Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldformaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeldformaat

    Hallo,
    Als ik hier op het forum een foto plaats komt er altijd op dat die te groot is.
    het beeldformaat op mijn camera is: groot 4288x2848; 12,2m
    komt dit daardoor en moet ik mijn beeldformaat verkleinen?
    waarschijnlijk is dit zo een stomme vraag, maar ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie

  • #2
    Re: beeldformaat

    [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/Mod]

    Dat gezegd zijnde, over welk fotobewerkingsprogramma beschik je? Met een programma als Photoshop of Photoshop Elements kun je, via het Image>Image Size menu... makkelijk de afmetingen op 900 pixels langste zijde brengen (ipv de 4288 px van jouw formaat, tik je 900 px in, de kortste zijde past zichzelf wel aan).
    Als je over een ander programma beschikt, zul je een soortgelijke mogelijkheid hebben, b.v. bij Lightroom, of bij iPhoto of Aperture -beide voor Mac- volstaat het een jpg van 900px langste zijde te exporteren.
    Heb je helemaal niets, dan kun je het gratis programma BDSizer downloaden.
    Oefen eerst best in ons Testforum!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: beeldformaat

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      [Mod-LesC]Verplaatst van Shoot/Discussie naar Algemeen, omdat deze vraag niets met het tijdschrift Shoot te maken heeft.[/Mod]

      Dat gezegd zijnde, over welk fotobewerkingsprogramma beschik je? Met een programma als Photoshop of Photoshop Elements kun je, via het Image>Image Size menu... makkelijk de afmetingen op 900 pixels langste zijde brengen (ipv de 4288 px van jouw formaat, tik je 900 px in, de kortste zijde past zichzelf wel aan).
      Als je over een ander programma beschikt, zul je een soortgelijke mogelijkheid hebben, b.v. bij Lightroom, of bij iPhoto of Aperture -beide voor Mac- volstaat het een jpg van 900px langste zijde te exporteren.
      Heb je helemaal niets, dan kun je het gratis programma BDSizer downloaden.
      Oefen eerst best in ons Testforum!
      Zal ik doen,
      Bedankt voor de tips

      Comment

      Working...
      X