98m bij 0.3m
        Ik zou het dus kunnen opdelen in 2x 1m bij 0.3m
        ik ben dan klaar in 1 afdruk voor 55 euro

        Het is ook maar als test/geintje bedoelt
        dus het moet eigenlijk niet teveel, meer als 100 euro, gaan kosten.

        Ik zal eens op de beschreven studio's zoeken
        en kijken wat dat oplevert aan prijzen.

        Bedankt voor je reactie!

        Met vriendelijke groeten,
        Ronald
        www.konings.biz

        Comment


        • #5
          Heb ik al bij Cuvelier Graphics in Ieper laten doen, die leveren kwaliteit!

          Comment


          • #6
            ik heb wel een paar linken voor je in nederland

            http://www.photoshopstock.com/jemooistefoto
            http://www.occposters.nl
            http://www.digitaalfoto.nl
            mvg
            gabriella
            Canon 300D en 350D
            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
            canon 20-35 usm

            Comment


            • #7
              Kijk hier eens:


              Wellicht niet zo groot als wat jij wilt, maar het komt wellicht in de buurt...

              Succes,
              Michael
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                Ik weet in St-Truiden een winkel die groot formaat aan kan

                Hier staan prijzen tot 1 meter maar het is papier op de rol dus ben ik er van overtuigd dat het langer ook kan.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Hoi!

                  allen bedankt voor jullie reacties.
                  Ik denk dat ik toch ga voor maximaal 1m afdruk de hoogte is bijna 60 cm dus ik zou het in 1 afdruk moeten kunnen redden, dit is tenminste nog een beetje betaalbaar.



                  Met vriendelijke groeten,
                  Ronald
                  www.konings.biz

                  Comment

                  Working...
                  X