Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website

    Na enig zoekwerk heb ik exact 1 topic gevonden over wat ik zoek. En dat dateerde al van een aantal jaren terug. Dus vandaar mijn vraag...

    Heeft iemand ervaring met websites als Overweg.com, Soyno.com, Photographes.com, of andere vergelijkbare website aanbieders?
    Dus graag ervaringen, en niet zomaar zeggen dat ze duur zijn. Ik ben aan een site toe, en probeer om zoveel mogelijk info te verzamelen over de verschillende opties die ik daarvoor heb.

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Website

    ik heb mn website zelf gemaakt, in html.
    Kost niks, alleen een paar boeken over HTML en een maand om er aan te werken (te rekenen aan beginnerstempo, vanaf nul).
    Mijn host is Luckywebbing, waar ik tevreden van ben.
    ze maken ook websites als je wil.
    klik op webdesign, er staan drie demosites voor fotografen op.
    eenmalige kostprijs, behalve natuurlijk het hosten.
    als je de website betaalt per maand, komt het je op termijn altijd duurder uit.
    bovendien lijken de mogelijkheden me beperkt in de voorbeelden die je geeft.
    in een zelfgemaakte website, of op maat laten maken, heb je nauwelijks enige beperkingen.
    succes ermee

    Comment


    • #3
      Re: Website

      Alvast bedankt voor de info. Ik bekijk dat eens op mijn gemakje.

      Ik had intussen ook al op one.com aan het kijken geweest. Daar effe gedacht van een "simulatie te doen, blijkt dat voor zelfstandigen een BTW nummer verplicht is. Probleem is echter dat ik voor vrijstelling van BTW heb gekozen, en dus enkel een ondernemingsnummer heb. Zou dit lukken? Of moet het effectief een BTW nummer zijn?

      mvg,
      Bart
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

      Comment


      • #4
        Re: Website

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Probleem is echter dat ik voor vrijstelling van BTW heb gekozen, en dus enkel een ondernemingsnummer heb. Zou dit lukken? Of moet het effectief een BTW nummer zijn?
        mvg,
        Bart
        ben je daar wel zeker van?
        indertijd deed ik portretfotografie op zelfstandige basis, ook met vrijstelling van BTW, wegens kleine omzet.
        maar ik had toch een BTW nummer hoor.
        En elk jaar moest ik verplicht naar de BTW-administratie een zogenaamde "nullisting" opsturen.
        Ik denk dus wanneer je een ondernemingsnummer hebt, dat je dan automatisch een BTW nummer hebt.

        Comment


        • #5
          Re: Website

          Ik heb mijn nummer nog niet, alles is pas gisteren in orde gebracht geweest bij Zenito.
          Maar dit is wat ik vind op btwnummer.be

          Hoe wordt een BTW nummer opgebouwd?

          Hier wordt de structuur van een Belgisch BTW nummer kort uitgelegd. Hoe een BTW nummer wordt opgebouwd is afhankelijk van land tot land. Hierbij de regels die voor België gelden.

          Een Belgisch BTW nummer is opgebouw uit 9 cijfers met daarvoor BE geplaatst. Het nummer is gelijk aan het ondernemingsnummer. Het ondernemingsnummer bestaal uit 10 cijfers, er wordt namelijk nog een 0 voor geplaatst.


          En onderstaande vind je op de site ikwilstarten.be

          Ben je BTW-plichtig, dan moet je je ondernemingsnummer ook laten activeren als BTW-nummer. Je kan die activering zelf in orde brengen via het BTW-controlekantoor in je buurt. Je kan ook een beroep doen op je Acerta startersconsulent, die je BTW-nummer tegelijk met je inschrijving in de KBO kan activeren.

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Website

            Ben je nog niet bij http://www.smugmug.com/ gaan kijken, die kan je gratis testen.
            Sinds Fotopic plots verdwenen is zijn er al heel wat van dit forum die hun foto's daar online hebben staan.

            Er zijn een paar topics die over fotowebsites gaan, als je naar "Fotopic" zoekt (via de zoekfunctie van BD), dan zal je die wel terugvinden.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Website

              vind de prijzen toch redelijk fors. Één met 19 euro per maand de ander zo'n 100 euro per jaar.

              -wat is het doel van je website ?
              -privé of zakelijk
              -hoeveel ruimte denk je nodig te hebben ?
              -denk je veel bezoekers te krijgen (dataverbruik)
              -wil je zelf site bouwen met HTML of PHP /CSS of ga je een CMS pakket gebruiken als Joomla!, Wordpress etc
              -wat is je kennis met het bouwen/onderhouden van een site.
              -heb je basis kennis van HTML/CSS eventueel PHP ?

              Zelf gebruik ik Hosting2go en heb daar een domain en hosting voor nog geen 30 euro per jaar. Heb er meerdere sites draaien.
              Webruimte is zo'n 2,5GB dataverkeer 30GB. Onbeperkt aantal e-mail adressen en subdomeinen. Mogelijkheid om meerdere database te maken.

              Draai zelf privé een Wordpress site die foto's via een plugin foto's haalt van flickr. Op deze manier beheer ik de foto's op één centrale plek. De door mij gebruikte plugin is voor een grootdeel aangepast aan mijn eigen behoeften/wensen.

              Comment


              • #8
                Re: Website

                Smugmug = vanaf 40 dollar per jaar (dat is 28,82 euro volgens de wisselkoers van Paypal een paar uur geleden).
                Geen beperking op de webruimte en datatransfer.
                Last edited by Black B@ndit; 10 juli 2011, 00:19.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Website

                  Zoals hier al werd aangehaald is zelf doen een optie, maar vergeet niet: als je dit niet graag doet, dan sta je voor een berg werk waar je niet vrolijk van wordt. Ik doe mijn webdesign ook zelf, maar slechts omwille van 1 reden: ik doe dat graag. Van zodra dat niet meer het geval is besteed ik het ook uit hoor. Het kan dan wat kosten, maar een goeie webdesigner is zeker zijn geld waard!

                  Roeland
                  www.135mm.be
                  @135mm_leuven
                  info@135mm.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Website

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                    Zoals hier al werd aangehaald is zelf doen een optie, maar vergeet niet: als je dit niet graag doet, dan sta je voor een berg werk waar je niet vrolijk van wordt. Ik doe mijn webdesign ook zelf, maar slechts omwille van 1 reden: ik doe dat graag. Van zodra dat niet meer het geval is besteed ik het ook uit hoor. Het kan dan wat kosten, maar een goeie webdesigner is zeker zijn geld waard!

                    Roeland
                    Dat is het nu net: ik ken er bitter weinig van, ik heb dus het meeste aan een WYSIWYG programma, maar ik hou er wel van om ermee bezig te zijn, ik hou ervan om een beetje op te zoeken en te experimenteren...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Website

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Dat is het nu net: ik ken er bitter weinig van, ik heb dus het meeste aan een WYSIWYG programma, maar ik hou er wel van om ermee bezig te zijn, ik hou ervan om een beetje op te zoeken en te experimenteren...
                      dan zou ik een poging ondernemen om het zelf te doen.

                      Werk je met windows of met apple?

                      indien met apple, dan moet je zeker en vast eens beginnen met iWeb, zeer makkelijk maar ook beperkt wysiwyg programma
                      indien het iets uitgebreider mag, dan is rapidweaver een betaalbare aanrader.
                      voor beide kan je templates vinden die je eventueel nog kan aanpassen naar je eigen stijl.

                      indien windows, dan zullen andere mensen je kunnen verder helpen ;-)
                      Fuji X-E1 - 18-55mm
                      facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Website

                        Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                        dan zou ik een poging ondernemen om het zelf te doen.

                        Werk je met windows of met apple?

                        indien met apple, dan moet je zeker en vast eens beginnen met iWeb, zeer makkelijk maar ook beperkt wysiwyg programma
                        indien het iets uitgebreider mag, dan is rapidweaver een betaalbare aanrader.
                        voor beide kan je templates vinden die je eventueel nog kan aanpassen naar je eigen stijl.

                        indien windows, dan zullen andere mensen je kunnen verder helpen ;-)
                        Ik heb zowel iWeb als Rapidweaver, maar geen enkele van de 2 kunnen mij echt bekoren. Rapidweaver vind ik z'n geld niet waard, ik heb al spijt dat ik het gekocht heb. Je blijft daar met die idiote templates sukkelen waarvan je de headers en zo niet aan kan passen, Tenzij je die complete blanco's aankoopt. Tja, waar eindig je dan, als alles supplementair te betalen is...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Website

                          t grote nadeel van de wysiwyg programma's is dat ze hele hoop rommel tussen je code steken.
                          bij een grote website vertraagt dat het inladen van de pagina's.
                          bovendien, als je dan toch eens in de code iets gaat willen aanpassen, zie je door de bomen het bos niet meer.
                          als je met html / css werkt, hou je zelf je code schoon en overzichtelijk.
                          het is dan een plezier om ermee te werken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Website

                            Waarom niet kijken naar een CMS pakket ? Geeft je ook meer vrijheid mbt content toevoegen en onderhouden.

                            Voor bijvoorbeeld Joomla! en Wordpress zijn erg veel gratis templates te downloaden die met een beetje basis kennis van HTML/CSS zijn aan te passen na je eigen wensen.

                            Ander bijkomend voordeel is dat er veel plugins voor te vinden zijn waarmee je de site kunt uitbreiden met extra functionaliteit.

                            Maak zelf nu met alle tevredenheid gebruik van Wordpress. Voorheen was dit Mambo/Joomla! En MiaCMS.

                            Meeste werkt out of the box. Helaas net niet de door mij gebruikte flickr plugin daar is geen ondersteuning meer op. Die heb ik dan ook voor een groot deel zelf herschreven.

                            Comment

                            Working...
                            X