Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

    Hey,

    ik zit met een dilemma, ik ben enorm tevreden van m'n 70-200 lensje waar ik leuke foto's mee kan maken van de kids zonder dat ze er iets van merken...

    Toch zoek ik een iets draagbaardere lens. Ik ben natuurlijk de f2.8 gewoon en wil hierin niet echt inbinden...

    Wat doe ik best: de 70-200 verkopen en een andere lens in de plaats maar een groot bereik en f2.8 of een extra lens bijkopen?

    Zoek eigenlijk een lens die vooral binnen gebruikt zal worden. Ik heb ook nog de kitlens EFS 18-55 maar zoek toch iets lichtsterker... Budget heb ik niet veel dus vandaar de twijfel om de 70-200 eventueel weg te doen...

  • #2
    Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

    Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM?
    En persoonlijk zou ik de 70-200 niet wegdoen ;-)
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
      Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM?
      En persoonlijk zou ik de 70-200 niet wegdoen ;-)
      Dit zou betekenen dat ik de 70-200 wel zal MOETEN verkopen En dan verlies is dus wel veel zoombereik...

      Het betreft trouwens een Canon 20D body...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

        De 70/200 zou ik persoonlijk niet verkopen ( ontbreekt bij mij nog )en je kan de 17 /55 F2.8 kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

          Een 2de handse Tamron 17-50 2.8 heb je voor zoiets als €200.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door raptorke Bekijk bericht
            Wat doe ik best: de 70-200 verkopen en een andere lens in de plaats maar een groot bereik en f2.8 of een extra lens bijkopen?
            Een lens met groot bereik en F2.8 is altijd groot & zwaar.
            Houden dus en een lichtsterke prime bijkopen en dan maar zelf wat meer bewegen i.p.v. de zoomring draaien....

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

              een prime voor binnen kost nogal wat, tenminste de goeie
              Tamron van 200 euro en je hebt alle bereik die je zou willen hebben toch?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                Hij geeft meerdere keren aan dattie iets lichtsterkers/ voor binnen wil en dan moet je niet met een superzoom aankomen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                  En waarom geen 70-200 f4 (al dan niet met IS)?
                  - beeldkwaliteit is even goed (zéker voor de IS-versie)
                  - zelfde bereik
                  - kleiner & lichter
                  je verliest iets van snelheid, maar als je de versie met IS koopt wordt dat toch grotendeels gecompenseerd, niet?
                  En dan heb je nog een beetje budget over en kan je evt een 50mm prime kopen (f1.8 voor een belachelijke 100 EUR) en da's méér dan genoeg voor binnen en heb je zelfs niet eens iets moeten inleggen.. enfin.. my 2 cents you know..
                  equipment: camera's, lenses & some imagination

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                    Als je je 70-200 vaak gebruikt, hou hem dan maar. Zeker niet wisselen voor een superzoom of F4 variant, IS compenseert nooit lichtsterkte.

                    Kijk even welke lengte je het meest gebruikt voor je kids en koop dan een overeenstemmende prime.
                    - Veel lichter, kleiner
                    - Fantastische beeldkwaliteit
                    - Sneller

                    Vb: 85mm F1.8 ; 135mm F2.0 L ; of één van de 100mm varianten.

                    Als je dan na verloop merkt dat je dat witte monster minder en minder gebruikt, kan je misschien overschakelen op primes.

                    (Ik heb een 70-200 gehad maar gebruikte hem zelden, mijn 85mm + 135mm nemen mooi zijn plaats in)
                    Last edited by MichielBrugge; 15 juli 2011, 06:50.
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                      Als je je 70-200 vaak gebruikt, hou hem dan maar. Zeker niet wisselen voor een superzoom of F4 variant, IS compenseert nooit lichtsterkte.
                      TS heeft nooit gezegd dat hij f2.8 nodig heeft. Dus als de kostprijs en gewicht zoveel aantrekkelijker zijn: geef me dan eens één goeie reden om niet te overwegen om zijn 70-200 f2.8 om te wisselen naar een f4.0? Niemand zei trouwens dat IS lichtsterkte compenseert. Sorry - maar dit is gewoon weer eens één van de zovele posts om mensen op onnodige kosten te jagen. Ik ga ervan uit dat je weet wat een 135mm f2.0 kost?

                      Ach - ik heb m'n mening gegeven. Het is aan de TS om te bepalen wat hij belangrijk vindt.
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                        Als je weinig budget hebt dan kan je:
                        * Canon 50 1.8 (om en bij de 100€)
                        * Tamron 17-50 2.8 (rond de 200€ te vinden)
                        Volgens mij zijn dit de meest budgetvriendelijke oplossingen als je niet wil inbinden in lichtsterkte.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Hij geeft meerdere keren aan dattie iets lichtsterkers/ voor binnen wil en dan moet je niet met een superzoom aankomen.
                          Waar haal je advies superzoom nu vandaan? Er staat geen enkel advies hierboven.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                            Als je weinig budget hebt dan kan je:
                            * Canon 50 1.8 (om en bij de 100€)
                            * Tamron 17-50 2.8 (rond de 200€ te vinden)
                            Volgens mij zijn dit de meest budgetvriendelijke oplossingen als je niet wil inbinden in lichtsterkte.
                            Idd, met de reacties te lezen was ik ook tot deze conclusie gekomen. Een prime heb ik nog nooit gebruikt, is misschien ook eens goed hiermee te leren werken. En 1.8 is natuurlijk super voor binnen... En 100€ kan er idd nog wel vanaf...

                            Heb hem net besteld

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200 f2.8L wegdoen of lens bijkopen?

                              85mm 1.8 is niet zo duur. De 135mm 2 L wel.
                              Ik gebruik ze beide naast een 70-200mm 4 L.

                              Comment

                              Working...
                              X